Systeem configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Topicstarter
Hello Tweakers,
Ik mag van m'n ma haar PC-Prive project een systeempie kopen van 5000 piekies, nu heb ik het volgende samengesteld:

Athlon 700
ASUS K7V
192 MB PC-133 geheugen
ASUS V6800 Deluxe
SoundBlaster PCI-128
AOpen 48x CD-ROM speler
AOpen HQ-08 Big Tower
Logitech Pilot Wheel Mouse
Logitech Deluxe keyboard
Floppydrive
Maxtor DiamondMax 40 Plus 20,4 GB
iiyama Vision Master Pro450 19"

M'n pa wil die 19" hebben :(. De PCI-128 gaat eruit en komt in m'n oude PC die naar m'n opa gaat, ik hou m'n eigen geluidskaart (Diamond Monster Sound MX300 + dochterkaart). Ik ben nu 4988,- kwijt bij Informatique (goedkoopste zaak bij mij in de buurt die ik een beetje vertrouw). Is dit een lekker systeem? (Ik wil niet gaan overklokken, daarom heb ik de K7V genomen.) Zo nee, wat moet ik veranderen wat in mijn budget past?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

ik zou een dvd speler kopen ipv een cd rom speler
verder ziet het er zeer goed uit

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik wil niets zeggen hoor, maar Informatique is echt niet de goedkoopste. Verder is het het systeem wat ik zelf ook zou nemen. Misschien nog grotere harddisk 30 Gb of zo.

Verwijderd

Waarom is een 19" monitor een nadeel? Het is zonde om een supersnelle PC te nemen met zo'n klein kutmonitortje.
En een DVD speler zou ik zeker nemen (zeker als je een grote TV hebt), of je moet al een standalone speler in de kamer hebben staan.
Misschien 128MB geheugen ipv 192, dan komt er weer wat geld vrij. En dan koop je er extra geheugen bij als dat weer goedkoper is (dus als de dollar lager is).

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

het is maar net een beetje wat je zelf wil he, maar volgesn mij is het wel een goed systeempje.
De mensen hier moeten eens even goed leren lezen. :)

White Feather: "goedkoopste zaak bij mij in de buurt die ik een beetje vertrouw"
zegt genoeg i guess

Salaman: die 19 inch krijgt hij dus ook, maar pikt z'n vader in (in ieder geval, dat is wat ik eruit op maak...)

en dat geheugen....ik ga er niet vanuit dat de dollar binnenkort lager wordt. De euro wordt steeds goedkoper in verhouding tot de dollar en dat gaat volgens mij binnenkort niet veranderen hoor. En oh ja...de gulden zit vast aan de euro, dus daarover niet zeuren :)

maar wat een raar getal, die 192 MB..kan je niet beter gewoon 256 kopen? (2 keer 128 ofzow..)

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Topicstarter
Ja, mijn pa pikt die monitor in. Het is wel jammer, maar het heeft wel het voordeel dat ik maar 1500 piek hoef te dokken voor een PC die 5000 piek kost, lijkt me reden genoeg. Ik ben toch nog wel tevreden met mijn iiyama Vision Master Pro400 17" en met die TV-OUT kan ik hem nog eventueel op mijn SONY WEGA 28" Trinitron TV aansluiten dmv. de TV-OUT op de videokaart :9. En ik heb 192 MB genomen omdat ik als ik 128 MB neem ik over een half jaar weer wat extra kan gaan kopen, terwijl ik nu liever even wil gaan sparen voor een brander en 256 MB niet in het budget past. Zoals ik al zei, ik heb 5000 piek MAXIMAAL te besteden en dit ding kost 4988 piek, daarom valt ook die DVD af, ook geen ramp, want die zit ook in m'n pa z'n PC. (Weet iemand misschien hoe ik dat ding via m'n netwerk kan gebruiken, zodat ik op m'n eigen kamer ook DVD kan gaan kijken (moet toch kunnen met die ASUS V6800, toch?))

Verwijderd

Heej koop een 17" heb je meer over voor je systeem hehehe.. pikt je pa toch maar in. Niet overclocken? hmmmz Athlons verdienen het.

Verwijderd

Heej koop een 17" heb je meer over voor je systeem hehehe.. pikt je pa toch maar in. Niet overclocken? hmmmz Athlons verdienen het.

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Topicstarter
Ghz_, ik heb m'n pa ook geprobeerd over te halen dat te doen, maar ik vind dit plan een stukkie beter ;). Misschien dat ik wel ga overklokken, maar ik ben niet zo'n Hardware tweakers, geef mij maar Software, zit minder risico aan ;).

Pagina: 1