Prestatie achteruitgang GeForce4 MX

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:53

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
Ik heb het idee dat er iets met mijn videokaart is. Ik heb een NVIDIA GeForce4 MX in mijn PC zitten, maar ik kan helaas de optimale prestatis meer behalen.
Alle games met 3D ondersteuning werken niet meer omdat er geen 3D acceleratie mogelijk is. Als ik de kleuren instel op 32 bit gaat hij terug naar 16 bit. En de mooie windowsbollen op het blauwe XP inlogscherm zijn gewoon grof, en DVD's willen ook niet meer afgespeeld worden.

Er is duidelijk iets mis met mijn NVIDIA Gforce 4 MX op WIndows XP volgens mij. Eerst werkte het perfect, maar sindsdien na een hardwareupgrade door iemand anders is alle 3D ondersteuning weggevallen.
Ik heb de laatste drivers op Tweakers (voor de NVIDIA GForce 4 dus :P) gedownload en geinstalleerd, maar de 3D functies werken dan alnog niet....
Tevens heb ik ook even mijn videokaart uit zijn AGPslotje gehaald en schoongeblazen enzo, maar nog steeds geen resultaat.
Omdat een tweakert nou eenmaal doorgaat met troubleshooten enzo, keek ik ook bij 'dxdiag'. En ja die had op het tabblad beeldscherm dit te melden:

• Het systeem maakt gebruik van het algemene videostuurprogramma. Installeer het videostuurprogramma van de hardwarefabrikant.
• Klik op de knop DirectDraw testen om de werking van DirectDraw te testen.
• Direct3D-functionaliteit niet beschikbaar. Controleer of u de laatste versie hebt van het stuurprogramma van de hardwarefabrikant.

Kan dit betekenen dat mijn videokaart naar de mallemoeren kan zijn? :?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 27-09-2005 21:20 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 22:54

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Heb je de drivers & directx al opnieuw geinstalleerd? En wat heb je verder al zelf geprobeerd ?

Nu ook met Flickr account

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
Ik heb de laatste drivers op Tweakers (voor de NVIDIA GForce 4 dus ) gedownload en geinstalleerd, maar de 3D functies werken dan alnog niet....
Tevens heb ik ook even mijn videokaart uit zijn AGPslotje gehaald en schoongeblazen enzo, maar nog steeds geen resultaat.
En DirectX 9.0 heb ik geinstalleerd en her-ge-installeerd ;).

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 27-09-2005 21:21 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
heb je hem al met een verse windows of in een andere pc geprobeert?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
Nog niet.... Geen andere PC beschikbaar hier zo 1,2,3 waar ik hem goed kan uittesten.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

verwijder de drivers eens met drivercleaner of een dergelijk programma en instaleer ze eens opnieuw, test desnoods een paar verschillende drivers, overgens lijkt het me sterk dat je Videokaart kapot is dit is meer een driver Issue.
nu maakt hij namelijk gebruik van standaard XP drivers om toch een beeld te krijgen

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 13:15
Chipset-driver van moederbord installeren wil ook nog wel es helpen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
ok dan, dat zal ik eens proberen. Jullie horen nog :).

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

en je moet gewoon de allernieuwste drivers pakken, daar zitten ook de drivers in voor de andere kaarten, werkt hier probleemloos op 3 pc's (winxp en allemaal mx420)

http://specs.tweak.to/16495

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
Ik ga vandaag eerst mijn Chipset driver maar eens deinstalleren, en dan weer installeren en vervolgens mijn videokaart.
Zou dat helpen ;).

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

AW_Bos schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:57:
Ik ga vandaag eerst mijn Chipset driver maar eens deinstalleren, en dan weer installeren en vervolgens mijn videokaart.
Zou dat helpen ;).
Anders een clean instal van xp dat doet wonderen. :Y)
Pagina: 1