[MCE 2005] Installatie afbreken

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 12:28
mijn huisgenoot, die weinig van computers weet is zo handig geweest om een windows XP MCE installatie op mijn computer te starten. Alleen, ik wil helemaal geen XP MCE erop, en gewoon XP, inclusief alle instellingen terug. Volgens mij is er nog niets geinstalleerd, want slechts de eerste 3 items zijn voltooid:
collecting information
dynamic update
preparing installation

ik kan geen installatie directory oid vinden, die ik eenvoudig kan verwijderen. Hoe kan ik deze installatie verwijderen en mijn oude OS weer booten?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij kan dat pas na de installatie. Verder is MCE maar een los programma naast XP. Als je het uit je start menu verwijderd heb er je verder geen last van.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Byte_Me
dus ik kan het beste de installatie afmaken? hoe zit het met alle instellingen. blijven die behouden? nu is er namelijk nog niks overschreven, omdat de echte bestanden nog niet geinstalleerd zijn.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-03 13:22

mace

Sapere Aude

Glashelder schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:44:
Volgens mij kan dat pas na de installatie. Verder is MCE maar een los programma naast XP. Als je het uit je start menu verwijderd heb er je verder geen last van.
Dit is niet juist,

Win XP MCE is een windows versie, die erg op windows XP pro lijkt, maar iets anders is, de MCE applicatie is idd maar een app. maar als je MCE installeert installeer je dus gewoon een compleet OS!

• Byte_Me
is XP MCE uberhaubt to "upgraden" naar XP pro? want als dat niet mogelijk is, dan kan ik de installatie maar beter niet afmaken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Stoppen, XP Pro CD erin, aangemaakte partities verwijderen en vers aanmaken + installeren.

Have fun :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Byte_Me
dan zet ik liever mijn backup terug :)

maar het allerliefst verwijder ik deze installatie zodat ik gewoon mijn OS van gisteren weer heb.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh god, heeft ie een upgrade install gestart?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Byte_Me schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:04:
is XP MCE uberhaubt to "upgraden" naar XP pro? want als dat niet mogelijk is, dan kan ik de installatie maar beter niet afmaken.
Wat heb je tegen MCE? Het is gewoon XP pro met wat extra's.
Byte_Me schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:20:
dan zet ik liever mijn backup terug :)
Mjah... als je een backup hebt dan is het toch simpel? :)

Maar als je gewoon van je harddisk opstart, kun je dan niet gewoon kiezen voor je oude OS?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24
Wellicht dat je met de recovery console van je XP pro CD nog wat kan repareren. (fixboot of fixmbr, weet ff niet meer de exacte naam). Hopelijk boot dan je oude XP weer. Maar als die huisgenoot van je iets heeft geformateerd, dan vrees ik het ergste.

En nogmaals, XP MCE is geen XP Pro + wat extra's. Er zit bijvoorbeeld geen ondersteuning voor domeinen in, dacht ik.

Ik heb geen gelijk :'( Vergeet dit dus maar

[ Voor 30% gewijzigd door s441558 op 29-09-2005 15:45 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

XP MCE = Pro. Domein ondersteuning werkt alleen als je dit tijdens de installatie opgeeft. Fout gedacht dus ;)

Maargoed thuis heb je dat toch niet nodig. Ik snap het moeilijke gedoe niet..verwijder het MCE programma uit je startmenu en je hebt XP met een mooi extra thema :)

En fixboot/fixmbr gaat hier niet helpen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Byte_Me
het backup is een jaar oud :'(

er is niets geformateerd, de map "program files" staat nog vol met mn programma's.

Ik zal morgen eerst eens met mijn XP pro CD proberen of ik iets kan herstellen, die ligt nog op mn werk.

het is een upgrade install, want ik zie nergens nieuwe mappen oid. ik weet uiteraard niet wat ie precies heeft gedaan. als ik het oude OS opstart (via het boot menu) dan kom ik in de afgebroken installatie uit.

