Draadloze muis op 50 meter

Pagina: 1
Acties:
  • 2.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
In onze kerkzaal komt in de zaal bij het mengpaneel een computer te staan. Deze staat ongeveer 30 meter vanaf het podium. We willen de spreker nu vooraan op het podium de mogelijkheid bieden om zelf presentaties met een draadloze muis te bedienen.

Als de cradle bij de computer staat moet de muis dus een afstand van ongeveer 50 meter afleggen (de spreker moet ook een beetje heen en weer kunnen lopen natuurlijk en ik neem voor de zekerheid maar wat speling). Ik heb behoorlijk rondgezocht en m'n conclusie is eigenlijk dat zulke muizen er wel ooit waren, maar dat fabrikanten die dingen niet meer maken omdat een kortere afstand minder energie verbruikt en een batterij dus langer meegaat. Logisch voor een gamer, maar niet handig voor mij ;)

Toen had ik het idee om de cradle in de buurt van het podium te plaatsen en dan te verlengen met een USB-kabel naar de computer, maar USB-kabels schijn je niet meer dan een paar meter te moeten verlengen omdat je dan kuurtjes begint te krijgen. Ook geen optie dus.

Toen dacht ik nog aan een Bluetooth Class I (bereik: 100 meter) oplossing, alleen kan ik geen muis met Bluetooth Class I vinden :X.

Tot slot zag ik nog te Logitech Cordless Presenter op 2,4 Ghz maar ook die laat me in de steek op 15 meter.

Toen was ik een beetje leeg met ideeën dus vraag ik u - o geliefde tweakers O-) - om raad...

Weet iemand een muis die wèl 50 meter af kan leggen, of die wèl Bluetooth Class I is, of heeft iemand nog een creatieve brainstorm?

En uiteraard - het is een kerk- mag het niet te veel kosten :P

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Misschien zoiets icm een BT muis?
http://www.cool-prices.nl...49c9bf83a26fdabc0cd3931e2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
Dat is inderdaad een class I apparaat, maar als de muis zelf niet van die class is, heeft het toch geen nut? De muis communiceert toch heen en weer, dus moet zelf ook een bereik van 100 meter hebben, toch? Of zit ik op het verkeerde been? Als dat niet zo is, is het inderdaad makkelijk en goedkoop op te lossen... :)

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je zou zeggen dat je dan met een muis 100 meter ver kan zitten...
Anders bel je Cool-Prices op voor de zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

als je 50 meter ver weg zit via bluetooth.. wordt dat niet hardstikke traag en haperend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Aansturen via een dumb terminal oid?
offtopic:
Ik weet niet of je in een jonge of oude gemeente zit, maar pas wel op met straling & pacemakers :)

[ Voor 17% gewijzigd door Eusebius op 27-09-2005 13:07 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82119

Geinig, ik ga binnenkort met exact hetzelfde probleem voor exact dezelfde situatie zitten. Dat het een probleem was had ik al bedacht, maar aandacht aan de oplossing had ik nog niet besteed.

Nu ik er over denk zou een USB-extender en oplossing kunnen zijn, bij Blackbox, bv. deze USB Cat5 Extender (IC244A) voor EUR 125,-

Toevoeging:
Voor kleinere presentatieruimten gebruikte ik tot nog toe een simpele ir-afstandsbediening, een serieele zelfbouw receiver en Girder. Dan heeft de presentator geen muis waar'ie rare dingen mee kan doen en de ir-receiver zou je onder het presentatiescherm kunnen hangen of zo; ik weet alleen niet of rs232 wel 50 meter haalt...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 82119 op 27-09-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Ik weet dat de kerk momenteel verlegen staat om zieltjes, maar daar zou toch ook een oplossing in kunnen liggen...
Spreek af dat als de spreker doordringend naar een persoon naast PC kijkt en knikt, dat de volgende slide mag komen, low tech, doch doeltreffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
Eusebius schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:07:
Aansturen via een dumb terminal oid?
offtopic:
Ik weet niet of je in een jonge of oude gemeente zit, maar pas wel op met straling & pacemakers :)
terminal wil ik eigenlijk niet... werkt toch wel een beetje vertragend en vinnik gewoon niet handig ;)

straling & pacemakers... tja er zitten wat oudjes maarja dan maken ze wel meteen ruimte voor jonkies :P... nee het lijkt me sterk dat een bluetooth zendertje de pacemaker van slag brengt toch..? er staat trouwens wel meer draadloze apparatuur voor microfoons enzo... das wel een totaal andere frequentie maar dat heeft tot nu toe ook nog nooit voor een hartaanval gezorgd hoor :)
Anoniem: 82119 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:13:
Geinig, ik ga binnenkort met exact hetzelfde probleem voor exact dezelfde situatie zitten. Dat het een probleem was had ik al bedacht, maar aandacht aan de oplossing had ik nog niet besteed.

Nu ik er over denk zou een USB-extender en oplossing kunnen zijn, bij Blackbox, bv. deze USB Cat5 Extender (IC244A) voor EUR 125,-
werken ze ook echt? want dan is het misschien wel een aardige optie...
Zerveza schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:22:
Ik weet dat de kerk momenteel verlegen staat om zieltjes, maar daar zou toch ook een oplossing in kunnen liggen...
Spreek af dat als de spreker doordringend naar een persoon naast PC kijkt en knikt, dat de volgende slide mag komen, low tech, doch doeltreffend.
nah het moet wel leuk blijven he :) het is ook de bedoeling dat de spreker met de muis eventueel dingen kan aanwijzen of dingen kan aanklikken e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door StalieN op 27-09-2005 13:35 ]

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
StalieN schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:31:
[...]

terminal wil ik eigenlijk niet... werkt toch wel een beetje vertragend en vinnik gewoon niet handig ;)

straling & pacemakers... tja er zitten wat oudjes maarja dan maken ze wel meteen ruimte voor jonkies :P... nee het lijkt me sterk dat een bluetooth zendertje de pacemaker van slag brengt toch..? er staat trouwens wel meer draadloze apparatuur voor microfoons enzo... das wel een totaal andere frequentie maar dat heeft tot nu toe ook nog nooit voor een hartaanval gezorgd hoor :)
En maar denken dat ze vallen in de Geest :p
[...]
werken ze ook echt? want dan is het misschien wel een aardige optie...

[...]

nah het moet wel leuk blijven he :) het is ook de bedoeling dat de spreker met de muis eventueel dingen kan aanwijzen of dingen kan aanklikken e.d.
Het aanwijzen zou ik met een laser oid doen, dat je direct op het scherm aanwijst. Anders moet elke spreker een goede hand / oog coordinatie hebben. Lijkt me lastig, als je verschillende sprekers hebt.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
het scherm hangt ongeveer recht boven de spreker dus die krijgt een nekkramp alsie dingen moet aanwijzen... er staat een TFT op het podium die de beamer mirrored, dus de spreker kan met een muis op de kansel goed aan de slag... een spreker die een presentatie gebruikt weet hoe een muis werkt dus dat is geen probleem...

de mooiste (en goedkoopste) oplossing is tot nu toe als die BT class 1 werkt... alleen weet ik dus niet of dat samen met een class 2 muis nog steeds een bereik van 100 meter geeft... ik heb cool-prices gemaild... maar misschien weet hier iemand het?

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:16

Geckoo

Good news, everyone!

Is die muis puur nodig voor het door klikken van de sheets of is het ook de bedoeling dat iemand de muis bewegen?
want als het alleen voor klikken is kan het dan met ir?

eventueel een goedkope manier om te verlengen. verlengkabels van ps/2? je zou moeten kijken of die verder kunnen dan usb (zonder data verlies) en daarnaast heb je al ervaring met draadloze muizen? in mijn vorige huis kon ik met mijn logiteck cordless desktop makkelijk vanuit een andere kamer de muziek aan en uit zetten etc. Ik denk dat in een open ruimte dit ook makkelijk haalbaar is met een "normaal" setje. gaat eens experimenten, vraag in je omgeving naar draadloze apperaatuur om ff te lenen, kost het niks, leer je een hoop.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
(zoals ik al zei:) de muis moet ook bewogen kunnen worden

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik meen weleens afstandsbediendingen gezien te hebben die geleverd worden bij een beamer die fungeren als muis, maar uitgevoerd zijn als afstandsbediening met mini-joystick. Zo'n ab werkte dan via infrarood samen met de beamer die het signaal via ps/2 of usb naar de pc stuurde. Dat is dus niet goed passend in deze situatie. Daarnaast waren die tools erg duur voor de geboden functionaliteit.

