AMD Athlon 3800+ met Coolermaster 450W oc'en tot???

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik ga binnenkort het volgende kopen (onder andere):

AMD 3800+ met als koeling de Zalman AlCU en als voeding de Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W. Mijn vraag... tot hoever kan ik deze (veilig) overklokken. Ik ben hier nogal nieuw in dus aub niet direct uitschelden voor N00B want dat doe ik mezelf al aan <see name>
_/-\o_

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou zeggen, probeer wat.
Speel ns met de FSB :)

Verwijderd

Het is ten eerste ook al handig om wat meer spec te geven, zoals je moederbord want deze is ook een hele belangrijke factor. Waar je oc ook van afhangt is je geheugen. Het kan ook nog zijn dat je cpu uit een serie komt die helemaal niet goed overgeclocked wil worden, daar doe je niks aan.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

In hoeverre je kunt overklokken is niet te voorspellen, omdat het aan teveel zaken afhangt;
cpu-stepping, geheugen, moederbord(chipset), voeding etc. Het enige wat ik kan doen is je wat adviezen geven; Speel een beetje met de HTT, Houdt de cpu-voltage in eerste instantie zo lang mogelijk @stock(amd64 cpu's presteren niet echt veel meer op een hogere voltage) en mocht je systeem een keer niet willen opstarten dan even de bios resetten.

succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Builder N00b schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:56:
tot hoever kan ik deze (veilig) overklokken.
_/-\o_
2,64 ghz, maar ik kan er een paar honderd naast zitten :+

Gabriël AM5

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 01:51
Dat is wel met voltmod van 1,347 volt, anders kom je tot 2,5453 GHz, met een FSB van 237,534 8)7

Oftewel, meten is weten, het is niet te voorspellen, aangezien zelfs 2 identieke systemen heel verschillend kunnen OC'en.

There is no replacement for displacement!

• Man on Fiya
Het moederbord is een Gigabyte GA-K8NF9, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394). Is opzich wel een goed moederbord. :Y)

• Man on Fiya
En het geheugen is 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos). :)

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Edit voortaan je post ipv een nieuwe post te plaatsen is wel zo handig ;) Betreft je overklok, je moet het gewoon proberen, er is hier niemand die je een garantie kan geven voor een goede overklok laat staan de hoogte van je overklok. Dus je moet zelf even kijken hoever je systeem te pushen is, neem de adviezen die in deze topic staan over en ga aan de slag. Wat wel zo leuk zou zijn als je dan later even post hoe hoog je overklok is of was. succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Ik durf te wedden dat je em vast wel 5 mhz omhoog kan gooien (ik kan niet aansprakelijk worden gestelt eigen risico }) )

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 13:26

Sir_G-nius

- - -

Een goede cooling denkt ook mee in de hoogte van de overclock.
En het is altijd maar afwachten of de spullen die je heb goed overclocken.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
allereerst lees eerst ff dit door
message 23051081#bainleiding

daarna bv dit topic de openings post zadat je een beetje de basics snapt van het o0clocken van een a 64
[rml][ OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3[/rml]

ik vermoed een slotje >:)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
AMD Athlon 3800+ met Coolermaster 450W oc'en tot..

zover ie gaat!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Builder N00b schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:56:
Ik ga binnenkort het volgende kopen (onder andere):

AMD 3800+ met als koeling de Zalman AlCU en als voeding de Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W. Mijn vraag... tot hoever kan ik deze (veilig) overklokken. Ik ben hier nogal nieuw in dus aub niet direct uitschelden voor N00B want dat doe ik mezelf al aan <see name>
_/-\o_
:?
Wel begin eerst maar eens gegevens te posten.

-Type 3800+ (dual core of een venice?)
-Mobo
-Welk geheugen

-Beeldkaart

Over het algemeen is een merkvoeding een goede basis voor een stabiele overlock....maar we kunnen geen garanties geven, hoogstens een indicatie....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi Builder N00b,

Welkom op GoT :) de vragen die je steld zijn toch wel enigzins basic hier in GoT en zijn dan ook opgenomen in de FAQ van dit Sub-Forum, ik zou je dan ook willen aanraden om deze door te lezen :) Je zal dan ook zien dat wij niet kunnen zeggen hoe hoog je kan komen :)

Deze gaat dicht omdat dit wel erg basic is :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.