Ik ben voor klanten bezig om de windows 2003 server te upgraden met andere service pack. Dit doe ik remote. Maar als ik de sp geinstalleerd hebt zet hij automatisch de windows firewall aan. Op deze manier kom ik er dus niet meer in via de remote control. Hoe kan ik instellen dat bij de installatie van sp automatisch de firewall uitgezet wordt?
Verwijderd
Policy in je Active Directory lijkt me de meest voor de handliggende optie.
En als ze die niet hebben, de local policies van de server aanpassen.
En als ze die niet hebben, de local policies van de server aanpassen.
Dat bedoel ik niet.. als ik sp1 installeer voor windows2003 activeert hij automatisch de windows firewall, maar dat is dus niet de bedoeling hij moet nooit aan gaan, anders kom ik er nooit in met mijn remote control
Zit hier iets voor je bij: http://www.microsoft.com/.../servicepack/default.mspx
Ik kan me niet herinneren dat ik problemen had met het updaten naar Sp1 over RD...
Ik kon daarna gewoon weer via RDP erbij.
Ik kon daarna gewoon weer via RDP erbij.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Wij gebruike NetOp Remote Control maar komen er echt niet meer in. De enige mogelijkheid is om naar de klant te gaan en dan direct op de win2k3 server de firewall uitzetten, maar dit is niet de bedoeling.
Ik dacht ook redelijk zeker te weten dat de firewall niet aangezet werd door SP1 als die niet al aan stond.
Wel is het zo dat als je een 2003 met SP1 slipstreamt en dan installeert de firewall aan staat.
Wel is het zo dat als je een 2003 met SP1 slipstreamt en dan installeert de firewall aan staat.
Nou wij komen iig na de instal van sp1 voor win2003 niet meer in de server via NetOp. En dit is bij alle klanten zo, dus kan toch niet anders dat het gewoon aan de firewall ligt? Want als we hem namelijk handmatig op locatie weer uitzetten komen we er wel in. Mijn vraag was dus is er een paramater of iets dergelijk die je de setup mee kan geven zodat hij de firewall niet automatisch aanzet na het opnieuw opstarten van win2k3 voor sp1
waaaaarom gebruken mensen nog andere thrid-party rommel .... rdp is gewoon heel fijn en simpel
geloof me, je wil geen onzin meuk op je server (en ja netop valt zeker onder die noemer, net zoals pc anywhere e.d. crapy blue screen making rommel)
firewall staat standaard niet aan na installatie sp1 op 2003.....
geloof me, je wil geen onzin meuk op je server (en ja netop valt zeker onder die noemer, net zoals pc anywhere e.d. crapy blue screen making rommel)
firewall staat standaard niet aan na installatie sp1 op 2003.....
Installeren via RDP connectie dusVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:37:
Mijn vraag was dus is er een paramater of iets dergelijk die je de setup mee kan geven zodat hij de firewall niet automatisch aanzet na het opnieuw opstarten van win2k3 voor sp1
Dan staat ie niet aan.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verder snap ik niet waarom je idd niet via een GPO die firewall uitzet anders? Je ADM files kan je van te voren upgraden en je GPO om je firewall danwel NetOP door te laten kan je ook van te voren deployen? 
Als je dat niet wil kan je natuurlijk ook nog gaan rommelen met autologins, batchfiles die de firewall service stoppen, e.d.
Als je dat niet wil kan je natuurlijk ook nog gaan rommelen met autologins, batchfiles die de firewall service stoppen, e.d.
Het enige verkeer wat dus nog toegestaan wordt is rdp
Pagina: 1