Of die USB-extenders goed werken weet ik niet.

Een beetje googlen op "presentation remote" evt aangevuld met "mouse" levert zo te zien zinvolle resultaten op. Heeft iemand ervaring met zo'n product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
je kan toch ook gewoon een normale muis nemen met een lange kabel ipv usb kabel die geven het wel door volgens mij :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet gewoon die extender nemen, werkt uitstekend, en is gewoon een stuk betrouwbaarder.

Alle andere oplossingen komen echt serieus in de problemen op die afstand, IR over 50M is geen makkie, moet je goed richten (denk maar eens aan je eigen afstandsbediening... 10-15M is vaak de max)
Speciale IR of RF dingen zijn vaak kwetsbaar, zuipen batterijen of niet te betalen. En als je gezeur krijgt ben je meteen helemaal klaar. Ook werkt het vaak anders dan je gebruikers thuis zouden verwachten.

Die Extender zorgt ervoor dat je een muis met een touwtje (=goedkoop) kunt gebruiken of snel een muis kunt wisselen (= betrouwbaar)
Ook USB sticks en andere rommel kun je er dan gewoon insteken, ideaal als je een keer wat anders doet. Printertje neerzetten en je kunt meteen iedereen een uitdraai van de dienst meegeven :)

[ Voor 33% gewijzigd door TheGhostInc op 27-09-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Bij sommige beamers kan je met de afstandsbediening van de beamer ook de muis besturen.
ik heb hier op het werk 3 sharp beamers en bij 2 daar van is dit mogelijk

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Laatst online: 25-05 21:50
ati remote wonder II een geweldig bereik en is radiografisch. Het is weliswaar een afstandsbediening, maar er zit ook een muisknop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
TheGhostInc schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:20:
Je moet gewoon die extender nemen, werkt uitstekend, en is gewoon een stuk betrouwbaarder.

Alle andere oplossingen komen echt serieus in de problemen op die afstand, IR over 50M is geen makkie, moet je goed richten (denk maar eens aan je eigen afstandsbediening... 10-15M is vaak de max)
Speciale IR of RF dingen zijn vaak kwetsbaar, zuipen batterijen of niet te betalen. En als je gezeur krijgt ben je meteen helemaal klaar. Ook werkt het vaak anders dan je gebruikers thuis zouden verwachten.

Die Extender zorgt ervoor dat je een muis met een touwtje (=goedkoop) kunt gebruiken of snel een muis kunt wisselen (= betrouwbaar)
Ook USB sticks en andere rommel kun je er dan gewoon insteken, ideaal als je een keer wat anders doet. Printertje neerzetten en je kunt meteen iedereen een uitdraai van de dienst meegeven :)
:D ok... extender it is... denk ik :) want ik heb nog wel een vraagje... die kabel trek ik natuurlijk niet recht naar voren dus ik moet ff gaan meten hoeveel meter er nodig is om netjes weggewerkt naar het podium te komen... maar stel dus dat ik de extender van 100 meter nodig zou hebben... los van dat dat ding reteduur is... er staat 'only 12Mbps'... dus niet '1.5Mbps'... heeft dat gevolgen voor mijn muis?

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:26
Je hebt tegenwoordig zoveel verschillende afstandsbedienigen voor PC's die moeten toch deze afstand halen? Lijkt me ook veel gemakkelijker voor een presentatie. Je hoeft toch alleen maar naar links of rechts te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
StalieN schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:01:
(knip)

de mooiste (en goedkoopste) oplossing is tot nu toe als die BT class 1 werkt... alleen weet ik dus niet of dat samen met een class 2 muis nog steeds een bereik van 100 meter geeft... ik heb cool-prices gemaild... maar misschien weet hier iemand het?
Nee dat werkt niet, beide apparaten moeten dan class1 zijn. Je kan het vergelijken met wifi, als je 802.11g snelheden wil halen, moeten beide apparaten deze standaard ondersteunen. Dit geldt dus ook bij bt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
ok.. thx :) dan valt die definitief af

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino!
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-01-2018
Je kunt aan de ontvangerzijde een antenne installeren. BT is een frequentie van rond de 2500 MHz... dus je kunt bv WiFi patch(of richt-) antennes gebruiken.

