[2003] Internet verbinding valt soms weg

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 11:33
De situatie: Eén server met win 2003 server, 5 clients met XP, ADSL verbinding.

Het probleem: Bij het gebruik van internet lijkt het net of internet soms niet werkt. Bij het opvragen van een pagina, gebeurt het wel eens dat de pagina niet kan worden weergegeven. Als je dan op vernieuwen klikt doet de pagina het wel. Ook als iemand aangemeld is met Skype gebeurt het regelmatig dat diegene offline en dan weer online gaat.

Wat zou hier de oorzaak van zijn? Naar mijn idee ligt het aan de server. MSN doet het wel constant.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe connect je dan naar internet??

• The_Priest
Met ADSL

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

Ik denk dat er bedoelt wordt of je ISA server gebruikt of dat de stations rechtstreeks internet krijgen van de router.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

LAN schema graag. Is je Server een Gateway of zitten alle PC's via een Hub op de ADSL verbinding ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• janvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 10:43

janvk

No OnE LiVeS 4-Ever

dns instellingen staan niet goed, dat loopt niet lekker en geeft dat probleem.

Welke dns servers heb je op je clients ingesteld staan en hoe krijgen je clients die (via dhcp of hard ingesteld).

Wat staat er ingesteld op de verbindingen op je server, werk je op je server met 1 netwerkkaart of met 2 netwerkkaarten??

• The_Priest
De server zit aangesloten op de modem, op de server staat dus 2003, de andere netwerkkaart is aangesloten op de switch, deze verdeelt dus het internet over de PC's. De server is dus de gateway. Verder fungeert de server als DHCP server en krijgen de clients dus automatisch een IP adres.

[ Voor 29% gewijzigd door The_Priest op 28-09-2005 13:35 ]

• The_Priest
janvk schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:47:
dns instellingen staan niet goed, dat loopt niet lekker en geeft dat probleem.

Welke dns servers heb je op je clients ingesteld staan en hoe krijgen je clients die (via dhcp of hard ingesteld).

Wat staat er ingesteld op de verbindingen op je server, werk je op je server met 1 netwerkkaart of met 2 netwerkkaarten??
DNS staat bij de clients op automatisch toewijzen. Zou het dit zijn? Ik heb bij mij thuis chello, daar kreeg ik dagelijks de configuratie interface van de modem. Dit heb ik toen ook verholpen door een DNS adres in te voeren. Dat heb ik toen van de site van chello afgehaald.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Welk DNS adres hebben je clients gekregen als je via de command prompt met ipconfig /all kijkt?
Ik gok dat je server geen (goed) adres geeft.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• The_Priest
DNS is hetzelfde als de gateway dus het ip van de server 192.168.60.1, is niet goed ofwel?
Als ik de server een goede DNS geef krijgen de clients dat dan ook?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb je op de server ergens DNS adressen van je provider ingesteld?
Aangezien je Win2k3 server draait neem ik aan dat die server ook DNS server is. Heb je de zones goed aangemaakt, zitten er DNS server adressen van je provider bij je forwarders?

Probeer eens het volgende als het weg valt:
- probeer vanaf de client om de website op naam te pingen
- probeer vanaf de client om de website op ip-adres te pingen
- doe een nslookup en kijk of dit goed gaat (open cmd, type nslookup, voer google.nl in als voorbeeld) als hier een time-out op volgt gaat er iets met je dns fout.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• The_Priest
Ik zal eens wat meer informatie geven. Ik zit hier nog niet zo lang dus voor mij was het ook nog niet helemaal duidelijk.

De situatie is als volgt:
Internet komt binnen Op een router, de NETGear FVS318. Deze router heeft het WAN IP adres 10.0.0.151. Bij domain-name server staat het adres: 10.0.0.138. Het LAN ipadres is 192.168.0.1.

Deze router is met een poort verbonden met de server op de WAN-netwerkkaart het volgende IP-adres: 192.168.0.10. Default gateway en DNS-server zijn beide 192.168.0.

De LAN-netwerkkaart van de server heeft het volgende IP-adres: 192.168.60.1. Als DNS staat ook 192.168.60.1 ingesteld. Bij primary WINS server staat: 192.168.16.2.

Vanuit de LAN-poort (gigabit) gaat een kabel naar de gigabit aansluiting van de switch. Vanuit hier gaan alle kabels naar de PC's.

De clients krijgen een ip en dns automatisch toegewezen.

Staat er ergens een DNS fout ingesteld?

