[MSI NEO2] Promise controller werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 19:02
Dag allemaal,

Ik heb net een Promise FastTrak TX2000 in mijn pc gehangen, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. Ik krijg een hele vreemde error message bij het opstarten, zie pic:

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~acomley/DSC01969.JPG

Ik heb al gecheckt dat Vendor ID 105Ah Promise Technology is aan de hand van deze site:
http://www.qnx.org.ru/viewthread2n3083.html. Daar staat: Vendor ID = 105ah, Promise Technology.

Iemand enig idee wat de error betekend en of dit op is te lossen? Ik heb al een nieuwe bios erop gezet, en een oudere. Het bios flashen werkt, maar nog steeds de fout. In Windows wordt de kaart ook gewoon herkend and aangemerkt als zijnde operationeel. Maar ik krijg dus niet bij het opstarten de Promise BIOS waar je arrays e.d. kan aanmaken.

Iedere suggestie wordt zeer gewaardeerd.

Mvg. Alastair

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je een ander pci slot geprobeerd?

• loc
ShellGhost schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:16:
Heb je een ander pci slot geprobeerd?
Yup drie verschillende, waarvan twee eerst andere kaarten hadden draaien, respectievelijk een netwerkkaart en geluidskaart. Die andere kaartjes doen het prima...

Verwijderd

Met BIOS er opnieuw opgezet... bedoel je dan het BIOS van je moederbord of de firmware van de TX2000

Nog andere SCSI / RAID dingen aanstaan toevallig?

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 14:33 ]

• loc
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:20:
Met BIOS er opnieuw opgezet... bedoel je dan het BIOS van je moederbord of de firmware van de TX2000

Nog andere SCSI / RAID dingen aanstaan toevallig?
Oh sorry, firmware van de Promise Controller. Voor de rest heb ik zo min mogelijk aangezet van mijn moederbord, zoals SATA ports e.d., dus nee geen andere mass storage controllers.

Verwijderd

Can not be invoke?

in·voke
To activate or start (a program, for example).

Kennelijk zit er een optionele ROM op dat ding die ie niet kan starten (tenminste, hij denkt dat ie een OptionROM heeft).... ergens een jumpertje verkeerd ofzo?

Als je hier kijkt is er ook Windows software (PAM) waarmee je je array kunt bouwen

• loc
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:33:
Can not be invoke?

in·voke
To activate or start (a program, for example).

Kennelijk zit er een optionele ROM op dat ding die ie niet kan starten (tenminste, hij denkt dat ie een OptionROM heeft).... ergens een jumpertje verkeerd ofzo?

Als je hier kijkt is er ook Windows software (PAM) waarmee je je array kunt bouwen
Zitten geen jumpers op dat apparaat. Maar zal dat pam eens proberen, alhoewel het me toch niet lekker zit dat ie op het laagste nivo, de BIOS, niet (goed) werkt.

• loc
Hmm ik zat net te denken, ik kan alleen met dat PAM arrays maken als Windows mijn schijven die aan de TX2000 vastzitten ziet, wat dus niet het geval is, omdat de BIOS van die controller niet werkt...

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 13:46

amd187

Ondertitel

Heb je de kaart al in een andere pc geprobeerd? Ik heb je mail net ontvangen (Ik ben degene die hem die kaart heeft verkocht via V&A), maar ik heb deze error nog nooit gezien bij mij. Hij is gewoon werkend uit mijn pc gekomen (Asus A7N8X-Deluxe moederbord) en heeft ook nog een tijdje gedraaid op een A7V8X plank. Heb je deze error meteen gehad na het plaatsen van de kaart? Wat zijn eigenlijk je systeem specs, die zie ik nergens staan...

• loc
amd187 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:13:
Heb je de kaart al in een andere pc geprobeerd? Ik heb je mail net ontvangen (Ik ben degene die hem die kaart heeft verkocht via V&A), maar ik heb deze error nog nooit gezien bij mij. Hij is gewoon werkend uit mijn pc gekomen (Asus A7N8X-Deluxe moederbord) en heeft ook nog een tijdje gedraaid op een A7V8X plank. Heb je deze error meteen gehad na het plaatsen van de kaart? Wat zijn eigenlijk je systeem specs, die zie ik nergens staan...
Heb hem nog niet in een andere geprobeerd, zal ik vanavond of morgen proberen (heb het er even mee gehad op dit moment). Ik kreeg inderdaad direct die error, vanaf het plaatsen kon ik via geen enkele configuratie de BIOS van die kaart in komen.
Mijn specs:

MSI K8n Neo2 Platinum
AMD Athlon 64 3200+
2 x 512 Mb PC3200 GeIL DDR RAM
Gigabyte Radeon 9800 Pro (AGP)
Turtle Beach Santa Cruz geluidskaart
3Com 3C-905B-TX NIC

• amd187

amd187

Ondertitel

Heb je hem ook al geprobeerd zonder de Turtle Beach Santa Cruz en die 3com netwerk kaart?

