Toon posts:

[XP/2003] Domeinnaam verandert spontaan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In ons het netwerk van ongeveer 150 pc’s zijn er ongeveer 20 pc’s waarbij de domeinnaam veranderd.
Achter het domein word dan .nl achtergezet waardoor deze computer niet meer kan inloggen op het netwerk. Wanneer ik het handmatig weer goed zet dan gaat het weer een paar keer goed en daarna wordt het weer gewijzigd :( . Het gaat hier om een 2003 netwerk.

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-03 23:48
check je dns server! Misschien registreert het ding automatisch alle connecties met een bepaalde DNS-Suffix?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke domain naam? De NetBIOS domain naam, de domain suffix van je host name of de DNS suffix search order?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je toevallig als domeinnaam ooit eens domain.nl gedaan ofzo?

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03
Ik geloof dat ik zoiets een keer ben tegen gekomen omdat op de domaincontroller bij WINS een domeinnaam (incl. .nl) stond ingevuld.

edit: hmmmz, denk toch dat het bij DNS was bij de tcp-ip settings op netwerkkaart van de domaincontroller

[ Voor 30% gewijzigd door Caeruleus op 27-09-2005 16:26 ]

no animals were harmed during the production of this message

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
SA -> Windows Operating Systems + kleine titeledit zodat het wat duidelijker is welk [OS] er draait.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Eigenschappen netwerkkaart> tcp/ip> eigenschappen> geavanceerd > tabje dns nog wat ingesteld staan? Kan ook met een policy ingesteld zijn :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:02:
In ons het netwerk van ongeveer 150 pc’s zijn er ongeveer 20 pc’s waarbij de domeinnaam veranderd.
Achter het domein word dan .nl achtergezet waardoor deze computer niet meer kan inloggen op het netwerk. Wanneer ik het handmatig weer goed zet dan gaat het weer een paar keer goed en daarna wordt het weer gewijzigd :( . Het gaat hier om een 2003 netwerk.
1) met welke regelmaat?
2) zitten die PCs in een aparte OU?
3) wat zijn de verschillen tussen PCs waar dat niet gebeurt en deze 20?
4) welke DHCP server deelt daar de Ips voor uit (rogue dhcp van een router bijvoorbeeld)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Na ongeveer 2 tot 3 keer inlogen verandert het.
De computers hebben de zelfde hardware.
Alle computers hebben de zelfde image.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Klinkt alsof je in je DHCP server een NetBIOS scope ID hebt opgegeven

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1