Toon posts:

Notes gebruikers of Notes hackers ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gewoon benieuwd of Notes/Domino ook in de 'huiselijke' sfeer wordt gebruikt, in de zin van: eigen server, zelf applicaties ontwikkelen e.d.
En of deze mensen dan ook hier actief zijn.

Dit omdat er eigenlijk naar mijn mening te weinig Domino-sites zijn waar op een normale (lees: open source) manier kennis, tips en truuks worden uitgewisseld.

Ik blijf het onnodig vinden dat tig mensen continu het wiel opnieuw uit blijven vinden. Bij Linux/*BSD omgevingen is dat toch wat beter geregeld...
(en daarom draait m'n Domino servertje ook op Linux 8) )

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

McDube, dit is niet helemaal de juist manier om een topic te starten :) Ten eerste had je topic in OFF gehoord als je OFF-ers wil bereiken, ten tweede worden Microsoft flames niet gewaardeerd, ten derde worden flames in het algemeen niet gewaardeerd, ten vierde is je topicstart geen topic waard. Ik verwijder de 1e twee berichten zodat er nog enigsinds een nuttig topic ontstaat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 28-09-2005 09:43 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Het flamen ontgaat me, maar dat zal dan wel uit de "eerste twee" berichten komen.
Nee, ik denk dat er weinig Notes/Domino thuisgebruikers zijn, laat staan dat er op ontwikkeld wordt,
waarom zou je een "thuis"applicatie bouwen die toch niemand (kan gebruiken) gebruikt, voor zover ik weet is Domino geen open sources, ook al draait het (ook) op Linux.
Het nut van een thuis Dominoservertje draaien (ook nog eens illegaal denk ik dan) ontgaat me volledig.
Dat neemt niet weg dat ik Domino/Notes een prachtig product vindt waar Microsoft qua functionalitiet, stabiliteit en veiligheid helaas bij lange na niet aan kan tippen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 01:28:
...
Nee, ik denk dat er weinig Notes/Domino thuisgebruikers zijn, laat staan dat er op ontwikkeld wordt,
waarom zou je een "thuis"applicatie bouwen die toch niemand (kan gebruiken) gebruikt, voor zover ik weet is Domino geen open sources, ook al draait het (ook) op Linux.
De Domino software zelf is idd geen open source, de applicaties die er op gebouwd worden kunnen wel als open source worden aangemerkt, zoals (bijna) al mijn website databases ;)
Ik heb bijna alles onder GPL gelicenseerd...
Het nut van een thuis Dominoservertje draaien (ook nog eens illegaal denk ik dan) ontgaat me volledig.
Het nut voor mij is dat ik zelf (momenteel) 5 domeinen kan hosten zonder enige problemen behalve degene die ik mezelf opleg (te kleine harde schijven bijvoorbeeld), en zelf webapplicaties kan bouwen die ik dan kan delen.
Overigens heb ik een IBM 520 server thuis staan, met standaard een Domino licensie erbij, dus nog eens legaal ook.
Dat neemt niet weg dat ik Domino/Notes een prachtig product vindt waar Microsoft qua functionalitiet, stabiliteit en veiligheid helaas bij lange na niet aan kan tippen.
Daarom ook ontwikkel ik (door) op dit platform... en ik heb nog immer inspiratie.
Ik hoop alleen dat ik hier meer gelijkgestemde zielen tegenkom.
Overigens ben ik op het moment van schrijven nog in een overgangsfase van providers, dus de DNS-routing (bij een externe partij) klopt nog niet helemaal.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Beetje late reactie, maar dat komt ook omdat er bijna nooit Domino gerelateerde posts hier zijn.
Ja, er zijn meer mensen die Domino & Notes thuis gebruiken. Omdat ik voor een IBM Business partner werk, is dat in mijn geval ook gewoon legaal.
Ik gebruik Domino als eigen mailserver voor mijn eigen domeintje en daarnaast host ik er een paar applicaties op voor algemeen gebruik (zoals een applicatie om sinterklaas verlanglijstjes mee in te vullen en een applicatie om te zien wie er deze week gaat komen voor een partijtje basketball). Het werkt verder allemaal perfect, maar als Domino Administrator/Developer zou het ook wel schandalig zijn als dat niet zo was. Ik draai thuis Domino 7.0
Mijn vrouw gebruikt ook Lotus Notes/Domino Web Access als mailclient en is daar heel tevreden mee.

[ Voor 7% gewijzigd door martdj op 23-01-2006 12:47 ]

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-08 07:07

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik zelf heb een tijdje een eigen Domino server laten draaien voor eigen database ontwikkeling maar nooit toegangelijk gemaakt voor het internet. Er zijn denk ik wel genoeg mensen die een Domino server hebben maar meer voor eigen gebruik. Ik ben ook nog geen hosting provider tegen gekomen die Notes/Domino aanbiedt voor hosting.

Als je "OpenSource" templates zoekt kijk dan eens op OpenNTF. Daar vind je een heleboel templates voor verschillende doeleinden, Blog, Wiki en een aangepaste mail file. Je kan je eigen project er ook laten plaatsen of helpen met andere projecten.
Pagina: 1