Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telefoon via netwerkkabel aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat gezocht maar kon alleen mensen met de omgekeerde versie van dit probleem vinden.

Ik heb de volgende setup:
ik deel internet met de buren (studentenflat), we hadden Zonnet, dus heb ik een 10m kabel getrokken vanuit hun unit (daar staat het modem).
Tegenwoordig hebben we versatel 20MB en alles via wifi aangesloten. Die kabel ligt er nog maar is niet meer aangesloten.
Ik heb wat zitten lezen over hoe ik VOIP zou kunnen gebruiken, en ik denk dat ik het best een telefoon op een van de 2 tel-connectors kan aansluiten die op het modem zitten.
We hebben geen telefoon van versatel, maar als ik het goed heb zou ik wel via bijv voipbuster kunnen bellen. Ik kan natuurlijk gewoon via de PC bellen, maar ik wil ook zonder pc kunnen bellen, het liefst met een DECT telefoon.
Ook wil ik graag een nummer om gebeld te kunnen worden. De buren hebben een vaste lijn, maar ik wil liever niet met ze delen aangezien de telefoon dan bij 1 vd 2 units wordt opgenomen, en we buitenom moeten lopen om de ander een telefoontje te geven.

Mijn eerste vraag: gaat deze setup werken? Dus met een vast toestel bellen via het ADSL modem van versatel, en liefst NIET via de versatel VOIP-dienst.

2: Hoe kan ik van de netwerkkabel die er ligt (ik dacht een straight kabel, hij liep tussen router en 1 pc) een telefoonkabel maken?

Als dit allemaal mogelijk is ga ik wel eens op zoek naar voip-services waar je een nummer bij krijgt.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
VOIP telefoons gebruiken gewoon PATCH cables. Verder moet je of een converter kopen welke je op je PATCH cable aanlsuit en daarop een gewone analoge telefoon aansluiten.

Of je moet een VOIP DECT telefoon kopen. Die kunnen wel rechstreeks op zo'n kabel.

En ja VOIP is niet provider afhankelijk.

Bel nu reeds een tijdje VOIP.

Verwijderd

Een telefoon gebruikt alleen de 2 middelste draden.

Verwijderd

Topicstarter
kunnen er geen analoge telefoons op dat modem aangesloten worden dus?
ik lees trouwens dat versatel uit alle macht probeert tegen te houden dat mensen via andere VOIP providers belt, poorten blokkeren e.d.
zou wel jammer zijn, dan moet ik t maar via de pc proberen ofzo :(

Verwijderd

Topicstarter
Het modem

Merk: Samsung
ADSL: ADSL/ ADSL2/ ADSL2+, Annex A
Interface's (uit)
Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave

• BSeB
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:17:
kunnen er geen analoge telefoons op dat modem aangesloten worden dus?
ik lees trouwens dat versatel uit alle macht probeert tegen te houden dat mensen via andere VOIP providers belt, poorten blokkeren e.d.
zou wel jammer zijn, dan moet ik t maar via de pc proberen ofzo :(
Kunnen ze proberen, maar jij bepaalt uiteindelijk zelf welke je voor SIP en RTP gebruikt dus dan zouden ze alle poorten dicht moeten zetten. Dit moet je op je router instellen.

Verwijderd

Topicstarter
maar zou je een straight UTP kabel dus gewoon voor een telefoon kunnen gebruiken?

• PowerFlower
  • Laatst online: 28-11 14:24

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:46:
maar zou je een straight UTP kabel dus gewoon voor een telefoon kunnen gebruiken?
Unshielded Twisted Pair is nooit straight :P
Heb je analoge telefoon of ISDN? Voor ISDN kun je iig gewoon UTP gebruiken. Voor analoog ook wel, dat is tenslotte niet zo kritisch, je moet er dan alleen andere aansluitingen op klemmen anders past het niet. Analoge telefoon kun je zelfs nog over standaard electriciteitsdraad laten lopen (vroeger in een studentenhuis gewoont waar alle soorten kabels die nog ergens in een hoek lagen voor telefoon gebruikt werden, van geaard electriciteitssnoer tot coax, en dat over tientallen meters lengte. Nooit problemen mee gehad, geluid was niet altijd even goed alleen)

Verwijderd

Topicstarter
ohja, die connectors passen weer niet :(
hmmm, ik denk dat ik t voorloig lekker bij skype hou

• PowerFlower
  • Laatst online: 28-11 14:24

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Omdat je er dan een andere aansluiting op moet zetten? 8)7 Imho is dat nog het makkelijkste van het hele verhaal :P

Verwijderd

Topicstarter
plus dat ik niet weet of het wel werkt op dat modem

• BSeB
Ik zou zeggen, type is in de search:

VOIP en AANBIEDER en PORT en ROUTER. Dat geeft je onwijs veel hits en anders heb je google.

Dan zul je zien dat het eigenlijk erg makkelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor je tip, dat heb ik gedaan en wat ik vond was vooral
mensen die met een andere router dit voor elkaar kregen,
en mensen die het met deze router NIET voor elkaar krijgen.

• BSeB
Nee, kijk hier:

http://www.budgetphone.nl/

En deze heb je nodig:

http://www.talkin2ya.nl/shop/index.php?cPath=23

Die leg je allemaal in je eigen kamer dus op die patch kabel aangesloten.

Op de router hoef je dan alleen port forwarding in te stellen.

Dan heb je dus niks met die router te maken om daar echt de tel op aan te sluiten. Dat kastje is namelijk gewoon een klein pc'tje waar je dan je tel op aan sluit.

Kijk iig maar is rond op budgetphone of bel ze, ze kunnen je meteen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
dankje, volgens mij hangen die kastjes aan een netwerkkabel he? probleem is dat de modem/router maar 2 LAN-uitgangen heeft, en die zijn beide bezet :(((

• BSeB
Hang je er een Switch van 15 eurie tussen, probleem opgelost.
Pagina: 1