Toon posts:

welke editor voor webdesign, ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al 10 jaar notepad voor mijn websites maar er is meer, heel veel meer. Door de bomen is er geen bos meer te zien. Welke software gebruiken jullie voor je website en waarom?

De reden van deze vraag is dat ik minder tijd wil besteden aan layout en tegelijk een betere layout wil hebben. Wel eens complexere tabbelen in notepad gemaakt? En tevens wordt het typ werk met CSS en zo ook wel heftig.

Ik kan natuurlijk uitgebeid diverse software pakketten gaan proberen. Ik heb ook al heel wat reviews bekeken maar wat je hieruit niet haald is wat nou echt handig is en wat de echte webdeveloper nou gebruikt. Allemaal verkooppraat dus en geen echte ervaringen. Het maakt me overigens niet uit of het nou freeware, shareware, commerciele software is. Wel vind ik het belangrijk dat het onder windows draait. Tevens vind ik het HEEL belangrijk dat ik goed inzicht heb in wat die software doet, ik wil goed feeling houden met de onderliggende code (maar dus niet meer de code zelf typen voor zo ver mogelijk).

Verwijderd

Frontpage is iets te makkelijk voor de ervaren webdesigners, Dreamweaver is denk ik een betere optie voor je. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:51:
Frontpage is iets te makkelijk voor de ervaren webdesigners, Dreamweaver is denk ik een betere optie voor je. ;)
Frontpage heb ik al eens geprobeerd (zat gratis bij office) en ik werd gek van de manier waarop hij mijn tabellen verklooide. Bovendien krijg je er een boel vage directories bij.

Even een kleine opmerking. Ik vraag niet om een lijstje met software mogelijkheden maar echt om inzicht in wat er gebruikt wordt en waarom.

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Dreamweaver schijnt in zijn laatste versie flink bijgedraaid te zijn naar semantische code en goed gebruik van css maar ik hou het alsnog meestal toch bij Notepad++

Als je dan toch gedeeltelijk WYSIWYG wilt gaan is Dreamweaver 8 de beste oplossing lijkt me.
Je kan code en resultaat naast elkaar zetten en paralel bewerken.

[ Voor 12% gewijzigd door Larixk op 27-09-2005 21:56 ]

larixk

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Larixk schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:56:
Als je dan toch gedeeltelijk WYSIWYG wilt gaan is Dreamweaver 8 de beste oplossing lijkt me.
Je kan code en resultaat naast elkaar zetten en paralel bewerken.
Dat kon in MX ook al :) Maar Dreamweaver vind ik nog steeds een van de fijnste wysiwyg editors. Ik zelf gebruik dreamweaver naast notepad, voornamelijk voor het opbouwen van formulieren e.d. (te veel werk in notepad :P)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
goh, boeiend dat jullie ook in notepad schijnen te werken.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01

ThunderNet

Flits!

Ikzelf gebruik het liefste Visual Studio hiervoor :) hoewel dit een te duur pakket is als je het alleen voor webdesign gebruikt... hoewel de beta express edities erg intressant zijn :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 16:39

ALF

Ik ben ook voor Dreamweaver, zet code goed neer. voorderest gebruik ik ook wel notepad.

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-04 11:45

Quintus

Eg wel! Dus....

Ik gebruik HTML kit. Dat is wat geavanceerder en wat meer geautomatiseerd dan notepad..
Als je alleen minder typwerk wilt zou je dit kunnen proberen. Het progje blijft verder erg basic.

Unknown

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:52
Nu je toch al zelf alle html code handmatig invoert, ipv design applicaties e.d. te gebruiken kan je daar net zo goed bij blijven, heb je er imo ook meer controle op (denk aan validatie etc).

Ik kan je het shareware progje Editplus aanraden, ik gebruik het al een hele tijd voor mn css/javascript/php/html werk en ben er erg tevreden over. Vooral de functie syntax highlighting vind ik prachtig :) Die kunnen overigens ook uitgebreid worden voor andere programmeertalen etc!

Ook een mooie functie vind ik de ingebouwde webbrowser, je wilt zien wat je er van gebakken hebt, druk op ctrl+b en je ziet het resultaat. (denk er wel aan om dit af en toe te controleren met firefox, en de w3c validator, de browser is namelijk Internet Explorer based)

En nog een handige functie: Tabbed files, je bent zo bij de file die je wilt editen!

Prima editortje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.editplus.com/ss/editplus-s.gif
Klik voor groot!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18
Ik gebruik zelf Dreamweaver, maar dan uitsluitend het code venster.
Beetje hetzelfde als hierboven staat. Syntax highlighting en tabs voor de files.
Met een druk op F12 of CTRL-F12 verschijnt IE of FF zodat ik de code kan controleren.
Maar je kan net zo goed het programma hierboven gebruiken, werkt ook goed en is een tikkie goedkoper.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik gebruik Zend Studio, goed voor HTML dmv. highlighting en ook handig als je met php doet, want je kunt het on the fly controleren(mits je Zend Studio Server gebruikt). Wat je ook kunt doen is UltraEdit gebruiken(oid.) en dan lokaal een apacheservertje met php installen, kun je het ook gelijk controleren.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26
Vroeger, jaren geleden, gebruikte ik Homesite, toen nog van Allaire.

Tegenwoordig heb ik te weinig kennis en is HTML te beperkt/ neem geen moeite om PHP te leren enz dus heb ik een CMS op mn site gepleurd.... lekker lui ;)

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Oh nee, ik gebruik geen notepad, maar PHPed. Dat is een texteditor met syntax highlighting :)

Nu ook met Flickr account

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

weet iemand welke editor trouwens auto-formatting kent, zoals het Action venstertje in Flash?
Kvind het altijd mooier om geneste dingen in te zien springen.

larixk

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 22:00
Ik maak voornamelijk gebruik van de code view in Dreamweaver MX, maar elke code editor met syntax highlighting en een find & replace functie is in principe goed geschikt voor webdesign & scripting. Ik ben niet zo'n fan van WYSIWYG (ook niet in Dreamweaver), omdat de code die wordt gegenereerd vaak nogal brak is. Ik schrijf het liever in een keer goed dan dat ik een zooi fouten uit m'n code moet halen.

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Notepad2: lekker eenvoudig, maar wel met syntax highlighting en nog wat leuke functies, en gratis.
UltraEdit: uitgebreide functies, tabbed files _o_

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:47
Zijn genoeg topics over geweest.

Beetje onzinnig opsomtopic :)

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.