Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met MCSE opleidings-instituten

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
'middag,

Voor mijn werk ben ik aan het oriënteren op verschillende aanbieders van een MCSE traject.
Nu zijn er verschillende mogelijkheden van studie.
Ik zit nu te kijken naar:

The Academy:
Tijd: Overdag
Duur: 13.5 dagen verdeeld over 10 maanden, daarnaast 6 uur per week studie tijd

BVO:
Tijd: 's Avonds
Duur: 56 avonden, 2 keer per week. Daarnaast zelfstudie

-------------

The Academy is overdag en een hele dag voorlichting, daarnaast moet je thuis een deel zelfstudie doen en kan je via de webbrowser in de praktijk dingen doen.

Bij BVO heb je 's avonds na een dag werken 3 uur training maar vaker.

Ik vroeg me af of iemand met beide instituten, en hun werkmethode ervaring heeft en hoe dit is bevallen.

Verwijderd

Momenteel ben ik ook aan het oriënteren welke vorm van MCSE opleiding ik ga starten.
Ik heb zojuist Comptia Hardware en OS gehaald doormiddel van Thuisstudie met video lesmateriaal. Hier zie je dus gewoon een leraar die de stof doorneemt. Dit werkte voor mij erg goed omdat je ook altijd weer even terug kunt naar het vorige onderdeel als je iets niet helemaal begrepen hebt.

Tevens heb ik straks MCDST afgerond. Hiervoor heb ik lessen gevolgd in een klas. Ook leuk, maar hierbij wordt vaak het tempo aangepast aan de mensen in de klas die het niet zo snel oppakken allemaal. Dit vondt ik zelf niet zo prettig. Maargoed, dat is maar net wat je er zelf van vindt.

Ik ben nu eigenlijks voor 90% zeker dat ik MCSE ook in de thuisstudie vorm ga volgen met deze video training. Als aanvulling hierop kun je ook contact leggen op forums en praatgroepen van andere studenten over de hele wereld, ook erg leuk. 2e punt is voor mij erg belangrijk; je kunt je eigen tijd indelen. Dit werkt voor mij erg prettig. En als laatste is deze vorm ook een stuk goedkoper dan lessen die je in de klas volgt.

Ik hoop het bij FSR te kunnen gaan volgen. Zij boden mij deze vorm aan omdat mijn werkgever met dit instituut veel zaken doet op studie gebied. Dit lijkt mij dus enorm interessant.

Wat is verder jou achtergrond op IT gebied aan opleiding en ervaring?

Zelf heb ik een MBO niveau 4 Systeembeheerders opleiding gevolgd met nu ongeveer 3 tot 4 jaar ervaring. En natuurlijk de bovenliggende papiertjes als eerste gehaald om weer kennis te maken met het studeren. Je zou zeggen die comptia certificaten zijn niet zo moeilijk, maar men verkijkt zich daar enorm op. Het zijn namelijk erg veel weetjes die je alleen door praktijkervaring niet te weten zult komen. Zeker op hardware gebied terwijl ik jaren in een computershop hebt gewerkt en aan pc's heb gesleuteld. Dit is een leuke opstart dus om jezelf klaar te stomen voor het "mcse" werk zeg maar.
En veel studie materiaal is wel te vinden op de bekenden P to P netwerkjes :P

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Vergeet Azlan niet.
Die heeft ook goede faciliteiten.

Verwijderd

ShellGhost schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:47:
Vergeet Azlan niet.
FSR en Azlan brengen opleidingen wel eens bij elkaar onder. Zo zat ik dus voor mijn MCDST cursus die mijn baas bij FSR had afgesloten in een een klas bij Azlan. Kan net zo goed dus. En het maakt ook niet uit waar ze het onderbrengen, als het maar goed bevalt.

• ShellGhost
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:41:
[...]

FSR en Azlan brengen opleidingen wel eens bij elkaar onder. Zo zat ik dus voor mijn MCDST cursus die mijn baas bij FSR had afgesloten in een een klas bij Azlan. Kan net zo goed dus. En het maakt ook niet uit waar ze het onderbrengen, als het maar goed bevalt.
Aha, dat wist ik dus niet. :)
Ik heb tot nu toe goede ervaringen bij Azlan.
Heb daar m'n 2000 core cursussen gehad, alleen 1 leraar viel tegen.
Die bleef nt4 maar vergelijken met 2000.
Dat doe je zo in nt4 en zo in 2000.
Dat is leuk voor 10 min maar niet voor 5 dagen. :(

Verwijderd

ShellGhost schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:45:
[...]

Aha, dat wist ik dus niet. :)
Ik heb tot nu toe goede ervaringen bij Azlan.
Heb daar m'n 2000 core cursussen gehad, alleen 1 leraar viel tegen.
Die bleef nt4 maar vergelijken met 2000.
Dat doe je zo in nt4 en zo in 2000.
Dat is leuk voor 10 min maar niet voor 5 dagen. :(
Had je toevallig die kerel van in de 30 met een bril? Ben z'n naam even kwijt. De persoon die ik bedoel vondt ik zelf wat arrogant om eerlijk te zijn. Echt zo'n instelling van "ik ben leraar en heb het altijd bij het juiste eind" Terwijl ook hij het wel eens mis had. Niet dat ik zo'n pikkie wil uithangen die in de klas interessant zit te doen. Daar houd ik echt niet van. Dat soort type's binnen de ICT kan ik mij enorm aan ergeren. En je komt ze op een training/cursus altijd tegen.

Wat is jou ervaring en achtergrond binnen de IT ShellGhost? En heb je nog verdere plannen?

• ShellGhost
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:58:
[...]

Had je toevallig die kerel van in de 30 met een bril? Ben z'n naam even kwijt. De persoon die ik bedoel vondt ik zelf wat arrogant om eerlijk te zijn. Echt zo'n instelling van "ik ben leraar en heb het altijd bij het juiste eind" Terwijl ook hij het wel eens mis had. Niet dat ik zo'n pikkie wil uithangen die in de klas interessant zit te doen. Daar houd ik echt niet van. Dat soort type's binnen de ICT kan ik mij enorm aan ergeren. En je komt ze op een training/cursus altijd tegen.

Wat is jou ervaring en achtergrond binnen de IT ShellGhost? En heb je nog verdere plannen?
Mijn ervaring.
Hmm, ben begonnen op de helpdesk bij verschillende bedrijven.
Dat heb ik 4 jaar gedaan, daarna steeds meer riching systeembeheer gegaan omdat ik dat leuker vind dan de helpdesk.
Zelf ben ik nu ongeveer 8 jaar actief in de IT, voornamelijk steeds in de detacheringsbranche.
Op die manier kan je steeds bij verschillende bedrijven in de keuken kijken zeg maar en neem je die ervaringen mee naar het volgende bedrijf.

Ik ben van plan om mcsa te gaan doen, ben ooit wel begonnen met m'n mcse maar ik ben de ms indoctrinatie een beetje beu en heb geen zin om het hele mcse traject te gaan doen.
Uiteindelijk wil ik onder andere de kant van Citrix op omdat toch aardig wat bedrijven toch weer die kant op gaan en het een hele mooie oplossing kan zijn. :)

Verwijderd

Nu ben ik zelf ook van plan om na mijn MCSE studie HBO bedrijfsinformatica te gaan studeren.
Dit kun je zeer verkort volgen bij verschillende opleidings instituten als je MCSE hebt en een aantal jaren ervaring in het bedrijfsleven.

check idee-ict.nl voor een voorbeeldje. (dit is geen reclame hoor)
Opzich dus een hele leuke ontwikkeling, alleen een beetje prijzig. Maar zo kun je dus binnen iets langer dan een jaar, 1 dag per week naar school en heb je je HBO papiertje opzak. Plus dat je al MCSE hebt behaald en de nodige jaartje werkervaring. Dan zit je toch redelijk goed lijkt mij, of zie ik dat verkeerd.

Ik ben dus zelf zeker van plan dit te gaan doen. Wat vinden jullie hiervan?

