Excel (97 / 2003) limiet formulier-kolommen!

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein probleem!

Voor het bedrijf waar ik werk, heb ik een excel database gemaakt met gegevens over klanten! (nu weet ik dat access ook kan, maar aangezien we hier afgeslankte office producten hebben zonder access ben ik genoodzaakt tot excel)

Nu ben ik al ver gevorderd in de database (momenteel telt het al 32 kolommen) maar als ik nu 1 kolom extra invoeg werkt de optie DATA - Formulier niet meer :'(

Hij zegt dan dat het limiet van het aantal kolommen bereikt is :/

Nu heb ik zelf al bedacht aan de volgende oplossingen, maar ik weet niet of het mogelijk is! Ik heb jullie expertise even nodig :P

De opties:

1) De kolommen limiet vegroten? (is dit mogelijk d.m.v. een hack ofzo?)
2) Zelf een output formulier maken! (Maar ik ben niet zo goed in coderen in excel en kan zo ook niet veel informatie over vinden :/ )
3) een ander programma gebruiken die het wel compleet kan pakken (zijn er naast access andere programma's die zo kunnen werken terwijl de gegegevens beveiligd blijven!)

Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen

Alvast bedankt!

Pc: Geen :(

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:18
Zonder je echt op weg te helpen bij een keuze tussen je drie opties, denk ik dat je zeker moet overwegen:
4) De database slimmer inrichten.
Hoewel ik je situatie niet ken, gok ik dat klantengegevens meestal wel in 32 kolommen zullen passen. Wat voor een soorten data probeer je er allemaal in te proppen?

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
De data is best veel (kan het niet samenvatten namelijk). Het is data zoals:

- persoonlijke gegevens
- Administratiegegevens
- Assurantiegegevens
- bankgegevens
- gegegevens belastingdienst
- gegegevens eventueel het bedrijf

etc....

dus een hele hoop gegevens waarvoor eigenlijk meer dan 32 kolommen nodig is

Pc: Geen :(

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:18
Je kan eens kijken naar open office.org

Verder kan je in Excel, zonder programmeren, eens kijken naar data-externe gegevens importeren.
Daarmee kan je je Excel klanten bestand bevragen (Query) alsof het een database is en de queryresultaten terug laten komen in een ander excelbestand.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Koop een licentie Office prof. en Access 2003 developer extensions en gebruik de runtime versie van access die bij de developer extensions zitten voor de andere PC's zoals hier wordt besproken.
Daarmee hoef je niet voor elke PC een volledige office versie te hebben terwijl je wel Access apps kan gebruiken.

Je kan ook de database applicatie gebruiken uit Openoffice.org 1.1.5 / 2.0 beta die hier te vinden is.

Door gebruik te maken van Excel ga je je alleen maar problemen op de hals halen als er steeds meer gegevens bij komen en als er aanpassingen gemaakt moeten worden.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Verwijderd

anders blijft er mogelijkheid 2 over. of toch een accessdatabase maken, maar dan dien je deze volledig programmatorisch aan te spreken (bv. dmv dao) in excel of een andere office toepassing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 22:51 ]

Pagina: 1