Je hebt dan algauw een 9 dB versterking en dat is bijna 10 keer vermogenswinst.

Wel een beetje solderen... als je dat niet erg vindt.

EDIT: ik ben een beetje sloom.... je hebt gewoon een draadloze muis dus en geen BT... uhm welke frequentie? Ik gok op 433 MHz.. dat zijn ook nog wel kleine antennes en volop te koop (zoek bij radiozendamateurs).

[ Voor 28% gewijzigd door Pino! op 27-09-2005 16:03 ]

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StalieN schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:29:
los van dat dat ding reteduur is... er staat 'only 12Mbps'... dus niet '1.5Mbps'... heeft dat gevolgen voor mijn muis?
Dat hangt er vanaf wat je muis aan USB standaarden ondersteunt...
12Mbps is Full-Speed USB (uit de 1.1 standaard).
Ik denk dat USB 2 ook wel terug kan vallen op tot die snelheid.

Als je verder zoekt dan Blackbox kun je denk ik makkelijk goedkopere versies vinden van dat soort apparaten (als je er een vind; wil dat dat dan even delen hier? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
ik denk dat ik voor het blackbox idee ga... en ik zal nog even kijken of die goedkoper te vinden zijn :)
maarreh... klopt het dat ik tussen die twee extensionkastjes een CAT5 kabel moet stoppen? En is dat een gewone UTP kabel of moet ik daar iets speciaals voor aanschaffen?

tot nu toe alvast bedankt voor alle ideeën :)

www.stevelock.nl

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wireless presenter moet je een op zoeken
dan kijg je dit soort shit ... http://www.cp-av.com/gyration%20remote.htm
30 meter. afstand. maar dat is maar 5 minuten zoekwerk

Iperf

• StalieN
ok dat ziet er leuk uit... 30 meter afstand is ook cool... alleen snap ik niet hoe die cursor werkt... door je hand te bewegen??

www.stevelock.nl

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 10:49

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ha, tof topic. Ik zocht al een paar weken naar draadloze toetsenbord/muizensets, en ik heb nu een Logitec gevonden met bluetooth. 't Bereik schijnt een meter of 10 te zijn; prima voor mij, maar iets te weinig voor op de preekstoel in de kerk van de TS.

Siditamentis astuentis pactum.

• StalieN
idd die BT set had ik ook gevonden en dat is op zich een goede oplossing als ik de cradle verleng naar voren door de USB extender... dan heeft de spreker op het podium een straal van 10 meter vanaf dat punt om rond te lopen dus dat kan wel... alleen als die afstandsbediening van hierboven ook een cursorbediening heeft.. is dat ook een mooie oplossing

www.stevelock.nl

Anoniem: 140651

kan je niet gewoon het usb kabeltje doorknippen, 50 meter utp rj-45 kabel ertussen douwen en dan die hele zooi verlengen. heb e voor 20 eurie(?) een oplossing.

of denk ik nou te simpel, en wordt die snelheid the traag voor de muis?

• StalieN
dat is dus het probleem... usb gaat vanaf een metertje of 5 (ligt aan de hardware die je erop aan sluit of het een paar meter meer kan zijn) storen... er moet dus een extender tussen zitten die de boel versterkt en zorgt voor normale snelheid.. tenminste.. dat is wat ik tot nu toe begrepen heb.. misschien is het wel zo simpel.. dat zou mooi zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door StalieN op 28-09-2005 11:47 ]

www.stevelock.nl

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Bij ons in de kerk hadden we tot voor kort altijd een apparaat dat 150!!! meter weg kon.
Nu hebben we zo'n Logitech die je zelf ook noemt.
Zal ff vragenw at voor 1 het was :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• StalieN
150 :| wow :) zou je dat kunne vragen ja.. ik ben erg benieuwd..!

www.stevelock.nl

• Henkie-Jan
We hebben hem keer in een grote sporthal gebruikt :)
De laptop stond achter in, spreker stond voor in en ging zonder probs.
heb een mail gestuurd, dus ff wachten. :)
maar was ook officieel 150m geloof ik.

