Toon posts:

1 of 2 adsl aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen en werk als zelfstandige. Internet is voor mij essentieel (geen internet, geen werk, geen inkomsten). Ik overweeg om twee ADSL aansluitingen te nemen:
- minder kans op downtime;
- 1 zakelijke aansluiting; 1 privé

Reden: achter de zakelijke aansluiting draaien wat servers met domeinnamen die naar dat ip wijzen et cetera. Snelheid is niet zo heel belangrijk, stabiliteit een absolute must

Privé: alles wat god verboden heeft, veel downloaden, bittorrent, p2p, news. Snelheid: zo hoog mogelijk. Privacy is erg belangrijk - geen zin in Brein aan de deur. Liefst ADSL2, geen downloadlimiet

kosten: relevant, maar ook niet echt een belemmering. Het liefst bij twee verschillende aanbieders (netwerk) zodat ik kan switchen als de een down is

Nu ben ik erg gecharmeerd van XS4ALL om hun privacy beleid en stabiliteit. Vanwege privacy dus erg handig voor de priveaansluiting, maar voor de stabiliteit juist voor zakelijk.

Ik kan twee dingen doen:
- zakelijk XS en voor prive een provider zoeken met een vergelijkbaar privacybeleid (die heb ik dus niet gevonden)
- zakelijk een superstabiele leverancier zoeken (waar je een netwerk eigen servers kan draaien) en voor prive XS

Iemand suggesties? Wat kan ik heb beste doen. Is de keus voor twee abo's wel gerechtvaardigd?

Verwijderd

Moet je dan niet ook 2 telefoon lijnen hebben? Wordt heel lastig technisch denk ik. Aangezien je niet 2 modems over 1 splitter kan laten lopen volgens mij.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:45:
Moet je dan niet ook 2 telefoon lijnen hebben? Wordt heel lastig technisch denk ik. Aangezien je niet 2 modems over 1 splitter kan laten lopen volgens mij.
Kan wel, ik heb hier op de zaak iets van 40 binnenkomende lijnen en als ik er een extra nodig hebt drukken ze er zo een extra bij aan.

Verwijderd

Topicstarter
Kantoor aan huis - dus ook niet superprofi - wel twee telefoonlijnen, dus dat is niet het probleem

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Een SDSL lijn en een ADSL(2+) abonnementje voor privé misschien. Als snelheid niet belangrijk is kan een ADSL lijn met wide-open upload en een downstream van iets lager ook prima voldoen. Belangrijk is dat je een ISP zoekt die je een eigen IP kan en wil geven op die lijn eigenlijk. En mocht het veranderen dat dit aangegeven wordt.

En zorg dat de lijnen via twee verschillende telco's lopen (mits mogelijk op adres) en beide via verschillende ISP's. Dan ben je al wat trefzekerder bij hardwarestoring of netwerk storingen van ISP of telco.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 27-09-2005 23:04 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

waarom niet en adsl en kabelinternet ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Zoals je het beschrijft is het wel gerechtvaardigt.
Het is niet echt handig als je iets prive doet je dat je zakelijk in de weg kan zitten.

2 ADSL lijnen kan ook, je moet dan wel 2 vast recht aan KPN betalen in plaats van 1 Keer.
Kost je 47 € eenmalig voor een 2e lijn.
In zo goed als ieder huis komen 4 aders binnen terwijl je er 2 nodig heb voor ADSL en telefoonie.
De andere 2 aders gebruikt KPN voor je 2e telefoon lijn zodat je een 2 ADSL lijn kan gebruiken.

Mijn keuze zou zijn:
Voor zakelijk:
- XS4ALL
Voor prive:
- Wanadoo (20/1 voor 23,95 € per maand)[ADSL Netwerk Wanadoo]
- Versatel (20/1 voor 40,- € per maand)[ADSL Netwerk Versatel]
- TweakDSL (24/1 voor 39,95 € per maand)[ADSL Netwerk Tiscali]
- InterNL.net (24/1 voor 84,95 € per maand) & (10/1 voor 32,95 € per maand)[ADSL Netwerk BBned]
- Planet (12/1 voor 79,95 € per maand)[ADSL Netwerk KPN]

(Maak zelf je keuze alles is desorteerd van betere naar minder aantrekkelijke keuze, niet alles is overal beschikbaar)

