Toon posts:

[InDesign]Loopt meteen na opstarten vast

Pagina: 1
Acties:
  • 1.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend ben ik bezig geweest met een opdracht voor school, en ik dacht: 'laat ik het eens in Indesign doen'. Ik wilde net de opdracht af gaan maken, maar toen liep Indesign vast..

Wat gebeurt er precies:
- /me dubbelklikt op Indesign
- Indesign laat hietahhs opdracht zien
- /me denkt 'hè, gelukkig, hij loopt niet vast'
- Indesign loopt toch vast; de ene keer staat er 'Runtime Error', de andere keer staat er niets, maar hoor ik wel het bekende Windows error-geluid.

Wat heb ik zelf al gedaan..
- Indesign opnieuw installeren
- op Google zoeken naar Runtime Error Indesign
- heel vaak opnieuw proberen of Indesign niet alsnog gewoon goed opstart
- zoeken op GoT of er meer mensen zijn die dit probleem hebben
- dan toch maar dit topic openen :)
- edit 2 oktober: bijna alle fonts verwijderen

Even een screenshotje zodat je ziet wat er gebeurt:
Afbeeldingslocatie: http://img276.imageshack.us/img276/353/reageertniet3pg.jpg
(klikbaar)

Ik gebruik overigens Indesign CS 2. Ik heb niet de gehele CS 2 opnieuw geinstalleerd, maar alleen het onderdeel Indesign.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 16:21 ]

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:31
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met Indesign CS1. Na een herinstallatie van Windows XP kwam ik ook niet verder in Indesign dan het openen en scrollen. Maar zodra ik een object aanklikte was het 'Ti-Ta-Tovenaar' weg Indesign. Ik heb toen ook niets kunnen vinden op het net hierover, ook niet in de Adobe pagina's. En aangezien het voor gewoon thuisgebruik, dus niet gekocht kon ik niet echt een mailtje sturen naar Adobe...
Heb nu CS2 en die draait prima.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36
Ga er eigenlijk wel vanuit dat je de legale (gekochte) versie hebt, want dan heb je namelijk recht op support van Adobe, die kunnen je ongetwijfeld een eind verder helpen.

Wat je kunt proberen is nog even in je Windows Event Viewer te kijken wat er precies fout gaat, en met die resultaten nog even Googelen.

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:34:
Ga er eigenlijk wel vanuit dat je de legale (gekochte) versie hebt, want dan heb je namelijk recht op support van Adobe, die kunnen je ongetwijfeld een eind verder helpen.
Ik ben nog maar 14, en de enige thuis die de Creative Suit interessant vind, dat is dan nogal veel geld... :'(

/me gaat dus maar even kijken in de Windows Event Viewer..
Beetje offtopic, maar hoe kan ik die vinden? Ik ben even aan het Googlen maareh..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 22:24 ]

• arjen-h
  • Laatst online: 26-08-2025
misschien te veel fonts geladen?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Je hebt het toch voor school nodig, studentenversie is nog wel te betalen hoor :)

• Dark Blue
  • Laatst online: 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:20:
[...]

Ik ben nog maar 14, en de enige thuis die de Creative Suit interessant vind, dat is dan nogal veel geld... :'(

/me gaat dus maar even kijken in de Windows Event Viewer..
Beetje offtopic, maar hoe kan ik die vinden? Ik ben even aan het Googlen maareh..
Rechtsklik op je Deze Computer - icoon, dan 'Beheren' en hoppa, je logboeken in duiken.

En ja, hoeveel fonts heb je geladen?
Een font manager installeren en je fonts gewoon in een andere map parkeren kan nog best een oplossing bieden, en niet alleen bij het opstarten van ID...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:31
Hmmm, dat zou het natuurlijk geweest kunnen zijn. Maar Extensis Suitcase is bij mij altijd geladen, ook toen (of gebruikte ik toen nog ATM?...)
Tja, voor thuisgebruik vind ik het ook overdreven om aan te schaffen. De dingen die ik er mee doe zijn tan slotte niet commercieel, maar meer wat frobelen (Hoe krijg ik op een Ubuntu-bak dubbele puntjes op de o?). Mogelijk dat ik met mijn huidige baan kom te werken met Indesign (met Smart Connection Enterprise) maar dan neem ik aan dat het standaard op mijn schootcomputer word gezet.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

wat in het verleden nog weles hielp was je preferences weggooien. Dat kan met toetscombi. Geen idee meer welke.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

ctrl+alt+shift inhouden, direct nadat je op het indesign icoon hebt geklikt.

je kan ook de search gebruiken van www.adobe.com, daar staat dit ook allemaal netjes vermeld hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op woensdag 28 september 2005 @ 01:19:
[...]

