The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit programmeren onder Outlook is allemaal redelijk nieuw voor me (hoewel t gewoon VBA blijft natuurlijk). Ik zie al wel dat er in de map C:\Documents and Settings\[user]\Application Data\Microsoft\Outlook wat bestanden staan. De project file is denk ik de .otm file?
Is het dan mogelijk om zonder de computer 'aan te raken' het project te installeren door alleen die otm file bij iemand in zijn profiel te zetten?
Ik ga er zelf ook nog even verder op zoeken, als je nog tips hebt hoor ik t graag!
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Tankzij de tip van Niesje ben ik eruit gekomen (bedankt!). Ik heb alle code bij elkaar gestopt in 1 project, inclusief code die zorgt voor het verschijnen van de benodigde menu opties op de juiste plaats (in mijn geval alleen op het scherm bij een nieuwe of bestaande mail).
De enige file waar alles instaat is VbaProject.OTM in de map die ik hierboven beschrijf. Deze kopieren naar het profiel van de 'doel' gebruiker. Om een of andere reden doet Outlook er dan nog niets mee. Het enige wat de gebruiker nog moet doen is eenmalig op ALT+F11 drukken om het VBA scherm te openen. Daarna kan het direct worden afgesloten. Outlook afsluiten en opnieuw opstarten et voila!
Het kopieren van de formdefinities is dus niet nodig. Alleen de otm file.
Volgens mij zou een com-addin een betere oplossing zijn. En zo heel moeilijk is het nu ook weer niet om die te maken.
Qua tijd lukt het me nu niet meer om er een com addin voor te maken (oplevering is maandag). Maar ik ga het zeker een keer uitzoeken in mn vrije tijd!