Toon posts:

Probleem speedtouch 580 verbinding in Virtual PC 2004

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het verkrijgen van een internet verbinding binnen mijn virtual pc 2004 omgeving. Ik heb virtual pc geinstalerd met win 2003. Ik krihg netjes een ip#: met 192.131.xxx.xxx Maar nu krijg ik geen connectie met internet pagina's.

Als ontwikkelaar gebruik ik VPC 2004 om test en beta omgevingen in te richten. Alleen is een internetverbinding wel handig om software te downloaden die je dan net mist.

Volgens Microsoft werkt VPC 2004 als een DHCP server voor je host OS. Tevens gebruik ik Shared connection bij mijn netwerkinstellingen voor VPC want die zou alles overnemen van je Host OS.

Mijn speedtouch 580 insteelingen zullen verkeerd zijn. Maar ik heb geen idee wat ik op moet geven. Wie kan mij helpen ?

Ik weet niet of ik dit op het juiste forum plaats. Maar het lijkt mij geen alledaagse instelling van je wirelless modem.

Verwijderd

We kunnen niet zo veel met je topic start omdat er geen gegevens in staan, je hoort dit niet in PNS (hier) te gooien maar in Netwerk Troubleshooting danwel Software Algemeen, en ik dénk dat je misschien even je topic start wilt controleren op spelvouten en leesbaarheid.

Dus, wat is je configuratie, en wat werkt er allemaal precies wel en niet, en wat heb je zoal geprobeerd om van je probleem af te komen? En heb je de FAQs in Network Troubleshooting gelezen?

(inval van genialiteit danwel helderziendheid)
Geef je je windoos 2003 bak nou een public IP terwijl je achter NAT zit? Dat moet niet heh, dat werkt allemaal anders. Ook dit kun je terug vinden in de FAQ van NT

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 00:22 ]

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 14:58

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:09:
Ik heb een probleem met het verkrijgen van een internet verbinding binnen mijn virtual pc 2004 omgeving. Ik heb virtual pc geinstalerd met win 2003. Ik krihg netjes een ip#: met 192.131.xxx.xxx Maar nu krijg ik geen connectie met internet pagina's.

Als ontwikkelaar gebruik ik VPC 2004 om test en beta omgevingen in te richten. Alleen is een internetverbinding wel handig om software te downloaden die je dan net mist.

Volgens Microsoft werkt VPC 2004 als een DHCP server voor je host OS. Tevens gebruik ik Shared connection bij mijn netwerkinstellingen voor VPC want die zou alles overnemen van je Host OS.

Mijn speedtouch 580 insteelingen zullen verkeerd zijn. Maar ik heb geen idee wat ik op moet geven. Wie kan mij helpen ?

Ik weet niet of ik dit op het juiste forum plaats. Maar het lijkt mij geen alledaagse instelling van je wirelless modem.
ik weet niet wat je fout doet want hier werkt het wel.

ik gebruik virtual pc om servers te "faken" in een migratie scenario.
Deze servers krijgen allemaal keurig een ip via dhcp en kunnen ook zonder problemen het internet op. ik zou even bekijken hoe je netwerkkaart geconfigureerd straat.(klik op het netwerk icoontje onderaan en selecteer de juiste adapter.

check in je virtual pc even welke gateway er wordt meegegeven aan je ip,check dat ip met je router en je hebt je antwoord.
Virtual pc voorziet niet in DHCP overgins,dat doet het o.s zelf wat je een dhcp server service zou moeten geven.

Bears and Bulls

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de verkeerde post. Ik heb hem nu ergens anders onder gebracht.

Mijn gateway adres is:

IP- adres 192.168.131.65
Subnetmasker 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.131.254

Maar nu ben ik wel benieuwd hoe jij het ip checkt met het gateway adres. Moet ik dit invoeren
bij de NAPT entries ?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 14:58

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:37:
Excuses voor de verkeerde post. Ik heb hem nu ergens anders onder gebracht.

Mijn gateway adres is:

IP- adres 192.168.131.65
Subnetmasker 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.131.254

Maar nu ben ik wel benieuwd hoe jij het ip checkt met het gateway adres. Moet ik dit invoeren
bij de NAPT entries ?
je hoeft helemaal nergens iets int e voeren in je virtual pc,gewoon default laten. enkel het ip adres van je image (de vpc die je draait)

klopt het ip adrs met het ip adres van je "gewone" desktop?

Bears and Bulls

Verwijderd

Move PNS > NT

En nee, het is dus NIET de bedoeling je topic 3 (!!) maal te posten. Een keer is genoeg en als er iets moet worden veranderd kan je dat aan een moderator vragen.

Dit wordt dus degene waarin we verder gaan.

Verwijderd

Topicstarter
mindcre8r schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:18:
[...]

je hoeft helemaal nergens iets int e voeren in je virtual pc,gewoon default laten. enkel het ip adres van je image (de vpc die je draait)

klopt het ip adrs met het ip adres van je "gewone" desktop?
Nou kan ik je even niet volgen. Even samenvatten:

IP adres van mijn desktop is 10.0.151 en IP-adres van mijn virtual pc is: 192.168.131.65 met
als subnet mask 255.255.255.0

Ik wil gewoon netten binnen mijn virtual pc. Dus neem ik aan dat mijn Modem moet weten dat er een pc is in mijn netwerk (de virtuele pc) die ook inet connectie nodig heeft.

Maar wat bedoel je precies met : je hoeft helemaal nergens iets int e voeren in je virtual pc,gewoon default laten. enkel het ip adres van je image (de vpc die je draait) ?

Moet ik het ip-adres van mijn vpc opegeven in mijn modem ? (Napt entries)

Alvast bedankt voor je antwoord
Pagina: 1