Toon posts:

torrents heel traag op 20 Mb glasvezelnet

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me dat ik topic 386785949 open over trage torrents, maar ik kon niks vinden waar ik wat aan had met de search.
Ik zit sinds kort thuis aangesloten op een glasvezelnetwerk met een bandbreedte van 20 Mb. Alleen als ik torrents wil downloaden gaat de downloads echt niet sneller dan 15 kB/s.
Ik heb mijn upload gelimiteerd op een halve MB per seconde, maar die komt ook niet veel hoger dan 20 kB/s.
Ik heb al verschillende poorten geprobeerd (en gefwd in de router uiteraard), maar niks helpt. De poorten zijn wel echt open, want dat heb ik gecontroleerd met een paar tests.
Ik heb ook een aantal verschillende clients geprobeerd (bitcomet, de standaard client en azureus) maar iedere keer hetzelfde resultaat.
Het netwerk waar ik op zit is een buurtnetwerk en de man die het hele project heeft opgezet heeft mij verteld dat er niets geblokt of afgeknepen zou worden, dus het lijkt me ook niet dat dat het kan zijn.

Iemand die misschien een idee heeft wat het probleem kan zijn?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
heb je met sites en andere downloads wel de snelheid? welke snelheid haal je op www.speedtest.nl?
Ben je niet in de war met Kb? Hoeveel mensen bieden dat spul wat je wilt downloaden aan? als dat er 1 is dan is het logisch dat het traag is.

De man heeft jou niets verteld maar vraag het eens aan hem dan...

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Geeft Azureus als je de configuratie wizard draait een NAT Error? Zo ja, heb je de poort niet goed geforward. Zo nee, zou ik even een andere poort proberen (pak een willekeurige poort boven de 30000 ofzo)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
het is ook echt 20 Mb als ik een test doe. HEt netwerk werkt verder perfect, alleen de torrents willen niet lukken.
Het is geen NAT probleem, de azureus test gaat gewoon goed
Ik heb al een hele zooi verschillende poorten geprobeerd, dat maakte ook weinig verschil helaas.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jouw download snelheid hangt af van het aantal mensen dat aan het seeden is en hun upload. Niet iedereen heeft een upload van 20Mbit/s ;)
Heb je al eens geprobeerd test files (van die 100mb pakjes) te downloaden van snelle servers?

@Jexp1: Of je leest eerst even de SP

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 27-09-2005 14:28 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoeveel seeds zijn er??

Verwijderd

Welke client gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:27:
Jouw download snelheid hangt af van het aantal mensen dat aan het seeden is en hun upload. Niet iedereen heeft een upload van 20Mbit/s ;)
Heb je al eens geprobeerd test files (van die 100mb pakjes) te downloaden van snelle servers?
Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Weet je waar ik die kan vinden?
Ik vrees trouwens dat dat niet gaat werken. Want ik heb wel torrents geprobeert met anderhalf duizend seeds en een handvol downloaders en dan ging het nog niet sneller dan 15 kB/s :(

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:28:
[...]

Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Weet je waar ik die kan vinden?
Ik vrees trouwens dat dat niet gaat werken. Want ik heb wel torrents geprobeert met anderhalf duizend seeds en een handvol downloaders en dan ging het nog niet sneller dan 15 kB/s :(
http://speedtest.cistron.nl bijvoorbeeld, maar met torrents met zoveel seeds zou je inderdaad verwachten dat de download wat sneller ging :/
Gaan p2p programma's wel sneller? edonkey/kazaa e.d.?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

sommige providers remmen tcp poorten die veel gebruikt worden door p2p netwerken, misschien es een andere range pakken

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:30:
[...]

http://speedtest.cistron.nl bijvoorbeeld, maar met torrents met zoveel seeds zou je inderdaad verwachten dat de download wat sneller ging :/
Gaan p2p programma's wel sneller? edonkey/kazaa e.d.?
Edonkey heb ik geprobeerd en limeware. Allebei ging ook niet echt met een fatsoenlijke snelheid.
Downloaden via irc gaat wel weer goed snel, maar dat is me net allemaal wat te omslachtig eigenlijk
(btw, die testfile van 100 mb ging met gemiddeld 1,5 MB/s dus aan de snelheid zal het niet liggen)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:32:
sommige providers remmen tcp poorten die veel gebruikt worden door p2p netwerken, misschien es een andere range pakken
Ik heb al tientallen verschillende ranges geprobeert, maar steeds hetzelfde resultaat.. :s

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:00

vr6-only

Blub Blub

als ik mijn download beperk in azureus dan zakt de snelheid ook flink in. gooi ik het weer open dan draait ie weer snel, probeer dat is. niets beperken en kijk ff of je nu wel goeie snelheden haalt.

je bent ook erg afhankelijk van seeders en leechers, vooral bij trackers waar je niet hoeft te registreren dan gaat het erg sloom, ook al zijn er genoeg seeders. probeer het is met een geregistreerde tracker.

It ain't stupid if it works!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

is er een mogelijkheid om je computer direct aan internet te hangen, ik heb het vermoeden dat de router de snelheid niet aankan

er is namelijk een verschil tussen 1x20mbps of 100x0.2mbps

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Niet beperken maakt geen verschil.
Dat van die geregistreerde trackers is inderdaad waar, maar dan nog. 15 kB/s... Ik gebruikte vroeger ook gewoon zoekmachines voor torrents en dan ging het toch echt een stuk sneller.

Mn pc rechtstreeks aansluiten wilde ik ook proberen, maar daar moet ik even iets voor kopen om utp kabel te verlengen, anders gaat het niet lukken.
Maarja, dat die router het niet zou aankunnen lijkt me toch sterk. Dat ie de max niet kan halen zou ik nog wel kunnen begrijpen, maar dat ie niet boven 15 kb/s per torrent uit kan komen :?

Voor het geval het er wat toe doet: Ik heb een 4 poorts router van linksys BEFSR41

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn pc direct aangelsoten, maar nu krijg ik alleen nog maar gele gezichtjes in azureus.
Ook die NAT test geeft nu errors. Het doet er hierbij niet toe welke poort ik gebruik.
Ik gebruik geen firewall. Betekent dit dat het wel mn provider is die de boel niet door wil laten?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:05:
Ik heb nu mijn pc direct aangelsoten, maar nu krijg ik alleen nog maar gele gezichtjes in azureus.
Ook die NAT test geeft nu errors. Het doet er hierbij niet toe welke poort ik gebruik.
Ik gebruik geen firewall. Betekent dit dat het wel mn provider is die de boel niet door wil laten?
Dat NAT gebeuren moet je nu juist uitschakelen, omdat je niet meer via een router werkt maar direct bent aangesloten :)

Verwijderd

Topicstarter
Wacky schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:21:
[...]

Dat NAT gebeuren moet je nu juist uitschakelen, omdat je niet meer via een router werkt maar direct bent aangesloten :)
Ik moet toch iets invullen bij welke poort ik wil gebruiken.
Wat ik daar ook invul, de smileys blijven geel...
Pagina: 1