Rechtsklik op je Deze Computer - icoon, dan 'Beheren' en hoppa, je logboeken in duiken.
Heheh, en ik noem mezelf 'Tweaker'.. Bedankt, ik zal eens kijken wat er staat wanneer ik Indesign heb opgestart..
En ja, hoeveel fonts heb je geladen?
Een font manager installeren en je fonts gewoon in een andere map parkeren kan nog best een oplossing bieden, en niet alleen bij het opstarten van ID...
Ik heb een hele grote map met fonts, CTRL + A in de map 'Fonts' levert 1161 op in de statusbalk.

Bedoelen jullie dat ik Indesign niet kan gebruiken, omdat hij zoveel fonts moet laden dat hij daarvan vastloopt zonder dat ik iets doe? Het zou zomaar kunnen, al heb ik hier bij Photoshop of Illustrator geen last van. Ik ga eens kijken naar een freeware font-manager. Als ik het goed begrijp hoeven de fonts dan niet meer in de standaard Windows-map te staan?
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:27:
ctrl+alt+shift inhouden, direct nadat je op het indesign icoon hebt geklikt.

je kan ook de search gebruiken van www.adobe.com, daar staat dit ook allemaal netjes vermeld hoor.
Ook dit ga ik even proberen.. Ik had al op de Adobe-site gevonden, maar ik kon het daar niet vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 21:52 ]

• Dark Blue
  • Laatst online: 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:51:
[...]

Heheh, en ik noem mezelf 'Tweaker'.. Bedankt, ik zal eens kijken wat er staat wanneer ik Indesign heb opgestart..
En ik noem mezelf nog 'vrouw'... - nerdje met enige vrouwelijke kenmerken zou beter passen :D
Ik heb een hele grote map met fonts, CTRL + A in de map 'Fonts' levert 1161 op in de statusbalk.

Bedoelen jullie dat ik Indesign niet kan gebruiken, omdat hij zoveel fonts moet laden dat hij daarvan vastloopt zonder dat ik iets doe? Het zou zomaar kunnen, al heb ik hier bij Photoshop of Illustrator geen last van. Ik ga eens kijken naar een freeware font-manager. Als ik het goed begrijp hoeven de fonts dan niet meer in de standaard Windows-map te staan?
Yes. Je kunt ze bijvoorbeeld onder je profiel zetten, of - vind ik beter - niet op je opstartschijf.

Ik heb hier Amp Font Viewer, die is op zich goed, maar biedt geen mogelijkheid tot categorieën maken per ding waar je bepaalde vaste fonts voor nodig hebt ofzo.
The Font Thing kan dit weer wel en heeft wat meer functies, maar die geeft bij elk font wat ik in- of deinstalleer gewoon bijna wel een dikke dubbele knallende error.
En daarna doet ie het gewoon weer. Grrr...

Ik raad je aan om gewon eens Amp Font Viewer te gebruiken. :) Of een betaald programma natuurlijk.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb nu Amp Font viewer geinstalleerd, maar met het installeren is mijn probleem nog niet verholpen.
Hoe kan ik de files die in de standaard fontmap van Windows staan, ergens anders naartoe verplaatsen, en in verschillende mappen zetten? Ik kan ze nl. alleen verwijderen, maar dan ben ik ze volgens mij ook kwijt, en kan ik ze met behlp van Amp Font Viewer dus ook niet herinstalleren op een andere plaats. Hoe pak ik dit nu aan?

• alienfruit

alienfruit

cmd
cd c:\windows\fonts
copy *.* C:\temp
;)

[ Voor 57% gewijzigd door alienfruit op 02-10-2005 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:42:
cmd
cd c:\windows\fonts
copy *.* C:\temp
;)
:? Zou je het wat meer op een sesamstraatmanier kunnen uitleggen, want ik snap niet helemal wat je bedoelt.. ;)

edit:
Bijna alle fonts staan nu ergens anders, er staan nu nog maar 290 fonts, en eigenlijk veel minder, omdat tot die 290 ook alle bold/italic-varianten behoren.. Dus heb ik net Indesign weer geprobeerd op te starten, maar hij gaat nog steeds op dezelfde manier uit.
Het ligt dus niet aan de fonts :'(

Iemand een idee wat het wel kan zijn dan ?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 16:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:47:
[...]