Denk trouwens niet dat ie goedkoop was, maja ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Henkie-Jan op 28-09-2005 16:31 ]

• StalieN
ok toppie :) enneh was het een muis (dus dat je ook de cursor kon verplaatsen) of alleen klikknoppies?

www.stevelock.nl

• Henkie-Jan
Ja een muis.
Je kan hem op een tafel leggen en bewegen, maar ook een knop indrukken op de achterkant en dan kan je "door de lucht" de muis bewegen zonder iets onder de muis dus. :)

• StalieN
tof :) zal wel prijzig zijn ja.. laat maar weten als je iets hebt

www.stevelock.nl

• Henkie-Jan
Ik heb zwaar overdreven met de afstand.
Geen 150 meter, maar net zoals een gewoon bluetooth muis, 30 meter :(
zie hier de details: http://www.gyration.com/intl/dutch/ultrapro_dutch.htm
En de video: http://www.gyration.com/files/demos/Ultra_Pro_web.wmv

Misschien dat je contact kan opnemen met www.presentationpartner.nl want die verkoopt die dingen, of je het kan uittesten, want volgens mij overbrugde hij makkelijk een afstand van 30 meter.
www.presentationpartner.nl is heel schappelijk in het uit proberen van presentatie materiaal, en misschien hebben ze een suggestie voor je! :)

Zie net dat je een andere Gyration ook al bekeken hebt die is alleen wat ingewikkelder, maar deze is echt super makkelijk in gebruik, zoals een gewone muis dus.
Maar zie ook de link :)

[ Voor 25% gewijzigd door Henkie-Jan op 28-09-2005 17:34 ]

Anoniem: 110299

Kun je snoertje van cradle niet verlengen?
whoops, had de startpost verkeerd gelezen.

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 28-09-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben even voor je op zoek gegaan:

http://www.tine.nl/market...mypageid=56&productid=580
http://www.alfazet.nl/kabels/USB/extender/extender.html
http://www.artelcom.nl/nl/hrtuu150.aspx

Zoeken op "USB extender" in Nederland bij google vind er een hoop.

Jouw vraag over snelheden nog even te beantwoorden:
USB op 1,5 en 12 Mbs is allemaal USB 1.0/1.1
Als iets 12Mbs kan, kan hij automatisch ook 1,5
Dat gaat dus geen probleem opleveren.

Veel succes met aanleggen en kiezen, mocht je nog vragen hebben mag je ook een mailtje sturen, ben tijdens mijn afstuderen druk bezig geweest met extenders en ander vergelijkbaar spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126247

is het geen oplossing die pc bij de presentator te zetten want als ge eeen tft bij hem gaat zetten hoe gaaat ge een kabel van +/- 100m zetten voor tft en beamer? dat is bijna niet te overbruggen
en het audio signaal kunt ge heel gemakkenlijk overbrengen van pc naar mengpanneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
thegost: thx voor je linkjes maar ik denk dat we toch voor die oplossing van de gyration gaan.. door de afstand van 30 meter is het voor de presentator mogelijk om ook rond te lopen... verder is de muis zowel als handheld danwel als optische bureaumuis te gebruiken en dat is eigenlijk ideaal... ik heb hem bij bis.nl gevonden voor € 225,- (excl. btw). Dat is een behoorlijk prijsje, maar het scheelt een hoop geknoei; als ik voor een extender ga, moet ik daarna een draadloze muis met cradle aansluiten bij het podium en die muizen hebben een bereik in een straal van 2 meter... een BT muis heeft 10 meter bereik, maar die zijn weer wat duurder... een extender + BT muis is wel goedkoper dan die gyration, maar dat heeft weer andere voordelen... een beetje geld mag wel gebruikt worden, dus we gaan denk ik voor de gyration :) van het weekend trouwens nog ff wezen meten en de 30 meter is voldoende (ik ben een slechte schatter en omdat ik zeker wilde weten dat ik een muis zou vinden met genoeg bereik had ik maar even 50 meter genoemd... maar het is dus wel minder :D)

ace: de presentator heeft niet altijd die pc nodig... alleen af en toe... achterin bij het mengpaneel is die pc veel vaker nodig omdat er songteksten geprojecteerd moeten worden, video's e.d.
dat wordt gedaan door een aparte persoon... de TFT en beamer op 100 meter (zoveel is het niet hoor) is goed te overbruggen... er zijn VGA kabels van 100 meter met een versterker maar wij kiezen voor een RGBhv kabel naar de beamer en een vga kabel naar de tft... dat is geen probleem

