Toon posts:

XP installeren vanaf harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee of dat het mogelijk is om Windows XP te installeren vanaf de harddisk.
Net zoals dit mogelijk is bij 95/98 en ME.

Iemand ook enig idee waar ik meer informatie kan vinden?

Google bracht mij niet veel op..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 19:31 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
cool iemand weet het! helaas valt zijn informatie blijkbaar onder een niet vrije licentie?
of ligt het aan het ontbreken van de vraag naar wat die informatie inhoudt?

ik ben in ieder geval erg benieuwd of dit mogelijk is, en hoe dat dan gaat.
dus:

zou u zo viendelijk willen zijn om de informatie omtrend bovenstaande met ons te delen, door middel van het vermelden van uw bronnen of de informatie zelf, in een reactie op dit topic?

vriendelijk bedankt voor uw medewerking

goh
toch mooi om te zien hoe vriendelijk de medemens af en toe toch nog is.

Verwijderd

een beetje zelf zoeken jongens.....

[rml][ XP] XP installeren vanaf de harde schijf[/rml]

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
sanfranjake schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:39:
Je dat is mogelijk, je kan gewoon het bestand winnt32.exe in de i386 map uitvoeren :) Dit is iets wat je heel makkelijk zelf had kunnen vinden :) Je kan het buiten windows om ook doen met een bootdisk en dan de data op de harddisk zetten. 1001 mogelijkheden voor 1001 situaties die hierin het geval kunnen zijn. Lees de Windows Operating Systems - Policy nog even goed door, en ook de Algemene gedragsregels (Netiquette). We verwachten hier op GoT namelijk zoals je al eerder is verteld dat je zelf onderzoek doet voor je een vraag stelt.
^^ zegt genoeg lijkt me :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

engelbertus schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:35:
cool iemand weet het! helaas valt zijn informatie blijkbaar onder een niet vrije licentie?
of ligt het aan het ontbreken van de vraag naar wat die informatie inhoudt?
Nee die valt onder een mutual effort license ;)
toch mooi om te zien hoe vriendelijk de medemens af en toe toch nog is.
Jij vraagt of het kan.
Ik antwoord bevestigend.
Niks onvriendelijks aan hoor ;)

En inderdaad, je bent niet de enige die zich dat ooit heeft afgevraagd, lijkt me sterk dat dat nergens te vinden is dan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• engelbertus
ik was niet degene die er om vroeg bij the way, en het was uiteraard een beetje sarcastisch bedoeld.
ik kwam het topic toevallig tegen en dacht: ja!.. dat moet ik eigenlijk net weten, en heb toen de topicstarter maar even geholpen, het topic was toch al geboren.

en omdat "iemand" wel zo vriendelijk was om precies het enige juiste antwoord te geven ( een ja of een nee)
en dit een ja was, heb ik dan maar even gevraagd, om hoe dat precies moest, op een manier waarop een correcte reactie ook daadwerkelijk de door de topicstarter gewenste informatie zou opleveren, in welke vorm dan ook

zoals dat ook had kunne zijn, een kink naar een ander topic, een MS website, of een linkje naar de search van GOT, of google.

[stook]
om nu niet heel erg lastig ze zijn wil ik ook nog wel weten hoe ik windows kan instaleren over een netwerkje, vanaf de harddisk van een andere pc. weet iemand hoe dat moet, zo ja, dan mag hij daar ook een link voor geven ;-)
[/stook]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

engelbertus schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:19:

[stook]
om nu niet heel erg lastig ze zijn wil ik ook nog wel weten hoe ik windows kan instaleren over een netwerkje, vanaf de harddisk van een andere pc. weet iemand hoe dat moet, zo ja, dan mag hij daar ook een link voor geven ;-)
[/stook]

[stook terug modus engaged]
[search=netwerk installatie XP]

Leuk linkje toch? :P
[/stook terug modus engaged]

Maar nu even serieus:

Waarom zou ik als user jou een link moeten geven naar de search resultaten op GoT?
Is het nou echt teveel gevraagd om die zoektermen zelf in te tikken en zelf te lezen?

Vandaar ook mijn "mutual effort license".
Ik ben niet te beroerd iemand een helpende hand te bieden, vooropgesteld dat die persoon ook zelf moeite doet (wat ook in de FAQs overal te vinden is onderhand).

Dus een topicstart die dusdanig karig is met info (en waar achteraf nog even gemeld wordt "ik heb gegoogled" > oh ja? op wat? met welke resultaten dan?) krijgt van mij een kort maar bondig antwoord.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 27-09-2005 21:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• engelbertus
ja sorry hoor, maar IK vroeg het JOUW voor HEM
om hem toch een beetje op weg te helpen.

ik was nog niet toe aan het opnieuw partitioneren van mijn ander pc's harddisk en had per saldo, nog niet gezocht om een hd / instal over netwerk.
zo zou ik ook wel een leuke doehet zelf windows instaleren cd / image willen die gelijk mijn documents and setting folfder ECHT goed verplaatst naar een andere partitie willen hebben, maar dan moet ik nog meer zoeken, en vooral ook doen, eer ik die heb, en dat i d emoeite net weer niet waard, t kan ook achteraf nog wel gefixed.

eigenlijks.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

engelbertus schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:52:
ja sorry hoor, maar IK vroeg het JOUW voor HEM
om hem toch een beetje op weg te helpen.
De jij is wat algemener bedoeld, niet persoonlijk aantrekken ;)

Verwijderd

euh.... slotje??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic gaat nergens heen,

Kralez je kan zelf wel een beetje moeite doen voor je topic want op deze manier lijk je haast wel lui ofzo en dat is een slechte eigenschap :)

Verder - blijft een beetj aardig tegen elkaar, en ik heb een hekel aan mensen die slotje roepen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.