Toon posts:

Wie helpt computerkruk met vraagje???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een PLEXTOR IDE brander aangeschaft. Alleen is de cdrom speler te traag met DAE. Nu heb ik het voornemen om een Plextor 40x SCSI cdrom speler + SCSI controller aan te schaffen.

Werkt dit samen met elkaar als ik 'on the fly' wil kopieren op 12x speed?????

Many thanks :Y)

Verwijderd

Werkt vast, maar als ik jou was zou ik die IDE brander maar terugbrengen als je toch al SCSI zit te overwegen. Ik heb liever een IDE CD-ROM en een SCSI branden (als ik mocht kiezen, ik heb ze uiteraard allebij SCSI).

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Het is de PC van mijn vader, dus denk ik geen optie (dat inruilen)

Weet iemand anders mischien nog een IDE cdrom speler die minimaal 12x DAE trekt??

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kenwood true 72x die trekt bijna 48x DAE. Is trouwens een ide speler....

Verwijderd

Ja dit is echt een perfecte combinatie! Les maar:
Op zondag 14 januari 2001 15:11 schreef Marsipulami het volgende:
Hi Smarron!

Let bij de aanschaf van een cd-romspeler even op de DAE-snelheid van de speler. Er zijn zat 50/52-speed spelers die een DAE-snelheid van nog geen 8-speed halen.

DAE staat voor Digital Audio Extraction, DAE-snelheid is dus die snelheid waarmee de speler audio cd's kan lezen. Dit is erg belangrijk wanneer je 'on the fly' (direct van cd-rom naar brander, zonder harddisk dus) cdr(w)'s wilt branden. Je kunt dan de allersnelste brander hebben, toch bepaalt de DAE-snelheid van je cd-romspeler dan de snelheid van het branden.

Een en ander is getest op het volgende adres: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89&page=9

In deze test is een aantal spelers onder de loep genomen, waarbij slechts 2 in aanmerking komen om op 12-speed 'on-the-fly' te branden: de Plextor 40-speed (SCSI) en de Kenwoord 72-speed.

Wat betreft eigen ervaring kan ik je het volgende vertellen: Ik heb nu een weekje of drie de Plextor 40-speed (Plextor UltraPlex 40max SCSI) en hij draait echt perfect. Het is de stilste speler die ik tot nu toe heb gehad. Installatie was een eitje (geen uitdaging dus). En de combinatie met mijn brander (ook Plextor, Plexwriter 12/10/32s, ook SCSI dus) is werkelijk perfect. Branden is geen enkel probleem, 'on-the-fly' absoluut ook niet, welk brand-programma je ook gebruikt. ik heb er nu al 40 cd's op gebrand: no problemo. Maar nu heb ik het te veel over de brander, je vraag ging tenslotte over de speler.

Ik heb ook een aantal cd's geript. Dus gelezen van de cd-romspeler en weggeschreven naar de harddisk/ Daarmee kun je dus de DAE-snelheid van je speler testen. En inderdaad, bij het eerste nummer haalt ie een snelheid van zo'n 18/19-speed. Een cd-speler leest van binnen naar buiten. --> De cd-spelers draaien (tegenwoordig) op een constante snelheid. --> Een rondje aan de binnenkant van de cd is kleiner dan aan de buitenkant. --> Aan de binnenkant van de cd leest de speler dus het langzaamst.

Als je nu de snelheid van de eerste (audio)track test, weet je min of meer de minimum snelheid van DAE. Eeen programma'tje waar je mee kan testen vind je bijvoorbeeld op: http://209.15.164.79/go.php3?link=cddae.html

Ik hoop dat je wat kunt met deze info, ik kan je de Plextor in ieder geval van harte aanbevelen. Wat betreft andere (moderne) spelers heb ik zelf geen ervaring.

De groeten!!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43
Maar die kenwood schijnt het niet echt zuiver te doen, toch wel belangrijk!
Pagina: 1