janvk schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:58:
Je zal een keer op nieuw door de dns heen moeten lopen en instellen. Zorg dat bij forwarder de dns adressen van je provider ingesteld staan. Het is goed als je indd je clients automatisch adressen laat ophalen en het klopt ook dat daar het zelfde moet staan als je gateway dus zo ver alles goed.
Wat je moet doen is je dns server open en dan naar forwarders gaan daar de ipadressen van de dns van je provider in vullen bij interfaces zorg je dat je het ip adres hebt staan van de netwerkkaart die vervolgens met je switch en dan client si verbonden. Waar dat ip adres van je WINS vandaan komt is me niet helemaal duidelijk( heb je wins geinstalleerd is in principe niet nodig en dan zou het alsnog identiek moeten zijn aan gateway en interne dns).
Dan open je dhcp en ga je naar je scope die je hebt aangemaakt en dan naar scope-opties.
Zorg dat de volgende zaken daar staan heb voor optienaam alleen het bijbehorende nummer in gevuld dat was wat makkelijker.
Optienaam Waarde
003 192.168.60.1
006 192.168.60.1
015 (je domeinnaam zag iets met balzaal geloof ik)
044 162.168.60.1
046 0x8
herstart dan de hele handel eens en kijk eens of het beter gaat.
PS neem aan dat je op netwerkkaart die met je router verbinden is als adres hebt staan 192.168.0.1 en dat het bovenstaande een typefout is succes.
Jan
Deze waarden zijn precies zo ingesteld. Bedankt voor het schematje. Ik denk dat het toch iets met de DNS adressen te maken heeft. Als ik de DNS server open, naar forwarders ga, staat bij dns server een paar ip's, ik heb hier een screenshotje van gemaakt, opgeslagen en de dns -adressen van kpn hier ingevuld. i-net doet het nu afwachten of i-net het constant doet wat voorheen niet zo was.
[EDIT] Ik ben nog iets wijzer geworden: Het invoeren van de DNS-adressen heeft niet geholpen, maar ik ben er achter dat internet geen problemen ondervindt op de server. Als het bij een client niet werkt, blijft het op de server gewoon werken. Ik heb op de server ook nog nooit de melding gehad dat de pagina niet kan worden weergegeven wat dus op de clients regelmatig voorkomt.
[
Voor 17% gewijzigd door
The_Priest op 06-10-2005 13:27
]