Beste allemaal,
Eerst even een situatie schets: er zijn 4 vestigingen in nederland, vanuit die vestigingen komen mensen op een webapplicatie, maar voor die applicatie is het relevant om te weten waar ze zitten.
Dat kan op 2 manieren, a het ipadres, maar dat is niet verstandig aangezien subnetten kunnen veranderen in de loop der tijd(jaren), de andere manier, die altijd zou moeten werken is het volgende:
In het register staat een sleutel met daarin de vestiging(bij voorbeeld: Rotterdam).
Het zou mooi zijn als ik die op kan halen, dan ben ik in 1x van het gezeur af.
Dus ik ging op zoek naar een script daarvoor, en wat blijkt het werkt:
Althans, dat leek dan zo, want wat doet dit script, die pakt de waarde van de server, en niet die van de client pc!
Is daar een alternatieve oplossing voor??
BVD
Eerst even een situatie schets: er zijn 4 vestigingen in nederland, vanuit die vestigingen komen mensen op een webapplicatie, maar voor die applicatie is het relevant om te weten waar ze zitten.
Dat kan op 2 manieren, a het ipadres, maar dat is niet verstandig aangezien subnetten kunnen veranderen in de loop der tijd(jaren), de andere manier, die altijd zou moeten werken is het volgende:
In het register staat een sleutel met daarin de vestiging(bij voorbeeld: Rotterdam).
Het zou mooi zijn als ik die op kan halen, dan ben ik in 1x van het gezeur af.
Dus ik ging op zoek naar een script daarvoor, en wat blijkt het werkt:
ASP:
1
2
3
4
| <% Set wshShell = server.CreateObject("WScript.Shell") response.write wshShell.regread("HKLM\system\currentcontrolset\services\netlogon\parameters\dynamicsitename") %> |
Althans, dat leek dan zo, want wat doet dit script, die pakt de waarde van de server, en niet die van de client pc!
Is daar een alternatieve oplossing voor??
BVD
GC.Collect();