• Han
  • Niet online

Han

Byte_Me schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:04:
Ik zal morgen eerst eens met mijn XP pro CD proberen of ik iets kan herstellen, die ligt nog op mn werk.
Als je XP niet meer kunt opstarten, hetgeen raar is, kun je gewoon de setup van XP pro starten en kiezen om de XP die op je harddisk staat te repareren. Als de MCE installatie zoals je aangaf niet echt is begonnen zal dat geen probleem zijn :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat doe je toch godsgruwelijk moeilijk...maargoed je moet het zelf weten ;(

• Byte_Me
OK, even een update:

MCE installatie toch maar afgemaakt. probleem: geen licentie, kan niet activeren. SVP geen discussie over warez, ik wilde dit OS niet eens installeren, ik wilde gewoon mijn officiele XP behouden. het probleem met MCE is dat deze direct wilde activeren, voordat ik ook maar iets kan doen.

Goed, XP pro installatie eroverheen gezet. Probleem: vele bestanden kunnen niet worden gekopieerd/geopend. Ik heb de hele i386 dir op harde schijf gezet. Bestanden worden nog steeds niet gepakt. Andere CD geleend, precies hetzelfde probleem, zelfs met dezelfde bestanden. erg vaag dus. Maar goed, na ongeveer 100 keer up ignore klikken voltooid de installatie. Windows start op en wil aktiveren. Ik klik op aktiveren, en krijg de melding dat windows al is geaktiveerd. Ik klik op OK en windows wil aktiveren. Ik zit dus in een soort van aktiveer-loop waar ik niet uit kan.

Zijn er nog ideeen?

• Han
  • Niet online

Han

Setup vanaf een bootable cdrom starten, bij het kiezen van de partitie voor de installatie eerst de partitie verwijderen en weer opnieuw aanmaken. Daarna gewoon de setup afmaken. Pas dan heb je een goeie OS, nu heb je steeds resten van updates en overschreven incomplete bestanden die nauwelijks een OS te noemen is... :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou inderdaad nu het zo brak is geworden even een backupje maken van wat er nog te redden is en dan vervolgens de boel formatteren en opnieuw beginnen. Voor ons is het vrij lastig om nu nog adequaat te adviseren omdat we nooit precies kunnen achterhalen wat je allemaal hebt weggeklikt. En de persoon die dit veroorzaakt heeft de wind van voren geven, lijkt me duidelijk :Y)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Byte_Me
ik zal mijn backupje eens terugzetten (waarom maak ik toch zo weinig backups.... vergeet het altijd), en dan kijken of ik die houd, of dat ik een schone installatie maak. Maak me een beetje zorgen over die bestanden die niet gepakt werden tijdens de installatie. Zou dat probleem verholpen worden met een nieuwe installatie? wellicht dat ik dat even uitprobeer met een testinstallatie op een andere partitie.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wanneer je een nieuwe verse install doet heb je geen mce gedoe meer.

• Byte_Me
ShellGhost schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:25:
ja, dat snap ik, maar zouden die problemen met het openen van bestanden daardoor zijn gekomen?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dat zou goed kunnen.
Daar is maar 1 manier voor om er achter te komen, testen door een install te doen.
Maar dat is een open deur in trappen. :)

• Han
  • Niet online

Han

ShellGhost schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:25:
Wat versta je onder 'gedoe'? Win XP MCE is gewoon Win XP Pro, niks geen gedoe.
Byte_Me schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:10:
ja, dat snap ik, maar zouden die problemen met het openen van bestanden daardoor zijn gekomen?
Neen, dat is onzin.

• Byte_Me
backup teruggezet, windows geupdate, drivers geupdate, nieuwe programma's geinstalleerd... ben er bijna. kan alleen mn office xp cd niet vinden, maar dat komt wel. meteen maar een nieuwe backup gemaakt :P
Pagina: 1