Hallo,
Ik heb een Access database waar een tabel in staat met OLE objecten (word, excel en pfd besanden).
Hiervoor heb ik een formulier gemaakt dat de objecten toont en waar je met een tekstvak een omschrijving aan het object kan geven.
Het moet ook mogelijk zijn om het object door middel van een knop te openen.
Het object zit in een Kader voor afhankelijk object met als bijschrift OLE
De knop om het object te openen bevat de volgende code:
Bij een pdf bestand wordt netjes Adobe Reader gestart en wordt het document daarin geopend.
Bij een Word of excel bestand gebeurd dit echter niet, maar kan ik het document binnen het forumulier bewerken.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het document buiten Access wordt geopend?
Ik heb een Access database waar een tabel in staat met OLE objecten (word, excel en pfd besanden).
Hiervoor heb ik een formulier gemaakt dat de objecten toont en waar je met een tekstvak een omschrijving aan het object kan geven.
Het moet ook mogelijk zijn om het object door middel van een knop te openen.
Het object zit in een Kader voor afhankelijk object met als bijschrift OLE
De knop om het object te openen bevat de volgende code:
code:
1
2
| OLE.Setfocus DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, acObject, acObjectUpdate, acMenuVer70 |
Bij een pdf bestand wordt netjes Adobe Reader gestart en wordt het document daarin geopend.
Bij een Word of excel bestand gebeurd dit echter niet, maar kan ik het document binnen het forumulier bewerken.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het document buiten Access wordt geopend?
Sometimes human's are...