[2003] Raak de connectie kwijt met netwerk*

Pagina: 1
Acties:

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
Om te beginnen hoop ik dat ik dit in het juiste forum post, aangezien dit misschien in het netwerk-forum thuishoort, maar goed...

Ik zit met een probleem, mijn Windows 2003 maakt geen verbinding meer met het netwerk, en aangezien ik allemaal nog niet zo veel verstand heb van dat soort zaken (ik zit er nog voor op school) lukt het me niet het op te lossen...

Ik ben er inmiddels achter dat IPsec niet gestart kan worden, en denk dat het daar aan ligt, maar ik heb geen idee waarom IPsec niet gestart kan worden, en hoe ik dit dus weer op kan lossen...

Heeft iemand misschien enig idee wat het probleem kan zijn, en vooral hoe ik het allemaal weer werkend kan krijgen?

(ik heb overigens in het begin wel een werkende netwerk verbinding gehad, maar ik heb echt geen idee wat ik gedaan zou kunnen hebben waardoor het ineens niet meer werkt...)

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Als je flauwe opmerkingen over kapotte glazen bollen wilt voorkomen, zal je wat meer informatie moeten geven, bijvoorbeeld:
  • wat is je configuratie
  • zijn er foutmeldingen
  • eerste werkte het wel: is er wat veranderd
  • wat heb je al geprobeerd

[ Voor 1% gewijzigd door Vunzz op 28-09-2005 09:56 . Reden: leesteken te veel ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
Vunzz schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:56:
Als je flauwe opmerkingen over kapotte glazen bollen wilt voorkomen,
Ah, heb jij hem kapot getrapt ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• h_fabrikant
P4 2.6 GHZ,
1GB RAM
Intel PRO/100 VM Network Connection
Windows 2003 Enterpirse SP1

meer lijkt me nu niet echt relevant...

wat ik veranderd zou kunnen hebben waardoor het niet meer werkt, ik heb geen flauw idee... das dus het probleem...

verder geeft ie bij het starten van windows een melding dat er een service niet geladen kan worden (zie event manager enzo) en vervolgens als ik handmatig IPsec wil starten geef ie error 10106...

o, en wat ik al gebropeerd heb, is wat windows zelf al aangeeft, ff de service uitschakelen en herstarten, maar dat heeft ook niet geholpen...

sorry voor onduidelijkheden enzo, dit is allemaal nog wat nieuw voor me...

[ Voor 13% gewijzigd door h_fabrikant op 28-09-2005 10:09 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

netwerkdrivers al opnieuw geinstallerd? verbinding verwijderd, en opnieuw 1 aangemaakt?

ipadres vernieuwd? systeemherstel? het zijn maar wat dingetjes die je kunt doen... :)

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Beetje gegoogled:
http://forum.theispguide.com/isp-ftopic2789.html -> gaat ook over ipsec en er staat een werkende oplossing
http://www.mcse.ms/archive62-2004-2-415837.html -> mogelijk zelfde probleem?

Als je zelf nog wat rondzoekt vind je misschien nog wel meer als dit niet werkt.

United we stand, and divided we fall

• h_fabrikant
hm... ik denk dat ik het probleem begin te snappen... volgens mij missen er 2 register sleuteltjes die iets met winsock te maken hebben...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak even je topic titel af - enkel [2003] staat zo leeg :)

Verder zal je toch echt veel meer informatie moeten gaan geven - begin bijvoorbeeld eens te definieeren wat voor jou een connectie is. Kan je je router nog pingen? Heb je wel een router? Kan je je DNS names nog resolven?

Verder kan je eens kijken naar de standard antispyware tools e.d. :)
Pagina: 1