[TOKEN RING] Crossover Mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• renekosterman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2019
Ik heb thuis nog een Cisco 2504 staan, en ik heb ook nog een Token Ring netwerkaartje liggen, dus leek het mij wel leuk om wat dingen te gaan testen en te gaan proberen.

Nu is mijn vraag eigenlijk:

De router heeft een DB9 Female aansluiting, en mijn Netwerkkaart ook. Is het mogelijk om een Crossover kabeltje te maken tussen deze twee of heb je een Mau nodig?

Ik heb me suf gezocht op internet, de een zegt dat het wel mogelijk is en de ander zegt weer van dat je perse een mau nodig hebt.

Wie kan een definitief antwoord geven _/-\o_

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

D'r zijn een hoop mensen die op internet beweren dat je TR ook via een cross cable kunt verbinden, maar niemand kan precies uitleggen hoe die cable gewired moet worden.
D'r zijn ook een aantal mensen die precies kunnen uitleggen waarom een cross cable niet gaat werken, althans niet met de standard drivers. Je zou dus je eigen driver moeten maken; zowel voor je client PC als voor IOS.
Aangezien MAUs tegenwoordig voor de schrootprijs verkocht worden, zou 'k voor die oplossing gaan. Als je esthetische bezwaren hebt tegen zo'n bak van 19", kun je proberen een DAU op de kop te tikken (Dual Access Unit, oftewel een MAU met maar twee poorten)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Maak een foto als je wil ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• renekosterman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2019
Oke bedankt dan ga ik even op zoek naar een mau of dau. :)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:40

DJ

Bij één van mijn vorige werkgevers hebben we dat ooit gedaan tussen een BAY TokenRing Switch en een Server. Dat werkte goed, alleen moesten we een aparte Cross kabel maken. Ik weet natuurlijk niet of dat op de standaard MAU's ook werkt, aangezien wij toen op een TokenRing Switch aan het werken waren.

Is wel lang geleden . . . 1999 of zo . . .

* DJ spit in zijn geheugen . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest