Toon posts:

Wlan werkt niet in ubuntu!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 154481

Topicstarter
Jowz,

Ik heb op mijn laptop linux geinstalleerd. :) het is ubuntu geworden. Maak wlan krijg ik niet aan de gang.
Als ik naar systeem -> beheer -> netwerk ga dan staat mijn wlan kaart er niet bij.

Type ik in een shell iwconfig dan staat er dit:

lo No wireless extensions
eth0 No wireless extensions
sit0 No wireless extensions

en als ik lspci type dan staat mijn wlan kaart er wel bij:
0000:01:02:0 Ethernet controller: Linksys, A Division of Cisco Systems [AirConn] INPROCOMM IPN 2220 Wireless LAN Adapter (rev 01)
Weet iemand een manier om wlan aan de gang te krijgen?
Alvast bedankt! En kom niet aan met driverloader oid want ik heb de windows drivers niet. :P
Weet je een linkje waar ik windows drivers vandaan kan halen zou erg fijn zijn! dan kan ik het nog proberen met linuxant.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 19:51

ACID-dude

Make More Music!

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Topicstarter
50mb.. phoe heej :P
En even kijken waar ik ndiswrapper vandaan haal want dat heb ik ook nog niet.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 19:51

ACID-dude

Make More Music!

En de rest :) :
WirelessLAN:: Inprocomm IPN 2220

Alright, since Inprocomm doesn't have any GNU/Linux drivers (I actually couldn't find any drivers, not even Redmond on their page) we need to use ndiswrapper. I recommend to install the wireless-tools since it's a lot easier to configure your wlan0-connection with them.
Anyways you can get the WinXP drivers from the acer.com-homepage (I actually got them from ftp://ftp.support.acer-euro.com/). Copy those drivers to some location and unzip 'em. I'll call this location /tmp for now.
emerge wireless-tools
emerge ndiswrapper
In case they don't work for you try the ~x86 (unstable) packages. That's the packages I used.
echo "net-wireless/ndiswrapper ~x86" >> /etc/portage/package.keywords
echo "net-wireless/wireless-tools ~x86" >> /etc/portage/package.keywords
emerge wireless-tools
emerge ndiswrapper
now you need to install your redmond drivers:
let's say we downloaded the file (80211g.zip) to /tmp,
cd /tmp
unzip -x 80211g.zip
ndiswrapper -i 80211g/Winxp/neti2220.inf
in case unzip doesn't exist you need to merge it first:
emerge unzip

To set up some wireless-connections, simply check the ndiswrapper homepage, there's plenty of documentation: http://ndiswrapper.sourceforge.net

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:36
Anoniem: 154481 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:35:
50mb.. phoe heej :P
En even kijken waar ik ndiswrapper vandaan haal want dat heb ik ook nog niet.
sudo apt-get install ndiswrapper-utils

blog.wapnet.nl

Topicstarter
Ik heb een acer laptop en ftp://ftp.support.acer-euro.com/wireless/IEEE802.11b/acer/ << welke moet ik daar in hemels naam van hebben. :D

En over dat programmatje waar jij ftp link naar gaf, make xconfig werkt niet.

config/mkconfig > config.in
/bin/sh: config/mkconfig: toegang geweigerd
make: *** [config.in] Fout 126

En ja ik doe het als root. :)

//edit
ndiswrapper had ik al @ omg. :)
Alleen niet op die (veel makkelijkere) manier. :D
ach ja boeiend.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 154481 op 27-09-2005 20:03]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 12:57

zomertje

Barisax knorretje

Anoniem: 154481 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:01:
Ik heb een acer laptop en ftp://ftp.support.acer-euro.com/wireless/IEEE802.11b/acer/ << welke moet ik daar in hemels naam van hebben. :D

En over dat programmatje waar jij ftp link naar gaf, make xconfig werkt niet.

config/mkconfig > config.in
/bin/sh: config/mkconfig: toegang geweigerd
make: *** [config.in] Fout 126

En ja ik doe het als root. :)

//edit
ndiswrapper had ik al @ omg. :)
Alleen niet op die (veel makkelijkere) manier. :D
ach ja boeiend.
Ik heb zelf wel eens meerdere drivers geprobeerd die allemaal voor dezelfde kaart waren. Sommige doen het beter dan andere maar het blijft een crime.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?

Topicstarter
Mijn laptop nu al afgesloten maar dan begin ik morgen dan maar met wlan_g_pc1 :D

Topicstarter
Ligt het aan mij of kan ik niet meer op die ftp server van acer-euro.com?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 154481 op 28-09-2005 10:27]

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05-2019
Ligt aan jouw denk ik, ik kan er gewoon op.

