[XP] Instellingen kwijt, na herinstallatie Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 09:53
Beste windows experts,

Een aantal keren ben ik al tegen het volgende probleem aangelopen.
Door omstandigheden heb ik mijn windows 2003 domain controller moeten herinstalleren.

Nadien wil ik mijn client PC's (XP) weer koppelen aan mijn domain controller, zodat ik middels de windows 2003 mmc wat instellingen kan aanzetten voor iedere afzonderlijke pc.

Als ik in de event viewer van XP pc's kijk is er na herinstallatie geen domein verificatie mogelijk.
Nadat ik de netwerkverificatie wizard doorloopt op de xp clients lukt het weer wel.

Maar nu komt mijn probleem, nadien wordt er onder de directory "Documents and Settings" een nieuwe directory structuur aangemaakt. Deze kun je dan gedeeltelijk weer terugzetten door de directory's te kopieren/rechten goedzetten e.d. of met Tweak-XP pro.
Maar uiteindelijk ben je telkens een aantal instellingen kwijt van bepaalde programma's.

Weet iemand hoe dit voorkomen kan worden.

Alvast dank.

Jeffrey

Incredible

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

je profiel opslaan op de server, backup trekken daarvan voorals je server crashed

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Door goed en regelmatig backups te maken van je domeincontroller. Verder zijn er weinig methoden om dit erg gemakkelijk te laten lopen. Maar dat had je vast zelf ook wel kunnen bedenken ;) Wat heb je zelf al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

jecowo schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:40:
Een aantal keren ben ik al tegen het volgende probleem aangelopen.
Door omstandigheden heb ik mijn windows 2003 domain controller moeten herinstalleren.

Als ik in de event viewer van XP pc's kijk is er na herinstallatie geen domein verificatie mogelijk.
Nadat ik de netwerkverificatie wizard doorloopt op de xp clients lukt het weer wel.
Klopt.

Je AD is dood, dus bij het herinstalleren en opnieuw opzetten van een nieuwe AD krijg je ook een nieuwe RID en SIDs.
Oftewel:
Je computer accounts en user accounts zijn niet meer van hetzelfde domain en die moet je dus weer opnieuw aanmelden bij het nieuwe domain.
Ook al heet dat hetzelfde, met dezelfde users, computernamen, maakt niet uit.
Je SIDs zijn anders.
Maar nu komt mijn probleem, nadien wordt er onder de directory "Documents and Settings" een nieuwe directory structuur aangemaakt.
Nieuwe userSID == Nieuw userprofile inderdaad.
Weet iemand hoe dit voorkomen kan worden.
Door goeie backups te maken van je System State omdat daar ook je Active Directory instaat en omdat je daarmee (authoritative restore) je oude domain op een herinstall kan recoveren?

Lees voortaan eens iets over Disaster Recovery....
Zeker als je maar één server gebruikt en het niet voor het eerst is.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 27-09-2005 19:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 09:53
Hallo,

Van allerlei zaken al geprobeerd.. Vreemd vind ik het wel dat ik bijvoorbeeld mijn outlook instellingen altijd kwijt ben, maar mijn citrix neighborhood instellingen staan dus wel onder de structuur van Documents and Settings directory..
Ieder programma zal wel zijn eigen files hebben voor de diverse instellinge.

Bedankt alvast voor de informatie.,

Jeffrey

Incredible

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Citrix is een local AllUsers setting.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1