best passende opteron moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Hallo allemaal,

k ben reeds enkele dagen op zoek naar een moederbord waar ik een dual opteron 200setup op zou krijgen, reeds enkele merken waaronder: Tyan (K8W) en enkele Asus boardjes voldeden aan mijn eisen.
Wat voor mij belangrijk is is: 1* AGP (8*) en liefst in een zo laag mogelijke prijskalasse, het Tyan boardje voldeed dan wel perfect aan mn verwachtingen toch vond ik het nog net eits te hoog in prijs.

Deze pc wordt men eerste dual core set up en een van men eerste AMD's, hij zou moeten dienen voor een pc'tje in men kamer waarmee k muziek afspeel en wat LAN party's bezoek en daar als servertje zet ;-).

Mss kunnen enkele mensen met wat meer ervaring op dit valk me wat merknamen/modellen noemen die ook aan men verwachtingen voldoen en in prijs vrij goedkoop zijn ;-).

MVG fromalk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.gigabyte.com.t...ServerBoard_GA-7A8DW.htm#

zoiets als dit?
pricewatch: Gigabyte GA-7A8DW, 8111 (EATX, LAN, SATA-RAID)
een goeie 160 euro goedkoper en gezien de ervaringen die ik heb gehad met de RMA van Gigabyte en van Tyan zou ik zeker voor die Gigabyte gaan.

Imho zijn dit prima borden, uiterst stabiel, niet te duur en ook nog eens featurerijk

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een dual mobo met 2 dual cores is dus quad, das wel heel erg zonde als je dat niet ook daadwerkelijk gaat gebruiken? Want mp3's en fileserven kan ook van een enkele processor prima.

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gladiool schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:32:
Een dual mobo met 2 dual cores is dus quad, das wel heel erg zonde als je dat niet ook daadwerkelijk gaat gebruiken? Want mp3's en fileserven kan ook van een enkele processor prima.
Als ik de post zo nog eens lees vraag ik me af of hij nu een dual cpu of dual dualcore cpu wilt hebben.
In de eerste alinea zegt hij 'dual opteron' en iets verderop 'dual core'. Nu is een bak met 2 cpus ook een bak met 2 cores, maar gezien beide mogelijk is tegenwoordig wel belangrijk om even helder te hebben.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wrom niet gewoon een normaal bord nemen met socket 939 (bijv. een NForce3, met AGP) en daar een Dual Core in steken? Een stuk goedkoper en net zo goed...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Wat wil je nu precies? Er zit een wezelijk verschil in dual cpu en dual core :P

Net als in je andere topic Beschikbaarheid Crossfire Mobo geef je hier te weinig info over wat je nu precies wilt. Het is niet de bedoeling dat we je hier aan het handje houden en dan een mobo voor je uitzoeken :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.