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Topicstarter
Ik kan er nu ook gewoon op maar zat toen straks op school. :D
Maar heb probleempje, ik dacht ik volg even *deze* documentie maar het gaat goed tot en met "modprobe ndiswrapper"

Dan moet je dmesg typen en dan in die log zie ik nergens dit staan:
wlan0: ndiswrapper ethernet device xx:xx:xx:xx:xx:xx

Wel wlan *hier iets* (EXPERIMENTAL)

en als ik iwconfig type staat mijn wlan geval er ook niet bij en iwlist wlan0 scan doet ie niet en er stond dit:
Note: You may have to set the network name before the scan can find your Access Point. If the scan does not find your AP, try issuing the command

iwconfig wlan0 essid ESSID
die netwerk naam kan ik niet eens geven.
Zegt ie elke keer SET failed on device wlan0 ; No such device.

:(

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 15:11

mOrPhie

denniebee

Overigens vraag ik me af waar je op googled, want mijn zoektermen kwamen op:

https://wiki.ubuntu.com//SetupNdiswrapperHowto

Een wiki-docje van ubuntu zelf. Ik denk dat je dat het beste kunt aanhouden aangezien dat zeker weten door veel mensen getest zal zijn, anders zou die wiki wel worden aangepast. :)

Een nieuwe techcommunity: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Topicstarter
Woei drivers krijg ik geinstalleerd!
Type ik ndiswrapper -l dan staat de driver erbij en software en hardware present. yeah. :D

en bij systeem -> beheer -> netwerk staat mijn draadloze netwerk verbinding er ook
en bij iwconfig staat wlan0 er oook bij.

Maar.... geen internet.. :/
En als ik naar router probeer te pingen: "Network is unreachable"

grmbl. :P

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 14:48
Heb je je ESSID al ingesteld? eventuele WEP-key?

Learn to forget...

Topicstarter
Ja bij ESSID had ie automatisch thuis netwerk ingevuld, hoe dat gekke ding daarbij komt weet ik ook niet en web-key is gewoon wat in windhoos netwerk sleutel is?

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 14:48
WEP is idd in windows bekend als netwerksleutel. Heb je niet per ongeluk een hoofdletter in je ESSID gezet? heeft bij mij ook voor problemen gezorgd..

Learn to forget...

Topicstarter
Ik weet die essid niet eens. :D Er kwam automatisch "thuis Netwerk" te staan. Heeft ie die mss uit de router gehaalt? en de web key weet ik ook niet, ik heb dat netwerk hier thuis niet aan mogen leggen. :(
argh mijn vader is niet thuis.

//edit
Ik doe net dit:
iwlist wlan0 scan

en er stond dit: ESSID: "thuis Netwerk"

dusssch dat is wel mijn ESSID. :)
Dan moet ik nog de web-key hebben.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 154481 op 28-09-2005 19:09]

Topicstarter
bumb!

Ik heb nog een klein vraagje:
Eigenlijk 2 :P

Tijdens het opstarten gaat ie eth0 ook actieveren. Mijn netwerkaart waar een utp kabel in moet dus en dat duurt fucking lang omdat die kreng dat niet voor elkaar krijgt. (logisch ook want er zit geen utp kabel in) Maar kun je dat uitschakelen? Dus dat hij alleen maar mijn draadloos netwerk opstart?

En nog een vraagje, ik probeer xmms te installeren begint ie te zeiken dat ik glib moet installeren. Ik installeer glib en vervolgens probeer xmms opnieuw te installeren zegt ie nog dat glib niet geinstalleerd is. :/

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:54

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 154481 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:15:
bumb!

Ik heb nog een klein vraagje:
Eigenlijk 2 :P

Tijdens het opstarten gaat ie eth0 ook actieveren. Mijn netwerkaart waar een utp kabel in moet dus en dat duurt fucking lang omdat die kreng dat niet voor elkaar krijgt. (logisch ook want er zit geen utp kabel in) Maar kun je dat uitschakelen? Dus dat hij alleen maar mijn draadloos netwerk opstart?

En nog een vraagje, ik probeer xmms te installeren begint ie te zeiken dat ik glib moet installeren. Ik installeer glib en vervolgens probeer xmms opnieuw te installeren zegt ie nog dat glib niet geinstalleerd is. :/
In console:

vi /etc/network/interfaces

Even een # zetten voor de interfaces die je niet wilt gebruiken (op lo na dan ;) )

The skyline was beautiful on fire. All twisted metal stretching upwards. Everything washed in a thin orange haze.

Topicstarter
Het commando vi kent ubuntu niet. :P Maarja ik doe dat altijd met gedit :D

Maar moet ik # dan voor dit zetten:

map eth0

iface eth0 inet DHCP

? :)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 12:57

zomertje

Barisax knorretje

Alles waar je een # voor zet wordt niet uitgevoerd. Ik kan nu even niet spieken wat er in dat bestandje allemaal staat, maar wat je hierboven zegt klinkt op zich logisch.

Raar dat je geen vi kan uitvoeren, ik doe het in kubuntu nog regelmatig eigenlijk. Automatisme vanuit mn unix beheer gewoonte :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 20:37

DeMoN

Pastafari

Je moet het ook op de console uitvoeren.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
We gaan je hier niet bij alles wat je wil doen met je systeem aan het handje vasthouden, over het installeren van software en instellen van je netwerk is genoeg te vinden op internet, je mag en kunt zelf ook wel eens wat uitzoeken, succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee