Toon posts:

usb2 inbouwen ipv usb1

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag maar (door de simpelheid?) kan ik nergens een antwoord vinden.

Ik heb een pc van +/- 4 jaar oud met usb1, vanwege een tekort aan opslagcapaciteit wil ik een externe harde schijf.
Kan ik zomaar een usb2 kopen, in een leeg slot drukken en installeren? Of moet ik op bepaalde specificaties letten?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

jazeker wil dat , maar of je de snelheid haalt weet ik niet ?

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:07
Geen probleem, want USB 2 is backwards compatible met USB 1.1.

Je kunt natuurlijk ook een PCI- kaartje kopen met USB 2 poorten, dan heb je tenminste ook nog wat snelheid.

Let er wel op dat je er waarschijnlijk niet van kunt booten, omdat de BIOS van dat moederbord er geen ondersteuning voor heeft. Dus Windows erop installeren gaat weinig zin hebben, want 'Boot from USB' is niet aanwezig.

Als je een PCI- kaartje wilt kopen, let dan wel op dat hij USB 2.0 'Hi- speed' (480mbps) ondersteund. 'Full- speed' is leuk, maar even snel als USB1.1 (12mbps). Let op het verschil.

[ Voor 44% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-09-2005 18:06 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt natuurlijk ook een PCI- kaartje kopen met USB 2 poorten, dan heb je tenminste ook nog wat snelheid
ja dat bedoelde ik ook 8) maar dat kan dus gewoon. Blijft de usb1 in dat geval ook gewoon werken dan?
Let er wel op dat je er waarschijnlijk niet van kunt booten, omdat de BIOS van dat moederbord er geen ondersteuning voor heeft. Dus Windows erop installeren gaat weinig zin hebben, want 'Boot from USB' is niet aanwezig.
Het is gewoon bedoeld voor opslag van mp3's dus dat komt goed.

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:08:
[...]

ja dat bedoelde ik ook 8) maar dat kan dus gewoon. Blijft de usb1 in dat geval ook gewoon werken dan?
Ja hoor, dat kan gewoon naast elkaar werken :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
ok dan thnx voor de snelle antwoorden :) , dan weet ik genoeg

en vooral deze is handig, dat zou ik bijna vergeten bij het kopen:
Als je een PCI- kaartje wilt kopen, let dan wel op dat hij USB 2.0 'Hi- speed' (480mbps) ondersteund. 'Full- speed' is leuk, maar even snel als USB1.1 (12mbps). Let op het verschil.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je USB1.0 of USB1.1? want met USB1.0 werkt het soms niet, wel even op letten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je USB1.0 of USB1.1? want met USB1.0 werkt het soms niet, wel even op letten.
Ok das een goeie. Dat weet ik dus niet :O

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RoD schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:19:
Dat maakt dus niets uit, want het gaat om het losse kaartje dat je erbij prikt.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Je hebt trouwens wel een OS (bv win-xp sp1) nodig dat usb2 ondersteund om ook daadwerkelijk van de snelheid gebruik te kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt trouwens wel een OS (bv win-xp sp1) nodig dat usb2 ondersteund om ook daadwerkelijk van de snelheid gebruik te kunnen maken.
ik heb windows 2000 proffessional, maar als ik de usb2 installeer zal die toch gewoon de daadwerkelijke snelheid kunnen maken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:53:
[...]

ik heb windows 2000 proffessional, maar als ik de usb2 installeer zal die toch gewoon de daadwerkelijke snelheid kunnen maken?
Win2k met SP4 kan prima overweg met USB2.0 (dat is namelijk wat ik ook draai op het moment).

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:53:
[...]

Windows 2000 Professional ondersteund dat ook, voor zover ik uit de Knowledge Base kan opmaken: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;819332. De support hiervoor zit in Service Pack 4, dus als je die installeert/ hebt geïnstalleerd, dan heb je USB 2.0 support.

En inderdaad, het is ook zo dat als de fabrikant van het kaartje drivers ter beschikking stelt, dat dat ook voldoende is. Het is alleen zo dat in W2k SP4 standaard ondersteuning is voor USB 2.0.

offtopic:
Heej Terw_Dan :w :P

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-09-2005 19:04 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 17:39
Wel met oudere computers wat opletten of je PCI kaartje wel compatibel is met je PCI sloten (PCI 2.nogiets). Is bij mij nl. niet gelukt om dmv een pci kaartje van belkin USB 2.0 toe te voegen aan een intel 440LX mobo.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Jaap-Jan
DexterBelgium schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:07:
Wel met oudere computers wat opletten of je PCI kaartje wel compatibel is met je PCI sloten (PCI 2.nogiets). Is bij mij nl. niet gelukt om dmv een pci kaartje van belkin USB 2.0 toe te voegen aan een intel 440LX mobo.
Goeie. Je kunt het beste kijken naar een PCI2.1 kaartje. PCI 2.2 kaartjes zijn aan de achterkant (het kortste gedeelte van de 2) korter dan PCI 2.1. PCI 2.2 gaat waarschijnlijk niet werken op zo'n oud moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
ok een nieuw probleem:

usb2.0 PCI kaart van Sitecom gekocht, dit zou moeten werken met win2k professional met SP4 (wat ik heb). Volgens de gebruiksaanwijzing zou win2k de nieuwe hardware detecteren en de drivers automatisch installeren.

Ik heb het usb2 PCI kaartje erin geprikt, win2k herkent de nieuwe hardware, start de wizard, maar installeert iets dat niet werkt :? . Ik krijg de volgende foutmelding:

PCI device
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat.
De installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven voor dit apparaatexemplaar.

maw er is geen geschikte driver. Dit wil ook niet vanaf de meegeleverde cd
Als ik bij de wizard steeds op annuleren druk geeft 'ie de melding dat het apparaat correct is geinstalleerd :? en ik opnieuw moet opstarten, doe ik dat dan blijkt dat de usb2 helemaal niet goed is geinstalleerd, want dan start win2k de wizard weer. Heeft iemand een idee???

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:38:
ok een nieuw probleem:

usb2.0 PCI kaart van Sitecom gekocht, dit zou moeten werken met win2k professional met SP4 (wat ik heb). Volgens de gebruiksaanwijzing zou win2k de nieuwe hardware detecteren en de drivers automatisch installeren.

Ik heb het usb2 PCI kaartje erin geprikt, win2k herkent de nieuwe hardware, start de wizard, maar installeert iets dat niet werkt :? . Ik krijg de volgende foutmelding:

PCI device
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat.
De installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven voor dit apparaatexemplaar.

maw er is geen geschikte driver. Dit wil ook niet vanaf de meegeleverde cd
Als ik bij de wizard steeds op annuleren druk geeft 'ie de melding dat het apparaat correct is geinstalleerd :? en ik opnieuw moet opstarten, doe ik dat dan blijkt dat de usb2 helemaal niet goed is geinstalleerd, want dan start win2k de wizard weer. Heeft iemand een idee???
Probeer eens de drivers te downloaden van hun site: http://www.sitecom.nl/ Pak de drivers uit, kies bij het installeren voor 'ik wil zelf kiezen (geavanceerd)' en geef in het invulvak de plek aan waar je de drivers hebt uitgepakt.

Pagina: 1