Ik krijg het niet voor elkaar om een convert of cast te gebruiken in het volgende sql script:
De kolom prijs is nu een varchar en moet een money worden.
De foutmelding die ik krijg is duidelijk:
Maar ik kan geen duidelijke documentatie vinden over het gebruik van Convert in een Alter Column.
In de MSDN help over Convert (en over Cast) heb ik geen nuttige info gevonden.
Misschien ook handig om te vermelden dat het scheidingsteken tussen de euro's en de centen nu op een , (komma) staat maar ik heb het ook geprobeerd met een . (punt) als scheidingsteken.
Er komen ook negatieve getallen in voor.
Ik kom er echt niet uit en heb aardig rondgezocht maar ik kom er echt niet uit
ALTER TABLE ARTICLE ALTER COLUMN [PRIJS] money (Dit is de versie zonder cast of convert want alles wat ik probeer loopt op niets uit) |
De kolom prijs is nu een varchar en moet een money worden.
De foutmelding die ik krijg is duidelijk:
Server: Msg 260, Level 16, State 1, Line 1 Disallowed implicit conversion from data type varchar to data type money, table 'SHOPDATA.dbo.ARTICLE', column 'PRIJS'. Use the CONVERT function to run this query. |
Maar ik kan geen duidelijke documentatie vinden over het gebruik van Convert in een Alter Column.
In de MSDN help over Convert (en over Cast) heb ik geen nuttige info gevonden.
Misschien ook handig om te vermelden dat het scheidingsteken tussen de euro's en de centen nu op een , (komma) staat maar ik heb het ook geprobeerd met een . (punt) als scheidingsteken.
Er komen ook negatieve getallen in voor.
Ik kom er echt niet uit en heb aardig rondgezocht maar ik kom er echt niet uit