* - Met Versatel heb je gratis eredevisie voetbal

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:14:
Mijn keuze zou zijn:
Voor zakelijk:
- XS4ALL
Voor prive:
- Versatel (20/1 voor 40,- € per maand)[ADSL Netwerk Versatel]
- Wanadoo (20/1 voor 23,95 € per maand)[ADSL Netwerk Wanadoo]
- TweakDSL (24/1 voor 39,95 € per maand)[ADSL Netwerk Tiscali]
- InterNL.net (24/1 voor 84,95 € per maand) & (10/1 voor 32,95 € per maand)[ADSL Netwerk BBned]
- Planet (12/1 voor 79,95 € per maand)[ADSL Netwerk KPN]

* - Met Versatel heb je gratis eredevisie voetbal
Dit was inderdaad ook mijn oplossing. Laat ik het zo zeggen: door mijn werk vrees ik een meer dan gemiddelde belangstelling van Brein te hebben. Ik twijfel tussen Versatel en TweakDSL. Het vervelende is dat ik ontzettend weinig kan vinden hoe deze providers omgaan met privacy.

TweakDSL biedt al veel langer deze diensten aan en lijkt me beter in staat (hele koude inschatting) om een goed serviceniveau te leveren. Versatel, tja, voetbal interesseert me 1 keer per 2 jaar (EK & WK), maar toch het zenderaanbod wordt steeds verder uitgebreid.

Bijkomend voordeel = 40 euro XS, 40 euro Versatel/Tweakdsl, dat is nog redelijk behapbaar

Bedankt voor het handige overzicht!

Edit: bedankje vergeten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 23:42 ]

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 16:17

TMC

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:41:
Privé: alles wat god verboden heeft, veel downloaden, bittorrent, p2p, news.
:D

"Gij zult niet leechen van den Kwaden P2P netwerckhen"

[ Voor 4% gewijzigd door TMC op 27-09-2005 23:43 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die prive lijn moet je gewoon nemen wat je wil. Je kan gokken op versatel of wanadoo met hun nieuwe netwerken, maar dat zijn wel bedrijven die IMO minder netjes met klachten omgaan (lees de versatel, wanadoo topics na).

Voor de zakelijke aansluiting zou ik zorgen voor een service contract. Als jij een zakelijke aansluiting neemt van 5 tientjes zonder garantie, zou die er bij een storing zomaar 5 dagen uit kunnen liggen met een "best effort" contract en een ingewikkelde storing. Als jij een 24h contract afsluit, ben je een stuk duurder uit, maar weet je wel zeker dat je lijn binnen een dag weer werkt of je krijgt een vergoeding naar voorwaarden. Dat is iets waarnaar je kan fluiten bij lijnen waarbij je niet zo'n contract afsluit.

Zo'n contract kost per maand wel het nodige, laat je daarvoor anders gewoon eens voorlichten door wat zakelijke dsl leveranciers (XS4all business dsl, kpn office dsl zijn zakelijke aanbieders die ik ken, er zijn er nog veel meer (kleinere)),.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik heb nu kabel erbij genomen omdat Demon volkomen brak is geworden (bbned), voor mij is geen internet ook inkomstenderving. Als mijn contract afloopt ga ik naar xs4all. Zakelijke accounts met garantie, zoals een een 24h contract waar JvS het over heeft, is voor mij te duur.

offtopic:
Nu hopen dat de stroom niet uitvalt

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zakelijke accounts met garantie, zoals een een 24h contract waar JvS het over heeft, is voor mij te duur.
Waarom zou je dan een 'zakelijke' aansluiting nemen? Dan kan je net zo goed een consumentenlijn nemen, daar zit ook best effort op en dsl lijntjes liggen er toch bijna nooit uit en het maakt ISP's helemaal niets uit of jij er een dikke server achter hangt enzo.

Als het zo belangrijk is en je bedrijfscontinuiteit is er van afhankelijk, moet je daar een verbinding naar nemen. Als er straks een storing van 5 dagen is, hoeveel zou dat je dan gaan kosten? Want dat is dus niet iets wat je op de leverancier kan verhalen...

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 28-09-2005 15:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
kan je geen server in een datacenter plaatsen?

een 1U server kan je al voor ongvr. 20 euro per maand plaatsen (50gb datatransfer)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

TheBorg

Resistance is futile.