• ShellGhost
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:02:
Nu ben ik zelf ook van plan om na mijn MCSE studie HBO bedrijfsinformatica te gaan studeren.
Dit kun je zeer verkort volgen bij verschillende opleidings instituten als je MCSE hebt en een aantal jaren ervaring in het bedrijfsleven.

check idee-ict.nl voor een voorbeeldje. (dit is geen reclame hoor)
Opzich dus een hele leuke ontwikkeling, alleen een beetje prijzig. Maar zo kun je dus binnen iets langer dan een jaar, 1 dag per week naar school en heb je je HBO papiertje opzak. Plus dat je al MCSE hebt behaald en de nodige jaartje werkervaring. Dan zit je toch redelijk goed lijkt mij, of zie ik dat verkeerd.

Ik ben dus zelf zeker van plan dit te gaan doen. Wat vinden jullie hiervan?
Klinkt goed.
Alleen heb ik de schoolbanken al genoeg gezien. :P

• RedCellNL
ShellGhost schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:47:
Vergeet Azlan niet.
Bij Azlan moet je werken met kaarten die je koopt, geloof dat je er voor MCSE 2 nodig hebt, daarna moet je al die onderdelen zelf uitzoeken. Vind dat maar een lastige oplossing.

• RedCellNL
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:46:
Momenteel ben ik ook aan het oriënteren welke vorm van MCSE opleiding ik ga starten.
Ik heb zojuist Comptia Hardware en OS gehaald doormiddel van Thuisstudie met video lesmateriaal. Hier zie je dus gewoon een leraar die de stof doorneemt. Dit werkte voor mij erg goed omdat je ook altijd weer even terug kunt naar het vorige onderdeel als je iets niet helemaal begrepen hebt.

Tevens heb ik straks MCDST afgerond. Hiervoor heb ik lessen gevolgd in een klas. Ook leuk, maar hierbij wordt vaak het tempo aangepast aan de mensen in de klas die het niet zo snel oppakken allemaal. Dit vondt ik zelf niet zo prettig. Maargoed, dat is maar net wat je er zelf van vindt.

Ik ben nu eigenlijks voor 90% zeker dat ik MCSE ook in de thuisstudie vorm ga volgen met deze video training. Als aanvulling hierop kun je ook contact leggen op forums en praatgroepen van andere studenten over de hele wereld, ook erg leuk. 2e punt is voor mij erg belangrijk; je kunt je eigen tijd indelen. Dit werkt voor mij erg prettig. En als laatste is deze vorm ook een stuk goedkoper dan lessen die je in de klas volgt.

Ik hoop het bij FSR te kunnen gaan volgen. Zij boden mij deze vorm aan omdat mijn werkgever met dit instituut veel zaken doet op studie gebied. Dit lijkt mij dus enorm interessant.

Wat is verder jou achtergrond op IT gebied aan opleiding en ervaring?

Zelf heb ik een MBO niveau 4 Systeembeheerders opleiding gevolgd met nu ongeveer 3 tot 4 jaar ervaring. En natuurlijk de bovenliggende papiertjes als eerste gehaald om weer kennis te maken met het studeren. Je zou zeggen die comptia certificaten zijn niet zo moeilijk, maar men verkijkt zich daar enorm op. Het zijn namelijk erg veel weetjes die je alleen door praktijkervaring niet te weten zult komen. Zeker op hardware gebied terwijl ik jaren in een computershop hebt gewerkt en aan pc's heb gesleuteld. Dit is een leuke opstart dus om jezelf klaar te stomen voor het "mcse" werk zeg maar.
En veel studie materiaal is wel te vinden op de bekenden P to P netwerkjes :P
Ik heb MBO niveau 4 ICT beheerder.
Het voordeel van veel instituten vind ik dat je na elk onderdeel examen kan doen, dus niet alles in een keer examineren.
Ze vertelde me ook dat je ongeveer 6 uur zelfstudie per week hebt. Ik ga waarschijnlijk voor de 1 dag in de maand cursus, dit is overdag. Lijkt me toch dat je dan meer opsteekt dan 's avonds 2 uurtjes.

Verwijderd

Ik haal maar ff een oud topic naar boven ;-)

Heeft iemand ervaringen met Eduvision(.nl)?
Zo'n bootcamp spreekt me wel erg aan met deels praktijk en deels zelfstudie.
Pagina: 1