Socket370 cooler op socket7 ?

Pagina: 1
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 12:53
Ik heb nog een socket7 moederbord liggen zonder CPU cooler erop echter, de coolermaster die ik had was gaan aanlopen (slijtage?) :(
Nu heb ik een nieuwe CPU cooler gekocht, maar socket7 coolers leken niet meer verkrijgbaar te zijn. Ik heb nu een socket370 cooler (een Coolermaster DP5-6H51). Nu is deze wel erg groot, maar het zou op zich kunnen passen. Wel merk ik dat als ik hem erop wil gaan prikken dat ik dan in ieder geval op het tweede klemmetje wat ik vast wil zetten HEEEEL VEEEEL kracht moet zetten.
Loop ik niet het risico om mijn mobo te mollen op deze manier?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

probeer eerst de clip een beetje te verbuigen, zodat die een beetje minder strak zit. Anders loop je het risico de socket te beschadigen. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de dikte van je cpu. Die socket370 koeler is waarschijnlijk gemaakt voor FC-PGA processoren, of eventueel nog voor PPGA. Beide zijn dunner dan zo'n socket7 processor (zeker als het zo'n oude cyrix of pentium 1 is)

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik een JustCooler P600. Like a glove!
Cooler voor celeron PGA / Socket 7. Is nog goed verkrijgbaar en kost +/- f 30,-