Toon posts:

HD klikt even later bevriest OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik zit met een koe van een probleem.
Mijn OS bevriest nadat ik een enigzins opvallende tik hoor uit de HD.

Eerst dacht ik de de HD stuk was, deze heb ik dan vervangen maar het probleem was niet opgelost.

Ik ben uiteraard verder op zoek gegaan naar waar het probleem zich situeerd. Ik heb alle hardwere ontkoppeld alle kaarten inclusief de videokaart (heb een vga onboard) en ook ide cd's en hd's behalve die van het OS.

Het probleem deed zich nimmer voor. Tot ik er terug een CD op aansloot. Hij bevriest van het ogenblik de CD op toeren komt om data uit te lezen.

De PC bestaad uit:

MB: asus p4p 800 -vm
proc: intel p4 2.4 zonder HT
hd: beiden maxtor
case thermaltake XaserIII alu
(ondertussen extra vents en controller disconected)
voed: antec true 380p

help?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Pc loopt vast met harde klik van hdd. Harddisk kapot?

Voeding al vervangen? Het is een goed merk en een krachtige voeding, maar die kunnen nog steeds kapot gaan.

Gebeurt het uitvallen helemaal willekeurig?

[ Voor 12% gewijzigd door AttiX op 27-09-2005 17:53 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je cd-rom gaat opspinnen gebruikt hij even veel stroom, het zou kunnen dat je voeding aan de zwakke kant is voor je systeem. Kijk eens of je een sterkere voeding erin kunt zetten en of het probleem zich dan nog voordoet.

[ Voor 95% gewijzigd door Kawaii op 27-09-2005 17:54 ]

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

Misschien de voeding..

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 09:54
Check je bekabeling van je moederbord naar je HD, deze kunnen soms ook voor merkwaardige problemen zorgen!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:46
Is idd je PSU die inelkaar stort. Heb dit wel vaker meegemaakt met oude PCs met goedkope PSUs (Target PSU :X). Hdd slaat af, spint meteen weer op en de hele boel hangt vast. Aan de ene kant omdat de rest van het systeem bij het opnieuw opspinnen een dipje krijgt, maar ook omdat IDE niet te hotswappen is. Stroom van je disk af -> IDE bus in de war -> vastloper

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 21:50
Of je molex connectortje maakt net wel/niet contact...heb ik ooit gehad
:+ dat is zwaar verneukt :>

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 13:59
Hij zegt in de TS al dat ie alle onnodige hardware heeft ontkoppeld, dan zou de voeding het nu dus makkelijk moeten trekken. Hij heeft een Antec Truepower 380... die trekt dit met 2 vingers in zn neus. Probleem lijkt mij ergens anders zitten eerlijk gezegd.

Je zegt dat het probleem begon toen je een CD-ROM aansloot, heb je alweer zonder die CD-ROM geboot? Zo nee, check dan ook even of je master/slave instellingen van je IDE drives goed staan, dat kan ook dit soort problemen geven.

Boot ook eens zonder HD (bv Knoppix of Ultimate Boot CD), gaat dat wel goed?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Lammert schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:26:
Hij zegt in de TS al dat ie alle onnodige hardware heeft ontkoppeld, dan zou de voeding het nu dus makkelijk moeten trekken. Hij heeft een Antec Truepower 380... die trekt dit met 2 vingers in zn neus. Probleem lijkt mij ergens anders zitten eerlijk gezegd.
Ik heb al meer dan genoeg Antec voedingen gezien die na verloop van tijd stuk gingen. (Te lage voltages wat dus voor afslaande hardeschijven zorgt --> Klik HDD uit, OS crashed).

Vorige week had ik nog een DOA Antec Smartpower 350W.

Die voeding controleren/testen is dus zeker geen onverstandige handeling ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 28-09-2005 16:30 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
offtopic/

over hele vage dingen met hdd's en windows bevriezingen gesproken,de hdd van mijn aldi beestje is ter ziele :( dus over 3 dagen komt die monteur,(toen ik hem uitlegde dat een krak geluid uit de hdd niet zo goed was verbond ie me eindelijk door met de technische dienst,goddank zijn dat geen noobs :) )

/offtopic

hmm,een klik geluid lijkt bijna wel zeker de voeding,hij hoeft natuurlijk niet helemaal kapot te zijn,maar een draadje(in of net achter) de voeding is natuurlijk iets dat makkelijk een stroom uitval kan veroorzaken....

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Pagina: 1