[GB 8I945P Pro] USB Legacy ondersteuning dos

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een net nieuw systempje gebouwd met
Intel Pentium IV 3 ghz(530, 1mb)
Gigabyte 8I945P Pro(Intel 945 chipset)
2 gb DDR2 geheugen(533mhz)
2x200 gb en 1x80gb
Antec SLK2650BQE 350w computerkast

USB Microsoft Media toetsenbord
USB Logitech MX1000(laser)

Het probleem:

Als ik in de bios USB muis en toetsenbord aanzet dan hoor ik klik van het systeem dat die aangaat en bij het biosscherm zie ik dan meteen op het scherm "No Signal" en het systeem gaat dan niet door. Zet ik die ondersteuning uit dan gaat het goed. Alles werkt trouwens prima met het systeem maar in de Dos mode werkt mijn tb en muis dus niet. Ik heb al een updatetje gehaald naar F7. Is dit op een manier nog in te stellen? Ik heb wel ergens nog de converters maar ik gebruik PS/2 poort voor de stroom voor mijn 2 x 2,5 inch 80 gb harde schijven aan te sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door itsalex op 27-09-2005 22:52 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer dan eens die converters en/of een oud tobo. Heb je de BIOS nou geupdate of niet? Begreep niet helemaal wat je bedoelde met:
Ik heb al een updatetje gehaald naar F7.
Probeer ook eens zonder die HDD's en DVD's en met 1GB te booten, want die voeding is redelijk krap voor zo'n systeem. Misschien dat ie niet genoeg sap krijgt. Maar waarom heb je je muis in DOS nodig? Ken geen enkel programma dat een muis ECHT nodig heeft in DOS. En waarom gebruik je uberhaupt nog DOS? Is er geen alternatieve manier, of gewoon je PS/2 tobo in die situaties gebruiken?

Maar het blijft natuurlijk wel staan dat het niet zo mogen. Wat doet het syteem als je die 2 HDD's (2,5 inch 80's) afkoppeld en dan opstart met Legacy modus?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De bios update bedoel ik naar F7. Dus ben al van F4 naar F7 gegaan.

De muis heb ik nodig voor Wp 5.1 en een hele oude Perfect View die ik nog muis kan bedienen en andere programma's(zoals Planperfect). Ik heb alles afgekoppeld en gewoon gestart met tb, muis en monitor(en stroom). De computer komt namelijk later in een andere locatie in huis te staan en de kabels worden dmv USB verlengd. Dus vandaar dat het heel belangrijk is om USB te gebruiken.

Maar waarom start de bios dan wel door als ik USB Legacy Disabled heb en als ik deze enabled zet dan loopt die gewoon helemaal de soep in de bios. Ik heb trouwens al heel veel geprobeerd(qua hardware combinaties).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!