Ik kan wel janken.....

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
Wat ben ik een kluns..het is om te huilen. ;( ;(
;(
Het verhaal:
Met Hotmail plus kun je dus ook gebruik maken van Outlook. Dus ik de gegevens ingevoerd en zodoende leek het erop dat Outlook alle mailtje keurig van de hotmail server overnam, inclusief alle mappen met een paar honderd mailtjes, waaronder ook alle inlog mailtjes van diverse sites.

In mijn overtuiging dat alles nu in Outlook stond heb ik alle mappen in Hotmail leeggemaakt en de prullenbak leeggegooid. dom dom... :(

Maar nu keek ik in Hotmail, en zag dat de mappen leeg waren, de mailtjes waren niet overgenomen, alleen de mappen. WTF!!! Alles weg ;( ;(

Dus nu ben ik al die (belangrijke) mailtjes kwijt, het is om te huilen...

Of kan ik Hotmail nog vragen of zij de e-mailtjes kunnen herstellen...ik betwijfel het eigenlijk.
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt?

Mijn YouTube Channel

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja.

Met GMail was dit je niet gebeurd :P (Hekel aan hotmail, hier).

Hotmail in outlook is eigenlijk een soort IMAP (maar dan via HTTP), dus al je mail staat op de server en niet lokaal. Ik denk zelf niet dat hotmail je berichten nog heeft, eigenlijk. Dat zou ze een hoop privacygezeik opleveren volgens mij.

[ Voor 76% gewijzigd door CyBeR op 28-09-2005 01:04 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
Volgens mij kan hotmail hier niets meer aan doen. Mails gaan meteen van de servers af heb ik weleens gelezen (volgens mij in een topic hier op tweakers)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Dit ga je niet terug kunnen halen. Voor die paar tientjes die je per jaar betaalt gaat MS echt niet (handmatig) hun backups terug halen (die ze wel hebben).
Je kunt ze een mailtje sturen, maar het zou mijn benieuwen.

You can't have everything. Where would you put it?

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Klinkt als een geval van uithuilen en opnieuw beginnen. Je kunt hotmail altijd nog een mail sturen, maar buiten dat kun je er niks meer aan doen. Shit happens and move on.

(en gebruik in de toekomst wellicht Gmail? :*) )

[ Voor 7% gewijzigd door Benotti op 28-09-2005 01:07 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Weet ik zo net nog niet. Zo'n absurde hoeveelheid data is bijna onmogelijk te backuppen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:04
Ben ook bang dat je de berichten echt kwijt bent. Ookal zou (met de nadruk op "zou") een verwijderd bericht nog door Hotmail terug te halen zijn dan gaan ze daar echt niet aan beginnen, je moet je voorstellen wat een werk het zou zijn als iedereen die een mail kwijt is (of deze perongeluk heeft weggegooid) hiervoor contact ging opnemen en dat ze dit ook gingen terugzetten.

Je zou misschien nog kunnen nakijken of Outlook heel misschien een backup ofzo heeft, aangezien ze daar wel ingelezen zijn (heb absoluut geen idee of dit mogelijk is, ik noem maar iets, je kan het altijd nakijken).

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Outlook gebruikt geloof ik een soort proprietary variant op WEBDAV om Hotmail te benaderen. De mail blijft dus daar staan, en toen je het verwijderde had je geen lokale kopie :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Interesse in een Gmail-account ? :+

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Daarom gooi je als je net je belangrijke bestanden gebackupt hebt op cd niet meteen de bestanden van je HD. Je moet gewoon altijd zorgen dat je belangrijke bestanden altijd op minstens twee fysieke locaties bestaan. Als de servers van hotmail afgebrand waren was je het ook kwijt geweest, daarom dus altijd backuppen.

Wel extra sneu dat je zelf de mailtjes verwijderd hebt :P

Gelukkig kan je vaak je password weer opvragen ;)

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Benotti schreef op woensdag 28 september 2005 @ 01:07:
Klinkt als een geval van uithuilen en opnieuw beginnen. Je kunt hotmail altijd nog een mail sturen, maar buiten dat kun je er niks meer aan doen. Shit happens and move on.

(en gebruik in de toekomst wellicht Gmail? :*) )
Ja, leuk dat gmail. Maar hij is nu wel al zijn e-mails kwijt.
Anyways, voor andere mensen die dit topic lezen:
Hotmail via outlook is HTTP dus alles wat je in outlook ziet staat op de server en alles wat je op de server verandert heeft dus ook effect in outlook (enkel bij je hotmail account dus)

Beterschap.

Imperfectionist.

Verwijderd

Tja.. hotmail.dbx ook niet meer handmatig in te lezen met dbx analyzer?

Kut voor je .. het is me zelf ook overkomen,, vaak genoeg bij een reinstall van xp vergeten inbox.dbx te backuppen :( 8)7 ..
maar nu staat het default als todo mocht ik mijn systeem opnieuw installeren.

Verwijderd

Ik zal er toch maar een mailtje o.i.d. aan wagen. Je zult niet de eerste zijn die zo dom is (hihi) en als ze het kunnen zullen ze echt niet gaan zoeken naar een tape, maar zullen ze wellicht tijdelijk je bestanden 'voor het oog' verwijderd hebben en met een spreekwoordelijke druk op de knop weer terug kunnen toveren. Maar ik zou niet te lang wachten om dat te vragen. (Zou ik al gedaan hebben voor hier te gaan janken. (Een beschrijvender titel was wel netjes geweest overigens.))

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
Ach ik zal er wel overheen komen. Weer wat geleerd, zeg ik maar zo.
En ja, dat backuppen van belangrijke gegevens gaat nu een stukkie anders, dat gaat voortaan naar een cd-rommetje.

Mijn YouTube Channel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft niet zo heel veel met Software Algemeen te maken, je topic titel lijkt nergens op en niemand anders dan Hotmail gaat je kunnen helpen ben ik bang ;)

Vervelend voor je, maar ondertussen ben je wel uitgejankt ( ;) ) denk ik, en kan dit topic weer dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.