Toon posts:

Epia als videorecorder zwaar genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een via epia sp13000 aan te schaffen met een tv-kaart om (o.a.) te gebruiken als video-recorder.
Heeft iemand hier ervaring mee of de epia zwaar genoeg is om te gebruiken als video recorder?

Geeft hij het signaal ook door wanneer de PC uit staat of moet je een splitter gebruiken.

Volledig systeem:
epia sp13000
club3d zap tv 1100 Hardware MPEG2 Encoding (vanwege test in PCM zou beter zijn als Hauppauge PVR 150)
DDR 512 mb PC3200
SATA 200 gb

Wordt NIET op een monitor aangesloten alleen op tv.

Ik hoor graag jullie ervaring.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 10:52
Dat moet zeker lukken,

http://www.epiacenter.com...ontent&pa=showpage&pid=58

Maar met windows zal het processor gebruik vrij hoog liggen omdat "there's no support for the CN400's MPEG4 acceleration"

[ Voor 42% gewijzigd door brutalbasterd op 28-09-2005 12:14 ]

This message was deleted

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 22:26
Ja hoor, ik gebruik een zelf een Epia Nehemiah 1ghz processor met 512 MB geheugen en 320GB harddisk (2x160 5400rpm).

Ik gebruik een PVR500 (met dubbele tuner) om op te nemen en ik gebruik Linux met MythTv. Ik doe dus alles op dat apparaat (opnemen en afspelen) en dat werkt echt perfect.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

voodooless

Sound is no voodoo!

Met een hardware kaart gaat dat zeker lukken. Anders ben je denk ik beter uit met een Pentium M Epia, maar die zijn flink duurder.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
brutalbastard: Bedankt voor de link wist niet wat PVR betekende :X Maar dan nog is het prettig om de ervaringen te horen. Ondersteund linux dit dan wel? en anders kan mpeg2 altijd nog.

grizzlybear: Bedankt. Is zoveel schijfruimte echt nodig. Gaat dat zo hard dan? kan je aangeven hoeveel gemiddeld 1 uur film aan mb is.

deepspace: Heb ik ook over na zitten denken. Het nadeel is het verbruikt veel meer en daardoor ook meer warmte en heb dan weer de nodige fans nodig. De bedoeling was ca. 2 fans te gebruiken van 60 mm. op 5 volt om alles koel te houden. Alles zou ingebouwd moeten worden in een oude dvd speler.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Een Celeron M 1.3 kun je echt prima fanless laten draaien, en is way sneller dan een Via. Wil zo'n ding zelf misschien gebruiken voor een DSP te maken, maar helaas zijn ze best duur :(

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:42
Hier zie je wat lukt met MythTV, dat schijnt een vrij efficient PVR program te zijn, bij verschillende HW combinaties. Bijvoorbeeld:
"A PIII/800MHz system with 512MB RAM can encode one video stream using the RTjpeg codec with 480x480 capture resolution and play it back simultaneously, thereby allowing live TV watching. "

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-04 19:28
Zou Mediaportal ook draaien op zo'n Epia? Dat zou een goed alternatief kunnen zijn voor onder Windows. Mogelijk is DirectX 9 support niet goed aanwezig.
Zijn de Epia drivers tegenwoordig in orde? Ik heb wel eens gelezen dat de drivers erg brak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
deepspace: bij picco.nl staat een commell bordje voor 150,- voor proc moet je in de PW kijken. Nadeel van dit bord is geen SATA.

Voor mij nog een nadeel vraag me af wat het stroom verbuik is. Gezien hij waarschijnlijk nagenoeg altijd aan zou staan en dan bedoel ik kwa kosten/verbuik.

onkl: bij 2 systemen met via C3 1.2GHz wordt een 8 en een 10 gegeven dus 1.3 zou een zeer redelijk resultaat moeten halen.

quazar: Van wat ik gelezen heb moet mediaportal lukken. Alleen bij win mce zijn twijfels. Van het wel of niet brak zijn van de drivers daar ben ik niks van tegen gekomen. Van directX 9 heb ik geen idee maar je koopt zo'n systeem ook niet om te gamen

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:42
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:08:
[...]
quazar: Van wat ik gelezen heb moet mediaportal lukken. Alleen bij win mce zijn twijfels. Van het wel of niet brak zijn van de drivers daar ben ik niks van tegen gekomen. Van directX 9 heb ik geen idee maar je koopt zo'n systeem ook niet om te gamen
Voor Mediaportal is DX9 een vereiste. Het is namelijk een DX9 applicatie. Als je het forum van ze bekijkt gaan een substantieel deel van de "doet het niet" vragen daarover.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:08:
deepspace: bij picco.nl staat een commell bordje voor 150,- voor proc moet je in de PW kijken. Nadeel van dit bord is geen SATA.
Dat is een P4, passief koelen is dus not done!. De P-M versie kost dan ook 320 euro excl CPU :(. Pata boeit me niet, komt toch een CF disk aan te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Onkl: Sorry had me nog niet zo verdiept in mediaportal dus wist ik niet. Ben er ook nog niet uit welke software ik wil gebruiken. Maar ik zal dat eens gaan lezen dan.

Deepspace: Je hebt gelijk. Ik ben meer bekend met amd processoren dan intel was me nog niet opgevallen. Dan wordt het mij idd ook te duur.
Misschien is dit wat voor je: http://www.noduck.nl/stan...randID=&ProductID=0219004

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:47:
[...]

grizzlybear: Bedankt. Is zoveel schijfruimte echt nodig. Gaat dat zo hard dan? kan je aangeven hoeveel gemiddeld 1 uur film aan mb is.

[...]
Ik gebruik momenteel meer dan de helft van mijn schijfruimte voor MP3s, DVD-backups (xvid) en opgenomen video's
code:
1
2
3
4
5
6
 Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda3             4.7G  3.7G  872M  81% /
udev                  236M  264K  236M   1% /dev
/dev/mapper/VGforMyth-video
                      290G  196G   95G  68% /mnt/store
none                  236M     0  236M   0% /dev/shm

Ik denk dat je bij dit soort systemen niet genoeg schijfruimte kunt hebben. Daarom heb ik gekozen voor 2 5400 toeren schijven die via LVM2 in een striped array hangen. Meer dan genoeg performance om 2 stromen tegelijk op te nemen, 1 af te spelen en ook nog een MP3 te streamen. Tevens dient mijn Epia ook nog als kleine webserver, TFTP server, DHCP server en SSH server.

Met MythTV kan ik ook nog via het web al mijn recordings bekijken, plannen en beheren (MythWeb). Echt een aanrader vind ik.

edit:
Ik heb gisteren 24 opgenomen en dat kost voor 1,5uur 4,9Gb. Dat is dan wel op 8Mbit en volledige DVD resolutie, dus misschien niet helemaal zinnig. Het zou dus kleiner kunnen!

[ Voor 8% gewijzigd door grizzlybear op 29-09-2005 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ach koop 1 harde schijf kan ik er later altijd nog 1 bijkopen :)

Ik heb inmiddels de Club3d zap tv 1100 besteld kan ik eerst is even kijken hoe het werkt en of het werkt en daarna de rest bestellen.

Alleen zag ik dat de Club3d niet inde lijst van ondersteunde hardware voorkomt van MythTV.

Bedankt voor je edit ik had geen flauw idee waar ik aan moest denken heb ik tenminste een indicatie.
Pagina: 1