Toon posts:

[WiFi] Blijft netwerkadres proberen verkrijgen...

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een WiFi netwerk draaien maar heb sinds gisteren een dom probleem waar ik geen verklaring voor vindt. Heb al op ettelijke plaatsen gezocht.

Ik gebruik vaste ip's omdat ik DHCP altijd uitzet op wireless routers. Dat werkte altijd al zonder enig probleem. Nu zat ik gisteren bij een vriend en wilde daar met mijn laptop even mee op zijn wireless netwerk. Heb daarom mijn tcp/ip settings even terug op automatisch gezet. Ook geen probleem, ik kan op zijn netwerk.

Nu kwam ik terug thuis en stel opnieuw mijn vast ip in voor thuisgebruik. Op zich werkt het perfect, ik kan gewoon online, maar nu blijft er constant dat bolletje onder mijn draadloos icoontje over en weer gaan en meld hij dat hij probeert een netwerkadres te verkrijgen. En dit deed hij darvoor niet. En als ik de eigenschappen neem staat er duidelijk 'handmatig ingesteld' en ik kan ook zondermeer online.

Maar waarom blijft hij dan toch steeds weer proberen iets te krijgen dat hij niet nodig heeft ?

Dus alles werkt perfect maar dat (onnodig) bewegende bolletje irriteert me... :)

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 14:58

Mike78

Always

Dat heb ik ook af en toe en heb tot nu toe nog geen verklaring kunnen vinden, dus ik blijf het topic even volgen.

Na een reboot is het trouwens meestal weg, maar soms verschijnt het weer zo ineens.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer de enige met dat probleem ?

Verwijderd

8)7 :(
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:32:
Ben ik weer de enige met dat probleem ?
Jullie zijn echt niet de enigen en ook ik kijk uit naar een oplossing van dit probleem. Hoe lang ik hier al mee bezig ben geweest wil je niet weten. Wat me trouwens opgevallen is: als je de services wireless zero configuration herstart of windows firewall/internet verbinding even aan zet is het probleem voor dat moment opgelost. (Ik gebruik standard Comodo FW) Als je deze services aan laat staan en opnieuw verbinding maakt heb je hetzelfde probleem weer terug.... 8)7 |:(