PC nog niet eens door de POST.

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tweakers,
Ik zit met een vreemd probleem. Ik heb hier nog een oud systeempje staan met een AthonXP 1700, 128Mb geheugen PC2100, Asu A7V8X-X Mobo, Sapphire radeon 9500 en een standaard 300 watt voeding.
Nu is het vreemde, hij start dus niet op. Als ik op de powerbutton druk, start hij wel, draaien de fannetjes 2 seconden, en dan valt ie uit. Zonder ook maar een piepje te geven.

Ik terug naar de winkel voor een nieuw moederbord, maar nog steeds zelfde probleem. Ik had namelijk de processor, voeding en videokaart al getest in andere systemen, maar daar had ik geen problemen mee.
Maar het 2de moederbord deed ook niets... Ik nog een nieuw moederbord opgehaald, maar nog steeds zelfde verhaal. iemand enig idee wat het kan zijn?

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 14:06
Is je voeding wel goed?

Probeer eens een andere voeding.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:41

Arjan A

Cenosillicafoob

Probeer eens wat andere hardware te wisselen ipv het mobo.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

1e gok gaat uit naar de voeding.
Heb je een andere voeding bij de hand? :)

Anders kun je het ook nog met een andere geheugen dimm en een andere videokaart proberen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Gum de contactpunten van je geheugenmodules eens voorzichtig schoon (beide kanten natuurlijk)
Snelste probeersel wat niets hoeft te kostten. Tenzij je geen gum hebt. ;)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Welk bedrijf geeft je dan ook 2 nieuwe mobo's mee met zo'n probleem. Ik denk dat je ergens kortsluiting hebt. Een schroefje onder je mobo ofzo. Of zo'n goudkleurig hoeheetdatdingookalweer teveel?

• Gumball
  • Niet online
Ja heb de voeding al vervangen met m'n eigen 380 watt coolermaster, maar dat maakte geen verschil.
Ik heb 'm net helemaal uit elkaar gehaald, en buiten de kast inelkaar gezet, maar nog steeds niets... Dus kortsluiting lijkt me ook niet.

@ Robuzz: als dat het was, zou ik wel piepjes moeten horen denk ik.
Daarbij heb ik trouwens m'n eigen geheugen (PC3200 maar dat is gewoon onderstuend op dit mobo) getest en dat werkte ook niet in dat systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door Gumball op 27-09-2005 15:04 ]

Verwijderd

Gumball schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:00:
Ja heb de voeding al vervangen met m'n eigen 380 watt coolermaster, maar dat maakte geen verschil.
Ik heb 'm net helemaal uit elkaar gehaald, en buiten de kast inelkaar gezet, maar nog steeds niets... Dus kortsluiting lijkt me ook niet.

@ Robuzz: als dat het was, zou ik wel piepjes moeten horen denk ik.
Ik maak het hier wel vaker mee.....en dan hoor ik geen piepjes..... probeer het maar gewoon. dit kan geen kwaad. Wij doen dit hier vaker en lost vaker zulke problemen op.

• Gumball
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:04:
[...]

Ik maak het hier wel vaker mee.....en dan hoor ik geen piepjes..... probeer het maar gewoon. dit kan geen kwaad. Wij doen dit hier vaker en lost vaker zulke problemen op.
Bovenstaande bericht gewijzigt, verteld dat ook andere dimms het niet doen.

Verwijderd

leg je mobo inclusief geheugen, proccessor, videokaart en voeding eens los op tafel (wel bescherming eronder. Kijk eens of je wel in de bios komt, na aanzetten via de schroevendraaier op de dc contacten
Er hoeft geen hdd worden aangesloten.

• Gumball
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:11:
leg je mobo inclusief geheugen, proccessor, videokaart en voeding eens los op tafel (wel bescherming eronder. Kijk eens of je wel in de bios komt, na aanzetten via de schroevendraaier op de dc contacten
Er hoeft geen hdd worden aangesloten.
Heb ik al gedaan, geen resultaat, ook geen piepje... :(

Verwijderd

Gumball schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:28:
[...]

Heb ik al gedaan, geen resultaat, ook geen piepje... :(
Wat je nu nog niet vervangen hebt......zou ik nu vervangen..... ik bedoel nu moet je gaan uitsluiten.
een andere oplossing is er niet.........ik neem aan dat je de 4 polige stekker ook op het mobo aansluit.....of heb je die niet??

• Gumball
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:42:
[...]

Wat je nu nog niet vervangen hebt......zou ik nu vervangen..... ik bedoel nu moet je gaan uitsluiten.
een andere oplossing is er niet.........ik neem aan dat je de 4 polige stekker ook op het mobo aansluit.....of heb je die niet??
Daar is geen aansluiting voor op het bord

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
-Je zegt dat je de cpu, graka en voeding al in een ander systeem hebt getest..
-2 verse moederborden
-geheugen van je huidige pc getest in het probleem pc.
-voeding van je huidige pc getest.
Het helpt allemaal niets? 8)7 Ik wil niet snugger doen... maar heb je het daadwerkelijk getest in andere systemen? :/ Snap niet waarom het niet zou moeten werken?

Dan vraag ik mij ook af: is de mem (3200) wel ok? (testen met memtest86)
Test je systeem eens helemaal kaal: mobo + cpu + mem.
Piept hij dan nog steeds niet? Zit de connector van je speaker wel op de juiste pinnen? B)

Daarnaast mag je best meer info geven over je systeem en de geschiedenis van het probleem geven.. Lees dit aub :)

[ Voor 13% gewijzigd door willy1986 op 27-09-2005 16:01 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Het klinkt heel nutteloos maar probeer alles nog maar eens een keer te testen. Het kan gewoon niet anders dat je iets over het hoofd hebt gezien. Het lijkt me stug dat het probleem vanuit het stopcontact komt (ook testen dus). Anders kan ik je het echt niet vertellen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Reset de BIOS ook eens, doe het geheugen er eens opnieuw in en probeer eens een A-merk voeding...

• Gumball
  • Niet online
Ja ik heb 't systeem al wel 20x in en uit elkaar gehaald, nieuw geheugen uit m'n eigen PC ingedaan, is niets mis mee. Test het systeem telkens kaal, dus alleen CPU, MOBO, geheugen en videokaart (en de voeding, die ik met een schroevendraaier aan en uit doe)

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb je de BIOS nu al gereset via je moederbord?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

Zit je cpu fan ook op de goede fan aansluiting op je mobo ??

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Gumball
  • Niet online
reset gedaan, geen nut, fan goed aangesloten.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

Gumball schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:47:
reset gedaan, geen nut, fan goed aangesloten.
heb je de reset knop ook aangesloten, ook es zonder proberen.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Pagina: 1