raar divx probleem

Pagina: 1
Acties:

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
als ik een divx film open krijg ik heel vaag beeld, echter laat bijv media speler gewoon aanstaan en open hier na het zelfde filmpje met winamp of de standaart divx speler heb ik wel goed beeld.
Ik moet dus 1 film 2 keer tegelijk openen om goed beeld te krijgen.
Heeft iemand hier een oplossing voor. Heb de laatste codec al geinstalleerd ook alles al een keer verwijdert en toen er opnieuw opgezet. Alles draait hier op windows xp prof.

yep it's me

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-07 15:57

KnijnN

GroenteBOER!

Welke codecs gebruik je dan? Probeer het is met Media Player Classic zou ik zeggen.

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat versta je onder : heel vaag beeld ?
en heb je toevallig een geforce kaart ?
probeer dan eens de nieuwste drivers.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• smashnl
met vaag beeld bedoel ik dat het net is als of je door een bril kijkt die je niet nodig hebt.
dus heel erg wazig.
als je dan tegelijk met een ander programma de zelfde film draait is het beeld wel goed en scherp.
dit blijft totdat je 1 van de 2 programmas afsluit. heb dit probleem met alle films zelfd dvd's kom ik nu achter. is dus niet alleen zo met divx films
ik heb een geforce 4 kaart 6800gt.
echter ik heb al een andere 3d kaart geprobeert een ati 9700 pro, daar had ik het zelfde probleem. Ook al een keer alles er op nieuw opgezet. kwa codec ect

[ Voor 17% gewijzigd door smashnl op 28-09-2005 21:20 ]

yep it's me

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Met welke ander programma probeer je de film dan af te spelen :?

• smashnl
cyberlink power dvd, media speler, bs player , standaart speler van divx 6 en winamp
maakt niet uit welk proggie ik gebruik

yep it's me

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Als ik het goed begrijp, heb je er dus last van dat als je een tweede filmpje opent terwijl de eerste nog aan het afspelen is de kleuren verneukt zijn? :) Dat heeft te maken met hardware overlay afaik, waar kan je niet veel aan doen. ;)

Signature

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:07
Probeer eens de videolan mediaplayer (vlc). Die heeft de meeste codecs al ingebakken.

• smashnl
pasta schreef op donderdag 29 september 2005 @ 02:36:
Als ik het goed begrijp, heb je er dus last van dat als je een tweede filmpje opent terwijl de eerste nog aan het afspelen is de kleuren verneukt zijn? :) Dat heeft te maken met hardware overlay afaik, waar kan je niet veel aan doen. ;)
nee precies andersom als ik een film wil kijken zijn de kleuren vern.... en als ik een 2de scherm open zijn ze juist goed.
En als ik dan 1 van de 2 weer uit (dicht) doe krijg ik weer van die vage kleuren

yep it's me

Pagina: 1