Toon posts:

Telco-Telco van Bbned naar Wanadoo d.m.v. Bbned ordernummer

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag overstappen naar een Wanadoo Family 20 Mbit ADSL2 abonnement.

Momenteel heb ik een ADSL vebinding via een Bbned provider. Het jaarcontract is afgelopen en ik ben vrij om te gaan. Ik heb alleen een paar jaar geleden mijn kpn abonnement afgezegd, waarna het spraakgedeelte van de telefoonlijn is afgehaald en het ADSL deel in stand is gebleven.

Ik heb daarna al eens een ISP-ISP migratie gedaan van één Bbned provider naar een andere Bbned provider met behulp van mijn Bbned ordernummer. (KPN telefoonnummer had ik natuurlijk niet meer).

Nu wil ik graag een Telco-Telco migratie doen van mijn huidige Bbned provider naar Wanadoo (zij hebben een eigen netwerk, net zoals BabyXL bij Tiscali). Nu is er via de website van Wanadoo alleen de mogelijkheid om het family ADSL2 abonnement aan te vragen door middel van een telefoonnummer in te vullen en geen mogelijkheid om een ordernummer (Bij KPN wordt dit Service ID genoemd) aan te geven voor een overstap.

Ik heb al contact gehad met de technische dienst van Wanadoo en daar heeft iemand bevestigd dat de Telco-Telco migratie naar Wanadoo mogelijk is via mijn ordernummer, maar dat ik dat via de Sales afdeling moest regelen. Volgens Sales moest ik dit weer via de Administratie regelen. En de Administratie afdeling van Wanadoo snapt weer helemaal niet waar ik het over heb

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien nog een goede tip om dit toch te kunnen bewerkstelligen?.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dat lukt je niet. Wanadoo gaat uit bij aanvragen enkel en alleen van linesharing bij overstappen (telco-telco) met huidige DSL aansluiting bij andere telco.

Er is bij mijn weten momenteel maar één ISP die dit wel aanbiedt en je de keuze hebt bij aanvragen of je wel KPN-telefonie (dus linesharing) hebt op die lijn of niet (dedicated) en dat is TweakDSL. Misschien zijn er meer (Demon, maar dan alleen naar BBned?).

Technisch kunnen ze het allemaal, want princiepe is niet anders met of zonder linesharing.

Wanadoo heeft niets aan een ordernummer van je BBned lijn. ServiceID zouden ze meer aan hebben, maar maakt ook niet uit want wordt niet aangeboden de mogelijkheid met dedicated. Ordernummer bij BBned wordt (of werd ondertussen) alleen gebruikt voor de ISP-hop naar andere BBned ISP.

Overigens kan je van een dedicated DSL verbinding geen linesharing maken door simpelweg KPN-telefonie aan te vragen. Dat proces werkt en is er alleen andersom (heeft hele zinnige redenen, maar ga ik niet op in even).

Dus je hebt twee opties als je Wanadoo wilt:
  1. Nieuwe KPN-telefonie lijn/abonnement aanvragen die ze dan (als 't goed gaat) op een tweede koperlijn leveren. Hierop kun je dan Wanadoo aanvragen zonder op te geven dat je al DSL hebt natuurlijk, want dat zit er niet op. En daarna kan je huidige verbinding opzeggen bij huidige ISP.
  2. Huidige DSL lijn opzeggen bij je ISP. Als signaal weg is bij KPN telefonie lijn/abonnement aanvragen en daarop als die geleverd is Wanadoo ADSL.

Vermoed dat er wel meer ISP's gaan komen die dit gaan aanbieden en ook meer gebruik gaan maken van dedicated DSL lijnen. Zeker nu VoIP steeds meer gemeengoed gaat worden voor telefonie natuurlijk ook.

Financieel is het alleen (nogsteeds) niet echt interessant. Je betaalt bij dedicated vaak ongeveer €9.90 extra per maand voor de koperlijn, die je anders direct aan de KPN betaalt in je telefonie abonnement.

Gezien BelBudget ook ongeveer hetzelfde bedrag per maand kost zou je ook dat kunnen doen met linesharing (en houden) zonder de telefonie te gebruiken van KPN.

Verder is dit allemaal informatie die je op GoT kunt vinden en eigenlijk hier niet zou moeten (hoeven) vragen. Een nieuwe ISP naar keuze heeft een helpdesk die je kan vertellen wat er bij hun wel mogelijk is en wat niet en hoe. Ik sluit daarom dit topic gelijk weer. Je mag me mailen als je hele goede argumenten hebt natuurlijk.

[ Voor 88% gewijzigd door bjck op 27-09-2005 22:28 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.