Toon posts:

[SATA]1x SataII + 1x Sata óf 2x Sata (raid0)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe Asrock 939 Sata II Dual, met 1 Sata II aansluiting en 2 Sata aansluitingen, maar nou heb ik 2x Maxtor 200Gb Sata II (NCQ) gekocht en lijkt het mij dat ik die op 2 manieren kan aansluiten:

1 hdd op die ene Sata II connector - 1 hdd op een Sata connector (zodat ik optimaal gebruik maak van Sata II - NCQ)

óf

iedere HDD op een Sata controller en dan gebruik maken van RAID0?

ps. RAID1 is geen optie

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 17:23
Wat wil je? Snelheid?

Ik vermoed dat RAID0 sneller is dan 1 SATA II schijf. Maar daarvoor moet je echt even het internet afstruinen naar benchmarks.

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-02 17:07
Raid 0 is wellicht sneller maar als je 1 schijf kwijtraakt (crasht) ben je nergens meer.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Xiqum schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:14:
Raid 0 is wellicht sneller maar als je 1 schijf kwijtraakt (crasht) ben je nergens meer.
Helemaal waar.
Maar raid1 is geen optie, dus of raid0 of als losse disken.
Wanneer je voor snelheid wilt gaan is raid0 aan te raden, wil je toch wat zekerheid dan als losse disken configgen.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31
Momenteel heeft SATA II geen enkele meerwaarde t.o.v. SATA I, behalve dan NCQ. Features als Staggered Spin-up en Port Multipliers zijn waarschijnlijk irrelevant voor jouw setup, zeker als je een budgetmoederbord hebt van ASRock. ;)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Bashrat schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:19:
Momenteel heeft SATA II geen enkele meerwaarde t.o.v. SATA I, behalve dan NCQ. Features als Staggered Spin-up en Port Multipliers zijn waarschijnlijk irrelevant voor jouw setup, zeker als je een budgetmoederbord hebt van ASRock. ;)
Ik vraag me af of die features uberhaupt wel op een moederbord raidcontroller zitten.
Denk dat dat meer voorbehouden is aan de insteekkaarten.
Behalve NCQ dan.

Verwijderd

Topicstarter
Sja, heb toch voor 1x SataII en 1x Sata gekozen. Misschien toch de zekerheid, maar anders wel het gemak (als bijv. de hdd zonder de os crashed).

Volgens mij is sowieso het hele snelheidswinst gebeuren met RAID0 nogal een discussie (niet hier) waard.

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 17:23
Pagina: 1