[mandrake 10.1] wil niet booten van cd

Pagina: 1
Acties:

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 16:00
Ik probeer mandrake 10.1 te installeren op mijn laptop. Ik heb nu cd 1 / 2 en 3 gedownload van http://www.linuxiso.org maar nu ik cd 1 in mijn speler doe wil deze niet booten daarvan daan. (in bios staat wel booten van cd aan, want de win98 cd wil wel gewoon booten).
Maar ik heb geen floppy in mijn laptop zitten. Hoe moet ik nu mandrake opstarten??
Moet ik een andere wel bootable cd downloaden? en waar van daan dan? of kan ik een aparte boot cd maken ???

mijn pc

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Is de CD goed gebrand ? Zijn de md5sums goed ? Met welk programma is de CD gebrand ?

[ Voor 30% gewijzigd door igmar op 28-09-2005 11:16 ]

• Rusky
gebrand met nero

md5sum gevonden in :

install\images
media\media_info
install\images\alternatives
media\main\media_info

mijn pc

• Rusky
kan het zijn dat ik niet direct de iso heb gebrand maar eerst uitgepakt en dan gebrand???

mijn pc

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wanneer je 'm als iso gebrand hebt kan er weinig mis mee zijn, tenzij je download corrupt was/is.

• Wilke
  • Nu online
Deze vraag is echt al tientallen malen eerder gesteld. Zoals altijd zijn de vragen:

1. Heb je de MD5sum gecontroleerd? Ik sta er elke keer weer versteld van dat dit blijkbaar fout kan gaan (wat voor downloadtools zijn dat toch onder Windows, die niet eens een ISO correct kunnen binnenhalen :? ), maar het komt echt regelmatig voor dat de download gewoon corrupt is
2. Heb je de ISO gebrand als 'image', in plaats van uit te pakken of gewoon de complete ISO op de CD te zetten of whatever? Met andere woorden, wat heb je in Nero precies aangeklikt om de CD te branden?

Als andere bootable CD's werken maar deze niet, dan moet een van bovenstaande opties het geval zijn.
Pagina: 1