Toon posts:

Videokaart met HDMI uitgang voor nieuwe Sony KDL-V26XBR1

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Haihai, Ik ga over een week of twee (zodra 'ie' uit is in Nederland) een nieuw sony lcd scherm kopen en wel de KDL-V26XBR1
Review van dit scherm
Deze heeft een hele leuke HDMI ingang, maar dit ondersteunt mijn huidige videokaart (gf 4200ti) niet.
Nu wil ik logischerwijs ook een nieuwe videokaart.
Probleem is nu: hoe los ik dat op/ wat is de beste optie aangezien mijn moederbord een Asus A7V8X is zonder pci-express.
Wat is wijsheid? (met een zo klein mogelijk budget als het voornamelijk gaat om beeldkwaliteit, niet voor games of prestaties)

1. AGP videokaart (zijn die er nog?) met HDMI uitgang (en welke?!)
2. Nieuw moederbord/processor/videokaart met HDMI uitgang (en welke!?)

What's it gonna be ?
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/650x650/KDLV26XBR1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 18:15 ]

Verwijderd

Koop een DVI -> HDMI kabel, kost zo'n 30 euro..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:06:
Koop een DVI -> HDMI kabel, kost zo'n 30 euro..
1. DVI is geen hdmi
2. Ik heb momenteel dus geen HDMI uitgang op m'n videokaart

bedankt voor je poging ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00
Nou, zijn poging is anders wel de meest voor de hand liggende. DVI en HDMI zijn qua beeldsignaal _identiek_. Je krijgt met zo'n kabel dan alleen geen geluid (wat via HDMI wel kan), alleen bestaan er toch geen grafische kaarten met ingebouwde geluidskaart. Dussssss.

Enige wat je zeker moet weten is of die TV ook non-HDCP beeldsignalen accepteert.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, sorry.. dat de beeldkwaliteit van DVI en HDMI gelijk waren wist ik niet :X komt waarschijnlijk door mijn ervaringen met de pc (dvi) tv combinatie die we beneden hebben en die gruwelijk zuigt.
Zit er dan misschien verschil in DVI kwaliteit per videokaart? want mijn videokaart heeft wel tv-out.
En heb ik uberhaupt een betere videokaart nodig om de best mogelijke resolutie/kwaliteit door te sturen naar het scherm (ik denk voornamlijk aan dvds)?

hmm.. of het scherm Non-HDCP kan ontvangen kan niet terugvinden in de features (wat is non highdefinitionCP eigenlijk? en suggeerd de term alleen niet al dat er wel degelijk verschil is tussen DVI en HDMI behalve de audio?)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 09:36

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

non-HDCP -> Non High Definition CP

zou het? :P

sorry, mijn lompe humor overwon mijn intelligentie. lezen is ook een vak, je bedoelde het niet als ik dacht.

[ Voor 70% gewijzigd door powerflux op 27-09-2005 19:56 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
HDCP is voor een content protected signaal, dus dan zit er waarschijnlijk nog encryptie overheen oid (weet er verder niet veel van af). Een standaard die de filmindustrie wel kan waarderen omdat je zo geen digitaal signaal produceert dat direct te kopieren is. Vandaar dat je HDCP ingangen veel ziet bij tv's en dergelijke.

Kans is heel erg groot dat bovenstaand scherm ook gewoon een non HDCP signaal accepteert.

Verwijderd

Abbadon schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:13:

Enige wat je zeker moet weten is of die TV ook non-HDCP beeldsignalen accepteert.
De HDCP beveiliging zit er in om beveiligde digitale content te kunnen zien. Computer geeft standaard geen beveiliging mee en zal dus prima gaan. En ik spreek uit ervaring (niet met dit type Sony, wel met vele andere schermen). Een DVI-->HDMI kabel volstaat prima.

Verwijderd

En, hoe bevalt de TV?

Ik zie steeds op de reclame de Sony Bravia voorbij komen en hij ziet er erg gelikt uit!

Is het beeld goed met DVI videokaart?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:46

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Even een kikje omdat ik nu met hetzelfde bezig ben. Ik zit met een Sony S32A10 LCD tv met een HDMI ingang en met een Mediacenter PC met DVI. Daartussen zit een DVI-HDMI kabel. Videokaart stuur de 1920x1080 uit wat de TV aan moet kunnen maar toch gaat het niet helemaal goed.

De TV geeft wel het beeld van de MC maar niet volledig. Er is een fors gedeelte van het bureaublad wat buiten het zicht op de TV valt. Ook zijn de letters niet goed te lezen. De TV ziet dat er 1920x1080 wordt aangeboden, wat de VGA kaart ook uitstuurt, maar het resultaat zit er ergens tussen in.

De Sony helpdesk zegt het volgende hierover: Dat klopt en daar is niets aan te doen. U kunt voor koppeling van een PC beter de SUB-D aansluiting gebruiken. HDMI is alleen voor rechtstreekse koppeling tussen audio en video apparatuur, een PC KAN compatibiliteitsproblemen zoals deze laten zien.

Hmm, daar zit ik dan met een kabel van € 60,-

Iemand hier een tip voor om dit eventueel toch voor elkaar te krijgen? Zou dit met een andere videokaart kunnen verbeteren?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik weet niet precies welke hardware je gebruikt, maar je zou het progje TV-tool eens kunnen proberen.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Janssen schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:49:
Ik weet niet precies welke hardware je gebruikt, maar je zou het progje TV-tool eens kunnen proberen.
Nope, zit een Ati kaart in. Maar bedankt.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 15:40
Maar volgens mij heeft Janssen wel gelijk, en kijk je tegen een overscan probleem aan. TV Tool lost dat normaal gesproken op (voor nvidia kaarten dan), misschien moet je eens zoeken naar een soortgelijk tool voor een Ati kaart?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

UltraSub schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:29:
Maar volgens mij heeft Janssen wel gelijk, en kijk je tegen een overscan probleem aan. TV Tool lost dat normaal gesproken op (voor nvidia kaarten dan), misschien moet je eens zoeken naar een soortgelijk tool voor een Ati kaart?
Maar deze software optimaliseert toch het beeld wat je met TV-out krijgt, en niet wat DVI uitstuurt?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 15:40
Hmmm... Daar zit ook weer wat in. Dawassik ff vergeten :)
Misschien zit er in de nieuwere versies overigens wel zo'n soort optimalisatie voor DVI, ik weet het niet, zou het wel eens nakijken.

Verwijderd

Niet om te klagen, maar de _meeste_ tv's met hdmi/dvi ingang ondersteunen meestal geen 1920*1080p maar maximaal 1920x1080i. dat is erg jammer.
Pagina: 1