• The_Priest
Bij de DNS server event viewer staan logs zoals deze:The DNS server was unable to complete directory service enumeration of zone zaalbal.local. This DNS server is configured to use information obtained from Active Directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and repeat enumeration of the zone. The extended error debug information (which may be empty) is "". The event data contains the error.

• janvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 10:43

janvk

No OnE LiVeS 4-Ever

Je zal een keer op nieuw door de dns heen moeten lopen en instellen. Zorg dat bij forwarder de dns adressen van je provider ingesteld staan. Het is goed als je indd je clients automatisch adressen laat ophalen en het klopt ook dat daar het zelfde moet staan als je gateway dus zo ver alles goed.

Wat je moet doen is je dns server open en dan naar forwarders gaan daar de ipadressen van de dns van je provider in vullen bij interfaces zorg je dat je het ip adres hebt staan van de netwerkkaart die vervolgens met je switch en dan client si verbonden. Waar dat ip adres van je WINS vandaan komt is me niet helemaal duidelijk( heb je wins geinstalleerd is in principe niet nodig en dan zou het alsnog identiek moeten zijn aan gateway en interne dns).

Dan open je dhcp en ga je naar je scope die je hebt aangemaakt en dan naar scope-opties.

Zorg dat de volgende zaken daar staan heb voor optienaam alleen het bijbehorende nummer in gevuld dat was wat makkelijker.

Optienaam Waarde
003 192.168.60.1
006 192.168.60.1
015 (je domeinnaam zag iets met balzaal geloof ik)
044 162.168.60.1
046 0x8

herstart dan de hele handel eens en kijk eens of het beter gaat.

PS neem aan dat je op netwerkkaart die met je router verbinden is als adres hebt staan 192.168.0.1 en dat het bovenstaande een typefout is succes.

Jan

• The_Priest
Ik heb nog wat research gedaan, ik kwam bij het volgende uit:
http://support.microsoft.com/kb/291382

Hier staat dat ik niet een DNS van de i-net provider moet gebruiken omdat ik dan fouten krijg in bijv. de active directory.

• The_Priest
janvk schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:58:
Je zal een keer op nieuw door de dns heen moeten lopen en instellen. Zorg dat bij forwarder de dns adressen van je provider ingesteld staan. Het is goed als je indd je clients automatisch adressen laat ophalen en het klopt ook dat daar het zelfde moet staan als je gateway dus zo ver alles goed.

Wat je moet doen is je dns server open en dan naar forwarders gaan daar de ipadressen van de dns van je provider in vullen bij interfaces zorg je dat je het ip adres hebt staan van de netwerkkaart die vervolgens met je switch en dan client si verbonden. Waar dat ip adres van je WINS vandaan komt is me niet helemaal duidelijk( heb je wins geinstalleerd is in principe niet nodig en dan zou het alsnog identiek moeten zijn aan gateway en interne dns).

Dan open je dhcp en ga je naar je scope die je hebt aangemaakt en dan naar scope-opties.

Zorg dat de volgende zaken daar staan heb voor optienaam alleen het bijbehorende nummer in gevuld dat was wat makkelijker.

Optienaam Waarde
003 192.168.60.1
006 192.168.60.1
015 (je domeinnaam zag iets met balzaal geloof ik)
044 162.168.60.1
046 0x8

herstart dan de hele handel eens en kijk eens of het beter gaat.

PS neem aan dat je op netwerkkaart die met je router verbinden is als adres hebt staan 192.168.0.1 en dat het bovenstaande een typefout is succes.

Jan
Deze waarden zijn precies zo ingesteld. Bedankt voor het schematje. Ik denk dat het toch iets met de DNS adressen te maken heeft. Als ik de DNS server open, naar forwarders ga, staat bij dns server een paar ip's, ik heb hier een screenshotje van gemaakt, opgeslagen en de dns -adressen van kpn hier ingevuld. i-net doet het nu afwachten of i-net het constant doet wat voorheen niet zo was.

[EDIT] Ik ben nog iets wijzer geworden: Het invoeren van de DNS-adressen heeft niet geholpen, maar ik ben er achter dat internet geen problemen ondervindt op de server. Als het bij een client niet werkt, blijft het op de server gewoon werken. Ik heb op de server ook nog nooit de melding gehad dat de pagina niet kan worden weergegeven wat dus op de clients regelmatig voorkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door The_Priest op 06-10-2005 13:27 ]

Pagina: 1