Toon posts:

netwerkkaart fout??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort is mijn compu zeeer traag,
kwee nie waar het aan ligt maar kan het aan de netwerkaart liggen????
dat is namelijk het enige ding waarvoor ik andere drivers ben gaan gebruiken (win98SE drivers ipv flop erbij)
tnx

Verwijderd

Grr dubbel :(

Verwijderd

Iets meer info please.
Wellicht een IRQ probleem.

Verwijderd

Topicstarter
wat zou je dan nog willen weten dan??

Verwijderd

Nou type mobo, type netwerkkaart evt andere componenten.

P.S. wellicht een domme opmerking, maar als de nieuwe drivers slechter zijn gaan werken, neem je toch de oude drivers, of zie ik nu iets over het hoofd.

Verwijderd

Topicstarter
hoe raak ik die drivers van win98 weer kwijt
bij alles vroeg ie om een CD of disk maar bij mijn netwerkaart deed ie gewoon wat slecht was (stom virus)

Verwijderd

Topicstarter
waar zou dat ergens moeten staan wat voor kaart en mobo ik heb?
ik heb disks voor een farralon ethernet PCI kaart maar verder weet ik r nix van (bij kabel gekregen en toen was alleeen mijn mama r)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
met netwerkkaarten en win98 is 't geloof ik 'n bekent probleem dat in ieder val 't opstarten GIGANTISCH gedelayed wordt..

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Je doet gewoon weer een driver update. Van uit het configuratiescherm. Je zegt dan have disk en dan doe je het schijfje met de originele drivers erin. Als het goed is vind ie nu de originele drivers weer. Wellicht gaat hij zeuren dat de huidige drivers beter zijn bla bla. Dit moet je gewoon negeren.

Zeepoog: Dit is alleen de eerste keer en dit is logisch omdat de netwerkkaart volledig is ingesteld om het IP adres te verkrijgen via DHCP en aangezien de meeste mensen geen DHCP server hebben vind windows geen DHCP server en duurt het even voordat windows daar achter is.

Verwijderd

die opstartvertraging kun je de wereld uithelpen door voor je netwerkkaart een ip-adres in te typen , bv. 192.168.0.1
dit doe je onder configuratiescherm > netwerk > tcp/ip
Pagina: 1