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 22:14
Je kan een USB-kabel wel verlengen met CAT5 UTP. Meestal werkt het goed, je kan het altijd even proberen, hoeft nog geen vijf euro te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126247

StalieN schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:42:
thegost: thx voor je linkjes maar ik denk dat we toch voor die oplossing van de gyration gaan.. door de afstand van 30 meter is het voor de presentator mogelijk om ook rond te lopen... verder is de muis zowel als handheld danwel als optische bureaumuis te gebruiken en dat is eigenlijk ideaal... ik heb hem bij bis.nl gevonden voor € 225,- (excl. btw). Dat is een behoorlijk prijsje, maar het scheelt een hoop geknoei; als ik voor een extender ga, moet ik daarna een draadloze muis met cradle aansluiten bij het podium en die muizen hebben een bereik in een straal van 2 meter... een BT muis heeft 10 meter bereik, maar die zijn weer wat duurder... een extender + BT muis is wel goedkoper dan die gyration, maar dat heeft weer andere voordelen... een beetje geld mag wel gebruikt worden, dus we gaan denk ik voor de gyration :) van het weekend trouwens nog ff wezen meten en de 30 meter is voldoende (ik ben een slechte schatter en omdat ik zeker wilde weten dat ik een muis zou vinden met genoeg bereik had ik maar even 50 meter genoemd... maar het is dus wel minder :D)

ace: de presentator heeft niet altijd die pc nodig... alleen af en toe... achterin bij het mengpaneel is die pc veel vaker nodig omdat er songteksten geprojecteerd moeten worden, video's e.d.
dat wordt gedaan door een aparte persoon... de TFT en beamer op 100 meter (zoveel is het niet hoor) is goed te overbruggen... er zijn VGA kabels van 100 meter met een versterker maar wij kiezen voor een RGBhv kabel naar de beamer en een vga kabel naar de tft... dat is geen probleem
gebruik dan een 2de pc of een laptop

desnoods leent ge 1 da zal wel geen probleem zijn
al die kabels/versterkers koste veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik denk idd ook dat je het beste die Gyration kan namen.
Asl het "maar" 30 meter is :)
We hebben er zelf dus prima ervaringen mee bij ons in de gemeente.
Alleen klikken sommigen op de rechter muisknop... (Waarom moet je mij niet vragen ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-10-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
ace: we willen af van losse apparatuur; alles moet aanwezig zijn dus sowieso niet lenen ofzo... een tweede pc of laptop waar je een beetje mee uit de voeten moet kunnen is ook minstens die € 225,- waard

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb je al een oplossing kunnen vinden en desnoods al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
hej ja inmiddels hebben we de oplossing dus ik zal het nog even opgeven hier:

de Gyration Ultra Professional Mouse is inderdaad de beste optie... www.gyration.com voor meer informatie
In Nederland voor zover ik kon ontdekken het makkelijkste te koop bij bis.nl (wel goed zoeken; de site is niet echt duidelijk voor het zoeken naar die apparatuur). Verder moet je opletten dat er een Gyration Optical Mouse en een Gyration Ultra Professional Mouse is.

Ze doen allebei hetzelfde, enige verschil is volgens mij dat de Ultra Professional gebruik maakt van RF waardoor een afstand tot ca. 30 meter behaald kan worden. Maar als je dus een van die twee muizen kiest, kies wel de goede. Er zit een verschil van 100 euro in volgens mij.

De muis is voor normale desktop zwaar overprijst (een paar honderd euro) maar voor presentatiedoeleinden zeer goed te gebruiken. Ik heb hem uiteraard al goed getest en het werkt perfect. Handleiding is duidelijk, software kun je eventueel installeren om allerlei functies toe te voegen voor powerpointpresenaties, er zit een extra accu bij en nog een accu-houder waar je drie penlites in kan doen; genoeg manieren om te zorgen dat je de boel uren van stroom kunt voorzien. Ik heb eerlijk gezegd nog niet getest hoe lang de muis op 1 accu doet, maar voor dit geld denk ik zeker wel dat je er een aantal uur niet al te intensief mee kunt muizen

www.stevelock.nl

Pagina: 1