[VPC7] Enorm traag (Windows XP SP2 op G4)

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik draai sinds een poosje Virtual PC 7 op mijn PowerBook G4 (1,25Ghz met 768MB RAM, OS X 10.4.2).
Het is alleen enorm traag. Ik heb hiervoor VPC6 gehad en dat draaide redelijk acceptabel, maar sinds ik VPC7 heb (toenmalige windows installatie geconverteerd met setup-tool van VPC7) is het niet meer te doen. Als ik alleen al IE open kan ik de afwas gaan doen voordat ik een URL in kan typen ;)

Iemand enig idee wat het probleem is?

Rookworst zonder R is ook worst.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Heb je al eens gekeken in het Taakbeheer hoe hoog het cpu gebruik in de VPC is, en daarna hetzelfde gedaan onder Os X?

• BezurK
leon1e schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:33:
Heb je al eens gekeken in het Taakbeheer hoe hoog het cpu gebruik in de VPC is, en daarna hetzelfde gedaan onder Os X?
Daar is gek genoeg heel weinig aan op te merken. Idle draait windows zo rond de 25% en dat betekent ongeveer 18 - 20% CPU gebruik (alleen VPC) onder OS X. Als ik dan even iets CPU intensiefs ga doen (IE opstarten is al voldoende :P) dan schiet windows naar 100% en is het ook compleet onbruikbaar geworden. Het trekt compleet het hele systeem dicht voor een minuut of 3, tot IE is opgestart... VPC haalt dan onder OS X zo rond de 50% CPU, maar dat hangt er eigenlijk vanaf hoeveel ik ernaast draai want het hele systeem staat dan op 100% (VPC gebruikt dus gewoon compleet alle resterende CPU power). Uiteraard is OS X dan nog wel gewoon bruikbaar hoor, VPC krijgt gewoon alle CPU die over is dus andere apps krijgen ook hun portie.

Is 25% CPU hoog voor een idle computer? Lijkt me wel he? Zou het gewoon aan de installatie/services oid liggen? Kwestie van re-install mischien? Is wel wat rigoreus, heb ik eigenlijk geen zin in ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BezurK op 27-09-2005 19:13 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
BezurK schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:12:Daar is gek genoeg heel weinig aan op te merken. Idle draait windows zo rond de 25% en dat betekent ongeveer 18 - 20% CPU gebruik (alleen VPC) onder OS X. Als ik dan even iets CPU intensiefs ga doen (IE opstarten is al voldoende :P) dan schiet windows naar 100% en is het ook compleet onbruikbaar geworden. Het trekt compleet het hele systeem dicht voor een minuut of 3, tot IE is opgestart... VPC haalt dan onder OS X zo rond de 50% CPU, maar dat hangt er eigenlijk vanaf hoeveel ik ernaast draai want het hele systeem staat dan op 100% (VPC gebruikt dus gewoon compleet alle resterende CPU power). Uiteraard is OS X dan nog wel gewoon bruikbaar hoor, VPC krijgt gewoon alle CPU die over is dus andere apps krijgen ook hun portie.
Zijn dat site's met een vette Flash film, of is het alleen maar 'plain' tekst?
Is 25% CPU hoog voor een idle computer? Lijkt me wel he? Zou het gewoon aan de installatie/services oid liggen? Kwestie van re-install mischien? Is wel wat rigoreus, heb ik eigenlijk geen zin in ;)
Idle doet windows normaal iets van 2%/3%, het kan zijn dat het onder vpc iets meer is maar 25% is vrij veel.

• BezurK
leon1e schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:21:
[...]

Zijn dat site's met een vette Flash film, of is het alleen maar 'plain' tekst?

[...]

Idle doet windows normaal iets van 2%/3%, het kan zijn dat het onder vpc iets meer is maar 25% is vrij veel.
Onafhankelijk van de website, maar vooral mijn schoolsite (doorspekt van activex, vandaar dat ik'm via IE moet bekijken want onder geen enkele Mac browser werkt'ie :() is erg traag maar dat is dus te verklaren. Gek genoeg werkte het dus prima met VPC6...

Maar er is dus niemand die dezelfde problemen heeft? Dan zal het namelijk denk ik wel aan de windows installatie of conversie daarvan liggen. Mischien toch eens opnieuw installeren

Verwijderd

Ik zal het niet aanraden om XP te draaien onder VPC. Je kunt beter Windows 2000 draaien. Maar als je het onder VPC6 wel acceptabel vond dan kan het misschien liggen aan de instellingen. Ik weet niet of VPC7 extra instellingen heeft ten opzichte van VPC6. Maar misschien moet je de grafische effecten van XPP terugschroeven en bij de instellingen van VPC6 kijken of het niet te zwaar is of dat deze nog wel kloppen.

Verwijderd

Ik heb XP en 2000 geprobeerd met VPC7 met mijn 2.0 G5 en 1 gig aan geheugen en dat liep niet erg soepel. Nu draai ik Windows 98 en dat trekt ie gelukkig prima.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zou het kunnen liggen aan je upgrade van 6 naar 7 en dat je de huidige windows installatie hebt overgezet?
Misschien dat daar iets niet helemaal lekker gegaan is...

• BezurK
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:37:
Ik zal het niet aanraden om XP te draaien onder VPC. Je kunt beter Windows 2000 draaien. Maar als je het onder VPC6 wel acceptabel vond dan kan het misschien liggen aan de instellingen. Ik weet niet of VPC7 extra instellingen heeft ten opzichte van VPC6. Maar misschien moet je de grafische effecten van XPP terugschroeven en bij de instellingen van VPC6 kijken of het niet te zwaar is of dat deze nog wel kloppen.
Ik heb alle grafische onzin van XP al uit staan. Maar mischien is het idd verstandiger ff 2000 te installeren. Ik heb VPC eigenlijk alleen maar draaien om een ActiveX website van school ("n@tschool") te gebruiken en dat werkt onder 2000 ook wel ;)
ShellGhost schreef op woensdag 28 september 2005 @ 08:43:
Zou het kunnen liggen aan je upgrade van 6 naar 7 en dat je de huidige windows installatie hebt overgezet?
Misschien dat daar iets niet helemaal lekker gegaan is...
Zoiets denk ik ook idd ja.
VPC heeft niet echt extra instellingen ofzo erbij gekregen sinds VPC6 dus het moet wel aan de windows installatie liggen denk ik... Ik ga het gewoon opnieuw doen :)

Verwijderd

Updaten naaar 7.0.2 al geprobeerd ? Ik ervaar dat als een wereld van verschil tov. 7.0.1

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 08:22

Superflip

*pwiet*

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:39:
Updaten naaar 7.0.2 al geprobeerd ? Ik ervaar dat als een wereld van verschil tov. 7.0.1
Die heb ik ook net eens even gedaan... en inderdaad. Een wereld van verschil!
Pagina: 1