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08-2025
Ik had precies hetzelfde verhaal als jij.

Setup :

Promise Fasttrack TX2200 RAID met nieuwste bios
Msi k8n Neo2 Platinum 54-G met 1.B mod bios

In het begin toen ik me Promise kaartje erin deed en me schijfjes eraan hing wou hij dus ook die hele boot rom niet laden en liet hij die error zien. nou heeft het bij mij geholpen om alle devices uit te schakelen in de bios die ik niet nodig had.

Dus iig de Sata Raid poorten, parralelle poort, Nvidia Lan, die Realtek boot agent disablen tijdens boot ( shift + F10 ), Nvidia Sata Raid agent Disablen. Bij mij deed hij het vervolgens weer, ik kreeg btw nog wel die error "Option ROM can not be invoke" maar ik kon wel in de setup van me Promise kaartje tijdens de boot en gewoon een raid-array instellen en windows hierop installen met gewoon normale performance.

Met bios 1.8 werd de promise kaart wel meteen goed herkend maar deze wou ik niet gebruiken omdat ik een Venice E6 CPU heb en die word pas echt ondersteund vanaf bios 1.9+. Dus de 1.8 bios kan je mischien ook nog proberen wil het bovenstaande niet werken.

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Mijn Promise SX6000 weigert zonder ingrijpen ook te booten, welliswaar met een andere foutmelding.

Indien ik gedurende de boot een aantal maal op escape druk, kan ik wel gewoon doorbooten naar windows en werkt de controller en de raid5 array zonder problemen.

Misschien kan je ook even proberen op escape te drukken.

• loc
m9nossie schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:28:
Ik had precies hetzelfde verhaal als jij.

Setup :

Promise Fasttrack TX2200 RAID met nieuwste bios
Msi k8n Neo2 Platinum 54-G met 1.B mod bios

In het begin toen ik me Promise kaartje erin deed en me schijfjes eraan hing wou hij dus ook die hele boot rom niet laden en liet hij die error zien. nou heeft het bij mij geholpen om alle devices uit te schakelen in de bios die ik niet nodig had.

Dus iig de Sata Raid poorten, parralelle poort, Nvidia Lan, die Realtek boot agent disablen tijdens boot ( shift + F10 ), Nvidia Sata Raid agent Disablen. Bij mij deed hij het vervolgens weer, ik kreeg btw nog wel die error "Option ROM can not be invoke" maar ik kon wel in de setup van me Promise kaartje tijdens de boot en gewoon een raid-array instellen en windows hierop installen met gewoon normale performance.

Met bios 1.8 werd de promise kaart wel meteen goed herkend maar deze wou ik niet gebruiken omdat ik een Venice E6 CPU heb en die word pas echt ondersteund vanaf bios 1.9+. Dus de 1.8 bios kan je mischien ook nog proberen wil het bovenstaande niet werken.

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1
Ik heb ook de E6 core Venice, dus wil ook niet terug naar een oude bios. Verder heb ik alles net als jij uit wat ik niet gebruik. Die foto heb ik alleen genomen toen ik de bios weer naar setup defaults had gezet, omdat ik dacht dat ik teveel had uitgezet...

• loc
Tweakertje schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:28:
Mijn Promise SX6000 weigert zonder ingrijpen ook te booten, welliswaar met een andere foutmelding.

Indien ik gedurende de boot een aantal maal op escape druk, kan ik wel gewoon doorbooten naar windows en werkt de controller en de raid5 array zonder problemen.

Misschien kan je ook even proberen op escape te drukken.
Tweakertje, Ik krijg niet eens de optie om de kaart aan te spreken tijdens het booten, dus kan ook nergens ESC drukken oid. :(

• loc
Nou boys & girls, goed nieuws! Joost mag weten wat ik gedaan heb, volgens mij de COM port uitgezet in de BIOS van mijn moederbord, en het werkt zowaar. Zonder foutmelding over de ROM overgens!

Dank voor alle suggesties!

• amd187

amd187

Ondertitel

Gelukkig, en je kan ook in het BIOS komen van de kaart zelf?

• loc
amd187 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:04:
Gelukkig, en je kan ook in het BIOS komen van de kaart zelf?
Yup, alles werkt naar behoren!

• amd187

amd187

Ondertitel

Das mooi :) have fun met je kaart :)
Pagina: 1