Toon posts:

2mb cache P op Mobo die 1mb ondersteund

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk wel dat dit topic wel ergens vroeger voorgekomen is maar ik kon het niet vinden daarom begin ik mijn eigen.

Mijn vraag is: wat gebeurt als je een processor met 2MB L2 cache (P4 3.4GHz) zet op een moederboard die meldt 1MB L2 cache te ondersteunen (de moederboard in kwestie is Asus P5GD1)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In het ergste geval werkt het niet.
Wat je het beste kunt doen is gewoon even kijken welke cores gesupport worden door je mobo, zit daar die van jou ook bij kun je er vanuit gaan dat extra cache geen probleem is.

enne, milibits? ik neem aan dat je het over MegaBytes hebt.

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:06:
Ik denk wel dat dit topic wel ergens vroeger voorgekomen is maar ik kon het niet vinden daarom begin ik mijn eigen.

Mijn vraag is: wat gebeurt als je een processor met 2MB L2 cache (P4 3.4GHz) zet op een moederboard die meldt 1MB L2 cache te ondersteunen (de moederboard in kwestie is Asus P5GD1)?
ik weet niet hoe je er bij komt dat de P5GD1 van Asus alleen 1MB L2 cache ondersteunt..

Ik heb namelijk ook dat moederbord en ik heb precies dezelfde P4 processor alleen dan de 3.0GHz versie..

En de 2MB cache werkt hier wel..

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Terw_Dan schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:09:
Nee, mebibytes ...bijdehandje ;)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
bartosiej schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:36:
[...]

ik weet niet hoe je er bij komt dat de P5GD1 van Asus alleen 1MB L2 cache ondersteunt..

Ik heb namelijk ook dat moederbord en ik heb precies dezelfde P4 processor alleen dan de 3.0GHz versie..

En de 2MB cache werkt hier wel..
Hmm misschien mis ik dan wat. Ik zie in de handleiding staan "The motherboard supports the Intel Pentium 4 processor with 800 MHz Front Side Bus (FSB), 1 MB L2 Cache, and core speed of up to 3.6 GHz."

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:41
hoe kom je er dan bij dat ie de 2mb niet ondersteunt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:49:
[...]

Hmm misschien mis ik dan wat. Ik zie in de handleiding staan "The motherboard supports the Intel Pentium 4 processor with 800 MHz Front Side Bus (FSB), 1 MB L2 Cache, and core speed of up to 3.6 GHz."
http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx
Hier even je mobo opzoeken en je krijgt een overzicht te zien van welke cpus werken en zelfs welke bios je nodig hebt voor de cpus.
ook een 2MB cpu staat ertussen... gewoon zoeken dus.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Terw_Dan schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:09:

In dit geval kan een verschil in hoofdletter en kleine letter ook het verschil betekenen tussen 1024 en 1000, hoeft niet altijd meteen milli te zijn. 1kb kan dan bijvoorbeeld 1.000 bits betekenen.

/mierenneuk

Verwijderd

Topicstarter
OK Ik snap het...vooral dat ene link van Dan is handig.

Dat het in het boekje staat dat het 1mb L2 cache ondersteunt betekent niet dat het de 2mb L2 cache niet ondersteunt. Gewoon een noob-verwarring. Bedankt, tweakers :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Fairy schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:01:
[...]

In dit geval kan een verschil in hoofdletter en kleine letter ook het verschil betekenen tussen 1024 en 1000, hoeft niet altijd meteen milli te zijn. 1kb kan dan bijvoorbeeld 1.000 bits betekenen.

/mierenneuk
[nog meer gemierenneuk]
maar m staat voor mili (1/1000e) en M staat voor Mega (1000).
Omdat we in het geval van bits en bytes met het binaire stelstel rekenen is het dus 1024 (2^10) ipv 1000 (10^3)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:10:
OK Ik snap het...vooral dat ene link van Dan is handig.

Dat het in het boekje staat dat het 1mb L2 cache ondersteunt betekent niet dat het de 2mb L2 cache niet ondersteunt. Gewoon een noob-verwarring. Bedankt, tweakers :)
het zou heel goed kunnen dat de 2MB cpus destijds gewoon nog niet beschikbaar waren om te testen, of dat het met de bios die ze destijds hadden niet werkte. Vandaar dat het verstandig is even in de supportlist te kijken of even te kijken of nieuwere biossen ondersteuning bieden aan nieuwe cpus.

[ Voor 38% gewijzigd door TERW_DAN op 27-09-2005 23:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de Asussite staat gewoon welke CPU's allemaal wel niet door jouw moederbord wordt ondersteund :) In de FAQ van dit subforum staat zelfs een lijstje met linkjes naar zulke CPU-compatibiliteitstabellen op de websites van de moederbordfabrikanten: PMG FAQ » Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?

Gebrek aan inzet en researchvermogen = topic dicht.

Neem eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] aandachtig door om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Dit is dus namelijk niet de manier om alhier een topic te starten ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 28-09-2005 07:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.