Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sms problemen met SPV C550 / SDA Music II / Qtek 8200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen opgelet. Er zit een software probleem in de toestellen SPV C550 / SDA Music II / Qtek 8200 waar door je sms tegoed/bundel zeer duur kan uitvallen.

Dit is het probleem. Normaal gesproken als je een sms verstuurd krijg je tijdens het intypen van het smsje links boven in beeld het aantal karakters te zien die je heb ingetoetst. 1 sms mag 160 tekens bevatten, ga je verder dan worden het dus 2 smsjes die je verstuurd.

Als je met de SPV C550 / SDA Music II / Qtek 8200 een smsje schrijft en je gebruikt letters met dubbele puntjes boven de klinker ( b.v. ë, ä, ö, ü, ï) dan veranderd het bericht van 160 tekens naar nog maar 70 tekens. Als je dus een kort berichtje schijft waar 1 zo'n letter in voorkomt en je typt maar 71 tekens (wat normaal maar 1 berichtje kost) worden er ook echt 2 berichtjes verstuurd.

Een bericht met 202 tekens, normaal natuurlijk 2 berichtjes, kost nu 4 berichtjes.

Ik ben in de Orange shop terug geweest en daar waren ze heel simpel. 'moet je maar die tekens niet gebruiken'. Ook de klantenservice was geen haar beter. 'Jammer maar kunnen we nu niets aan doen'. Wel is er bevestigd dat ALLE SPV C550 van orange dit probleen hebben. Er wordt nu gewerkt aan een software update maar kan nog zeker wel een maand duren.

Een goede tip voor alle SPV C550 bezitters. Kijk even of jou toestel dit verschijnsel ook heeft. Zo ja. ga terug naar de Orange Shop of bel de klanterservice. Er is bij mij een aantekening gemaakt in hun systeem dat waneer ik mijn eerste afschrift krijg (heb het toestel pas 1 week) ik terug kan gaan met mijn factuur, waarna ze in de winkel via de klantenservice het teveel onterechte smsjes gaan verrekenen.

Bij mij is de schade beperkt tot 1 week maar ik heb wel gezien dat ik in 1 week toch echt wel 10 berichten heb geschreven waar onterecht 2 berichten voor zijn verstuurd. Helemaal omdat ik mijn smsjes altijd schrijf via het T9 Dutch woordenboek en deze altijd de letters gebruikt als ze nodig zijn.

Hopelijk komt Orange snel met een update, wat natuurlijk zal versnellen als we met z'n allen lang de winkel gaan en de klanten service bellen.

Groet Erik

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
Raar dat men niet op de hoogte is van de mogelijkheden van de SPV serie. Er is helemaal geen reden tot paniek.
Sinds een latere build van het Windows Mobile 2030 OS heeft Microsoft deze manier van coderen (unicode) gebruikt. Wil je niet dat dit gebeurd? Heel simpel, ga naar Berichten -> SMS, selecteer Menu -> Opties -> Verzenden.Verwijder nu het vinkje voor "Gebruik Unicode indien nodig".

Een en ander staat duidelijk uitgelegd op het weblog van McCune

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Jerome.

Stom dat ze bij Orange zo paniekerig reageren en echt geen idee hadden waar ik het over had.
Waarschijnlijk toch wel een leuke manier om wat extra geld te verdienen.

Nu alleen nog TomTom met een update voor de C550 en dan ben ik klaar. Ik weet dat er een manier is om je resolutie te veranderen. Heb ik gedaan maar dan worden de icoonen oerlelijk groot en heb je in je menu nog waar 4 regels. Niet echt een oplossing dus.

Groet Erik

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 21:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

4 regels? Als je het veranderd naar 138 zie je het verschil bijna niet.. En TT werkt gewoon!
Heb hier gewoon nog 9 regels in het menu...

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 01:23
Ik heb ook een sda II aangeschaft, maar nog niet binnen.
Nu vraag ik me af of het display aan blijft als ik gebruik maak van de navigatie?
Of is het gewoon niet te lezen in het donker?
sorry verkeerde topic

[ Voor 8% gewijzigd door Stampre op 31-10-2005 08:25 ]

http://specs.tweak.to/6635

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 21:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

heb trouwens ook weleens problemen gehad met mms...
Meerdere keren zelfs... verstuur hem zelf 1x en komt ongeveer 10x aan bij de ontvanger verspreid over 24 uur ongeveer...

Heb overigens niet gecheckt of ze ook in rekeningen gebracht zijn.. weet niet eens meer wanneer het was :-/
Pagina: 1