twee keer een login scherm bij vpn

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04 14:02
IK heb een probleempje. Situatie w2k server op het bedrijf, en xppro thuis.
Ik wil via pptp kunnen inloggen en ik ben zover dat als ik op de client (thuis) een verbinding wil gaan maken vraagt hij mij om een gebruikers naam en een wacht woord. (tot zover is het normaal) Als ik hier door heen ben krijg ik de melding dat de vpn verbinding is gemaakt, maar als ik dan het adres van de server intyp bij de internetbrowser dan vraagt hij weer om een gebruikersnaam en een wachtwoord .Terwijl ik als de administrator ingelogd ben zou je zeggen. Ik heb hier in het forum niets over kunnen vinden en google bracht me ook niet veel verder. misschien 1 van jullie ???? het is vast heel simpel maar als je niet weet hoe... :?

Verwijderd

Ondanks dat je een naam en wachtwoord hebt opgegeven voor de VPN verbinding zal je je ook bij de (file)server moeten aanmelden. Standaard probeert Windows je aan te melden met het ingelogde account op je XP machine maar die herkent de server niet en daarom krijg je nog een verzoek om gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruik deze notatie: "DOMEIN\gebruikersnaam" of "SERVERNAAM\gebruikersnaam" met bijbehorend wachtwoord.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:29
benprint schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:37:
maar als ik dan het adres van de server intyp bij de internetbrowser dan vraagt hij weer om een gebruikersnaam en een wachtwoord.
Connect je naar een website of start je een filesharing connectie op?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:41:
Ondanks dat je een naam en wachtwoord hebt opgegeven voor de VPN verbinding zal je je ook bij de (file)server moeten aanmelden. Standaard probeert Windows je aan te melden met het ingelogde account op je XP machine maar die herkent de server niet en daarom krijg je nog een verzoek om gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruik deze notatie: "DOMEIN\gebruikersnaam" of "SERVERNAAM\gebruikersnaam" met bijbehorend wachtwoord.
Dat zou het ook volgens mij moeten zijn, je username/password op de server komt niet overeen met die van de server, dus vraagt ie het opnieuw.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

benprint schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:37:
Als ik hier door heen ben krijg ik de melding dat de vpn verbinding is gemaakt, maar als ik dan het adres van de server intyp bij de internetbrowser dan vraagt hij weer om een gebruikersnaam en een wachtwoord .Terwijl ik als de administrator ingelogd ben zou je zeggen.
Een PPTP inbelverbinding staat los van het benaderen van resources op dat netwerk (shares, printers) als je niet inbelt vanaf een machine die lid is van het domain en ingelogd is met geldige credentials voor dat domain.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device