Tagan 480-U01 leid eigen leven

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 23:57
Topictitel mag dan raar klinken, toch lijkt het hier echt op..
Het zit namelijk zo. Gisterenmiddag had ik een nieuw exemplaar van deze voeding ontvangen, omdat de andere een tijdje terug de geest had gegeven. Tijdelijk had ik er een 350watt enermax voeding ingehangen en wat hdd's losgehaald, zodat hij niet overbelast zou worden.

Gisterenmiddag heb ik dus de enermax voeding uit de pc gehaald, en de tagan erin geplaatst en alles aangesloten, en de pc weer opgestart. Alles werkte naar behoren, dus ik ging gewoon World of Warcraft spelen. Na een tijdje gespeeld te hebben, viel ineens mijn beeld weg, en ik hoorde ook geen geluid meer uit de speakers komen, de pc zelf stond nog wel gewoon aan, en het leek er ook niet op alsof hij een reboot deed, want daar was niks van te horen.

Toen ik probeerde de pc uit te zetten mbv een schroevendraaier een aantal seconden op de power on pinnetjes van het moederbord (vraag me niet waarom) te houden, werkte dit ook niet.
Ik kan nu wel de pc uitzetten door de kabel van de voeding los te halen, of dmv de aan/uit knop van de voeding, maar elke keer als ik hem aan schakel of de kabel erin doe, start hij weer meteen op, maar ook weer zonder beeld. Het merkwaardige aan dit hele verhaal is, dat ik ook alle kabels een keer losgehaald heb, dus ook de ATX stekker uit het moederbord gehaald, maar dan nog springt de voeding vrolijk aan zodra de stekker erin word gedaan.

Ik heb verder nog niet bijster veel geprobeerd, en op dit moment zit ik ook op mn werk, dus kan ik dit niet. Ik heb wat over het forum gezocht, maar ik kon ook niets vinden wat hier echt op lijkt. Maar wellicht dat er toch iemand is die eenzelfde soort probleem heeft gehad met deze of een andere voeding.

Intel Pentium 4 2.6C
Abit IC7-MAX3
4x 256Mb Kingston HyperX
Asus AX800Pro met 256Mb
Audigy 2 geluidskaart

2x 120Gb Maxtor DiamondMax Plus 9 (8Mb Cache, SATA)
1x 200Gb Western Digital Caviar SE (8Mb, SATA)
1x 120Gb Western Digital Caviar SE (8Mb, ATA)
1x 120Gb Western Digital Caviar (2Mb, ATA)
LiteOn CDRW 24x10x40x
LiteOn DVDROM 16x48x

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:51

DropjesLover

Dit dus ->

Heel misschien is er iets mis met je aan/uit knop? dat die gewoon de hele tijd het signaal "ga aan" geeft, of dat de voeding de hele tijd dat signaal krijgt (misschien iets mis in de voeding zelf).. lijkt me heel bizar zoiets mee te maken |:(

heeft het nog geen schade aan je overige hardware veroorzaakt, lijkt me toch niet lekker voor bijv. je hd', telkens zo'n harde reboot.

al eens die andere voeding er weer in gehangen? nog steeds dat probleem?

echt maf dit :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Tagan 480-U01 leidt eigen leven

• Sartsj
Jaja, mn nederlands is niet al te geweldig ik weet het. :)

@DropjesLover
Zoals je had kunnen lezen in mijn lange verhaal, ik heb momenteel geen aan/uit knop. Ik gebruik een schroevendraaier om mijn pc aan te zetten, maar als ik de schroevendraaier langer op de pinnetjes houdt, zou hij dus ook gewoon uit moeten gaan.

Overigens heb ik idd nog niet geprobeerd of hij met de andere voeding wel normaal opstart. Dit zal ik zodra ik thuis ben meteen proberen, maar wellicht dat iemand anders nog wat ideeen heeft :)

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:51

DropjesLover

Dit dus ->

aha, k vond dat stukje met de schroevendraaier al wat maf...
k bedacht me net: wat gebeurt er als je de pc "gewoon" via windows afsluit? anders hou k het op dat je an/uit schakeling in de voeding gaar is, of heel heel mischien de schakeling op je mobo, maar dat lijkt me sterk...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 12:56
Dat je pc weer aan gaat zodra er stroom op staat kan een optie zijn in je bios.. Mijn (oude) pc heeft ook zoiets :P

• Sartsj
DropjesLover schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:46:
aha, k vond dat stukje met de schroevendraaier al wat maf...
k bedacht me net: wat gebeurt er als je de pc "gewoon" via windows afsluit? anders hou k het op dat je an/uit schakeling in de voeding gaar is, of heel heel mischien de schakeling op je mobo, maar dat lijkt me sterk...
Hij start dus ook helemaal niet op, tenminste, het lijkt alsof hij gewoon opstart, maar ik krijg geen beeld. Daarom dacht ik eerst dat het wellicht aan de monitor lag, maar die werkte niet, bovendien viel ook het geluid ineens weg toen ik aan het gamen was.
BobR13 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:54:
Dat je pc weer aan gaat zodra er stroom op staat kan een optie zijn in je bios.. Mijn (oude) pc heeft ook zoiets :P
Die optie heb ik nog nooit aan gehad in de bios, en ik ga er niet vanuit dat de voeding dan ook gewoon elke keer aan springt als de ATX stekker niet in het moederbord zit. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sartsj op 28-09-2005 10:57 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

is er toch iets niet goed met de voeding, kan gebeuren.
aangezien je hem net hebt zou ik hem gewoon gaan ruilen, je hebt tenslotten niets voor niets garantie. ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Sartsj
In mijn eerste post heb ik dus wel gelogen :D
Ik zat dan ook op mijn werk toen ik dat tikte, dus ik kon het toen niet proberen, maar de voeding gaat niet aan, als hij niet met ATX stekker op moederbord aan zit gesloten.
In ieder geval ben ik inmiddels thuis, en heb ik de andere voeding geprobeerd, en met die voeding krijg ik de pc helemaal niet aangezet mbv de schroevendraaier. Als ik de Tagan voeding pak en deze op een ander moederbord/proc/mem/videokaart aansluit, springt hij ook meteen aan zodra de voeding op het lichtnet aangesloten word. Overigens toen ik dit laatste probeerde, rook ineens de hele kamer naar de brandlucht, en dit lijkt uit de tagan voeding te komen.

Het lijkt mij dat in de voeding datgene is doorgebrand wat zorgt voor het aan/uit, en dat dit tegelijkertijd ook op het moederbord gebeurd is, aangezien hij met een andere voeding niet aan te zetten is.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 08:25

McGryphon

Veul vrouwkes!

RMA en je bent klaar. hoppa!

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1