[XP] Spontane venster selectie en beeldbeweging

Pagina: 1
Acties:

• Scavvy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Op mijn zusjes pc (Celeron 400/128MB ram / rare sis videokaart) gaat het beeld helemaal heen en weer springen nadat de pc is opgesstart. ALs je de muis geweegd bewegen de vensters ook allemaal. Ze zegt het op windows 2000 ook gehad te hebben.

Ik heb de hele schijf al geformateerd en op virussen/spyware gecheckt. Ook windows XP met SP2+ laatste updates bood dus geen uitkomst.

Op ene andere pc met zelfde processor/moederbord/grafische kaart doet het probleem zich niet voor. De sis videokaart is trouwens geintegreerd op het moederbord en wordt prima herkend door windows.

In de search kon ik wel dingen vinden van sprinkend beeld en springende pixels maar zag niet iets dat hier op leek. Iemand ideeen?

Intel DC6420 | MSI P965 Neo | 2x1GB Nanya DDR2 800Mhz | Club3d 7800GT | Plextor 755A

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57

ThunderNet

Flits!

Wat als je een andere monitor er op aan sluit? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer eens een andere muis... Zie dat je dat nog niet hebt geprobeerd..

Soms kunnen muizen of toetsenborden hele rare dingen doen namelijk

• Scavvy
Hmm zit nu op stage en kan dus nog niet proberen.

Lijkt mij opzich geen logische bron. Het probleem doet zich voor elk je niets met de pc doet en ook als je erop aan het werk bent. Ook de tussenposes tussen het raardoen zijn vrij constant. Als het aan het beeldscherm lag zal dat niet zo zijn lijkt me

Edit: Muis en toetsenbord heb ik inderdaag nog niet vervangen aangezien het ook gebuerde toen ik niets
deed. Bij nader inzien mischien niet zo'n slecht idee

[ Voor 22% gewijzigd door Scavvy op 28-09-2005 11:33 ]

Intel DC6420 | MSI P965 Neo | 2x1GB Nanya DDR2 800Mhz | Club3d 7800GT | Plextor 755A

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 14:43
beeldscherm doet alleen maar wat de videokaart zegt, en die doet alleen maar wat windows verteld dus daar kan het niet aan liggen, want als je videokaart gaat "Verzinnen" dat vensters verplaatst moeten worden heb je AI uitgevonden :+

check de refresh rates van je ps/2 poort (instelling muis @ configuratiescherm)
als de ps/2 refresh rate te snel is word die bus overbelast en gaat deze raar doen.
zelf ook al eens meegemaakt

Even niets...

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57

ThunderNet

Flits!

ah ok :) Het kan idd ook door de muis komen, dit gebeurd wel vaker met optische muizen, dat ze in bepaalde situaties gaan trillen.
Dit hangt echter sterk van ondergrond en soort muis af :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Scavvy
de muis is niet optisch maar ps2 met een mooi balletje, ik zit er nu achter zonder dat mijn zusje dingen heeft gestart en alles lijkt prima te werken, ga nu verder zoeken. lijkt me nu meer richting een software probleem te gaan...

Edit: Denk dat het aan msn 7.0 ligt in samenhang met een trage pc. Dat de pc na verloop van tijd in 1x alles tegelijk wil uitvoeren.

Topic kan wat mij betreft gesloten worden

[ Voor 29% gewijzigd door Scavvy op 29-09-2005 11:49 ]

Pagina: 1