Toon posts:

Site achtergrond alleen weergegeven in Explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week aan een nieuwe layout voor me site gewerkt, maar nu ik hem heb geupload blijkt dat sommige achtergrondkleuren niet worden weergegeven in Mozilla (in Inet Explorer is alles perfect). Het enige wat ik anders heb gedaan als andere keren is dat ik nu werk met een extern CSS file.

Is iemand hier bekend met dit probleem? Of kan iemand hier aan de code zien wat er fout zit? Kan niet zo snel een oplossing vinden via google.

Probleemsite:

http://home.planet.nl/~reijd050/

Verwijderd

Dit zegt denk ik al heel wat :)
http://validator.w3.org/c...lanet.nl%2F%7Ereijd050%2F

edit
maar ik denk niet dat dat de oorzaak is bij nader inzien :X

edit2
maar iig, je hebt de bgcolor op de tr toegepast en niet op de td (niet zo netjes met al die tables maar dat even terzijde); of mag dat wel :? dat is dus wel mogelijk

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 21:28 ]

Verwijderd

Wanneer je hexadecimale notatie gebruikt voor de definitie van kleuren, behoor je ook de # te gebruiken in HTML/CSS. Kortom, bgcolor="f2f2f2" moet worden bgcolor="#f2f2f2".

Verwijderd

Nu een wellicht nuttige reply van mij :P

Volgensmij ligt het aan het DOCTYPE (waarschijnlijk omdat hij over 2 regels staat).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat er in sommige gevallen inderdaad geen # voor staat. In andere gevallen is de BG gewoon leeg, terwijl de kleuren wel zichtbaar zijn in Dreamweaver (zoals ik ze ooit heb ingevoerd). Inet explorer gaf ze ook altijd aan.

Tis een waanzinnig klotewerk maar ben alle kleuren weer opnieuw aan het invoeren. En dan gaan we meteen maar eens kijken waar al die fouten vandaan komen.

bedankt.

Verwijderd

Als je het doctype uit je pagina sloopt of hem juist maakt dan doet hij het waarschijnlijk wel goed (als ik hem eruit haal iig wel).

Maar waarom staan die achtergrondkleurtjes niet gewoon in de CSS dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk omdat ik een noob ben.
Pagina: 1