:? Zou je het wat meer op een sesamstraatmanier kunnen uitleggen, want ik snap niet helemal wat je bedoelt.. ;)
[knip]

Iemand een idee wat het wel kan zijn dan ?
We doen het hier niet op de sesamstraat manier .. (dat doen ze bij beginnersweb.nl al)
maar ik zal je helpen.. de volgende keer stuur ik je naar beginnersweb.nl

wat je doet: je gaat in de verkenner naar c:\windows\fonts

bovenaan zie je nu 4 icoontjes om de weergave te veranderen, zet hem op details
nu zie je dus een grote lijst met fontnamen, als je nu op het woord 'gewijzigd' klikt (header item van de kolom), worden ze netjes gesorteerd op datum..

kijk nu naar de datum van Arial (TrueType) en ook ff naar die van Times New Roman (True..)
alle bestanden die deze zelfde datum moet je laten staan

de overige verplaats je of gooi je weg, lukt dat zo?

Nee? > dan doe je een search op alle bestanden met de naam adobefnt*.lst
deze mieter je in de vuilnisbak en dan start je indesign op met de sneltoets combo die ik je eerder gegeven hebt

Is het nu nog niet gelukt? :7

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 17:33 ]

• alienfruit

alienfruit

Ja, was toch een tweaker :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:29:
[...]

We doen het hier niet op de sesamstraat manier .. (dat doen ze bij beginnersweb.nl al)
maar ik zal je helpen.. de volgende keer stuur ik je naar beginnersweb.nl

wat je doet: je gaat in de verkenner naar c:\windows\fonts

bovenaan zie je nu 4 icoontjes om de weergave te veranderen, zet hem op details
nu zie je dus een grote lijst met fontnamen, als je nu op het woord 'gewijzigd' klikt (header item van de kolom), worden ze netjes gesorteerd op datum..

kijk nu naar de datum van Arial (TrueType) en ook ff naar die van Times New Roman (True..)
alle bestanden die deze zelfde datum moet je laten staan

de overige verplaats je of gooi je weg, lukt dat zo?

Nee? > dan doe je een search op alle bestanden met de naam adobefnt*.lst
deze mieter je in de vuilnisbak en dan start je indesign op met de sneltoets combo die ik je eerder gegeven hebt

Is het nu nog niet gelukt? :7
Ja :) Het is nu wel gelukt, bedankt voor je uitleg :) sorry voor mijn n00b-heid Maar helaas heeft het verwijderen van een heleboel fonts niet tot de oplossing geleid..Indesign loopt nog steeds vast >:)
Het vreemde is dat Photoshop en Illustrator uit hetzelfde pakket het (nog) wel doen..

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zou even indesign opnieuw installeren, misschien heb je een gesharede dll overschreven met installatie van ander pakket.

Verwijderd

Topicstarter
raptorix schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:31:
Zou even indesign opnieuw installeren, misschien heb je een gesharede dll overschreven met installatie van ander pakket.
Ik heb een DVD van de Creative Suite Premium Edition, en wanneer ik deze erin stop, kan ik ervoor kiezen om 1 onderdeel, in dit geval Indesign CS 2, te verwijderen, en opnieuw te installeren. Dat heb ik, zoals in de topicstart staat vermeld ook gedaan. Heeft geen nut gehad, want hij loopt nog steeds vast. Zou het nut hebben om de gehele CS2 opnieuw te installeren? (Dus ook Photoshop, Illustrator, Golive!, Acrobat, en nog een aantal programma's zoals Adobe Bridge en Distiller?)

• alienfruit

alienfruit

Hmm, gebruiken ze eindelijk DVDs vanaf CS2? De vorige paketten waren nog altijd op meerdere cds

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:39:
Hmm, gebruiken ze eindelijk DVDs vanaf CS2? De vorige paketten waren nog altijd op meerdere cds
Ik gebruik een ISO-DVD.. })
Pagina: 1