Ik denk dat de kans groot is dat als één ADSL lijn down gaat, de andere ook down gaat. Misschien is de kans kleiner als je twee verschillende netwerken gebruikt, maar het lijkt me verstandiger om (A)(S)DSL en kabel te nemen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

lier

MikroTik nerd

offtopic:
[quote]TheBorg schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:23:
één ADSL lijk[/quote]

Nou heb ik een ruime fantasie, maar wat is een ADSL lijk ?

Inderdaad, risico verspreiden zou niet onverstandig zijn, dus combinatie van kabel en ADSL is mooi.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
JvS schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:58:
[...]
Waarom zou je dan een 'zakelijke' aansluiting nemen? Dan kan je net zo goed een consumentenlijn nemen, daar zit ook best effort op en dsl lijntjes liggen er toch bijna nooit uit en het maakt ISP's helemaal niets uit of jij er een dikke server achter hangt enzo.
Ik begrijp je punt niet helemaal geloof ik. Ik heb nu een consumentenlijn die er steeds uitligt en waar ik nog 7 maanden aan vast zit, als risico-spreiding heb ik nu kabel erbij genomen, kost me nu dus al 70 euro per maand. Business SDSL bij Demon kost 100 euro, dat verschil is ook niet meer zo groot inderdaad. Alleen heb ik dan maar 1mbit down :( maar dat is toch minder belangrijk dan stabiliteit.
Als het zo belangrijk is en je bedrijfscontinuiteit is er van afhankelijk, moet je daar een verbinding naar nemen. Als er straks een storing van 5 dagen is, hoeveel zou dat je dan gaan kosten? Want dat is dus niet iets wat je op de leverancier kan verhalen...
Daar loop ik nu dus tegenaan, heb je gelijk in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu kabel erbij genomen omdat Demon volkomen brak is geworden (bbned)
Ik zit nu ook bij Demon en dat wil ik niet meer. Anderhalf jaar een perfecte verbinding gehad, maar sinds de upgrades begin dit jaar is het serviceniveau flink gedaald. Gelukkig heb ik niet 6 weken zonder internet gezeten zoals een vriend van me of drie dagen afgelopen week zoals m'n broer. Ik heb geen disconnects, maar www is ronduit traag, news komt niet meer boven de 300 kbit en alles voelt traag aan.
kan je geen server in een datacenter plaatsen?
Dat heb ik ook voor het serieuze werk. Ik gebruik Small Business Server voor het kantoorwerk en dan is het wel makkelijk als die bij je thuis staat (voornamelijk voor exchange). Een oplossing zou een tunnel naar m'n colo bakkie zijn, maar ik vrees dat de vraag hoe ik dat moet opzetten meer in professionele netwerken thuis hoort.
"Gij zult niet leechen van den Kwaden P2P netwerckhen"
Als het je werk is om daar over te schrijven, dan heb je weinig andere keus O-)
Ik denk dat de kans groot is dat als één ADSL lijn down gaat, de andere ook down gaat
Is dat echt zo? Ook als je twee verschillende netwerkleveranciers gebruikt? Goed, brand in de centrale killt alles, maar het risico lijkt me toch redelijk beperkt.
Waarom zou je dan een 'zakelijke' aansluiting nemen? Dan kan je net zo goed een consumentenlijn nemen, daar zit ook best effort op en dsl lijntjes liggen er toch bijna nooit uit en het maakt ISP's helemaal niets uit of jij er een dikke server achter hangt enzo
Daar twijfel ik inderdaad ook over. Bij XS is een Business 512/512 lijn met 99.6% uptime (dat is toch nog max 350 uur downtime per jaar) 49 euro terwijl je voor 40 euro een 1600/512 consumentenlijntje hebt In de twee jaar dat ik bij XS zat heb ik 0 seconden downtime gehad
Inderdaad, risico verspreiden zou niet onverstandig zijn, dus combinatie van kabel en ADSL is mooi
Dat is waar - Chello Extreme is leverbaar waar ik ga wonen. Toch maar eens naar kijken. Mijn (zeer negatieve) beeld van de kabelaars is voornamelijk gebaseerd op ervaringen van vrienden van een paar jaar geleden en die zeer lage downloadlimiet per maand (die is er niet meer, weet ik). Ik moet gaan uitzoeken of dat nu anders is.
Pagina: 1